Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Den er populær blant begge mine to små. Dessverre er det H for Hublot som er favoritten til storebror.
Mine barn er for gamle for denne boka, men den er meget populær hos meg! Masse godt lesestoff, står pent i bokhylla mellom Markens grøde og Krig og fred (arv, ikke lest).

• Liker
Reaksjoner: Lynch
Krig og fred kan jo anbefales. Historien om en fransktalende russisk adel og fransk som det offisielle diplomatspråket får meg til å helle mot at navnet «Rolex» stammer fra det franske utrykket horlogerie exquise:rolleyes:o_O

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Genta
Noen som vet hva ventetiden er på en sort op36? Bor i Stavanger og tenkte å stikke innom Askeland. Men om de ikke har ventelister er det kanskje ikke nødvendig? Om jeg er villig til å betale et depositum blir jeg vel satt på en form for venteliste?

Har nesten utelukkende hatt klokker med sikkerhetsbøylen på låsen.
Hvor god er låsen på feks en OP, skal det mye herjing til før denne spretter opp av seg selv?

Har nesten utelukkende hatt klokker med sikkerhetsbøylen på låsen.
Hvor god er låsen på feks en OP, skal det mye herjing til før denne spretter opp av seg selv?

Jeg har Milgauss, og den var vel samme lås. Aldri opplevd noe problemer med dette. Låsen biter bra, og «knepper» trygt på plass. Må bruke en viss styrke i riktig vinkel for å åpne. Ellers er det vel ikke den klokka jeg bruker hvis jeg vet det vil gå veldig hardt for seg. Da velger jeg noe rimeligere og mer uvørent.

• Liker
Reaksjoner: allak
Etter snart fem års bruk kan jeg ikke huske å ha opplevd at låsen har åpnet seg uønsket :)
DSC_0231.JPG