Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Jeg tenker automatisk at folk som bruker det ordet er såpass lite oppegående at de knapt klarer å få på seg sokkene om morgenen uten hjelp..
Hmm, skyldig. Men jeg har fått hjelp av en nabo som kjøpte meg en sånn her (ikke Bjerkesolgt), så det går greit;)


268B77AC-D0D3-432B-BDA9-AC493400F875.jpeg
 
Over til noe helt annet. Noen her på TS som har "tatt ut" en av de nye modellene og vil dele litt bilder? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Er litt i limbo her, etter å først ha fått tilbud om å kjøpe en direkte ba jeg om å få bestilt en for levering nærmere jul pga korona. De bekreftet, og sa jeg ville få mail om leveringssituasjonen, presumptivt for å finne en dato som funket bedre enn tidlig denne måneden.

Nå får jeg mail om at "søknaden min om å stå på venteliste er avslått". Spennende. Selvfølgelig hadde jeg plukket opp den jeg først ble tilbudt om jeg fikk beskjed om at jeg kunne glemme levering i overskuelig framtid dersom jeg droppet det. Jeg sendte akkurat en mail og spurte om det er snakk om en misforståelse.
 
Redigert:
  • Wow
Reaksjoner: Risti4life og Genta
Er litt i limbo her, etter å først ha fått tilbud om å kjøpe en direkte ba jeg om å få bestilt en for levering nærmere jul pga korona. De bekreftet, og sa jeg ville få mail om leveringssituasjonen, presumptivt for å finne en dato som funket bedre enn tidlig denne måneden.

Nå får jeg mail om at "søknaden min om å stå på venteliste er avslått". Spennende. Selvfølgelig hadde jeg plukket opp den jeg først ble tilbudt om jeg fikk beskjed om at jeg kunne glemme levering i overskuelig framtid dersom jeg droppet det. Jeg sendte akkurat en mail og spurte om det er snakk om en misforståelse.

Merkelig! Er vel bare å betale, be de legge den til siden og så hente ved anledning?
 
Merkelig! Er vel bare å betale, be de legge den til siden og så hente ved anledning?

Akkurat den klokka ble solgt til en gråmarkedsaktør på finn.no ca to sekunder etter jeg takket nei.

Etter å ha lest mailutvekslingen nøye så er det helt åpenbart snakk om en bestilling. Jeg bruker ordet bestilling, og de bekrefter. Hm.
 
La meg ta på meg kostymet som forestiller djevelens advokat.
Du står i kø for å komme inn et eksklusivt sted, når du kommer frem til døra har du plutselig ikke lyst inn helt enda likevel. Du tråkker ut av køen og forventer å kunne snike deg inn igjen på et tidspunkt som passer deg bedre, på bekostning av den du eventuelt måtte snike foran. Dørvakter vet heller ikke hvor mange og hvor hyppig de kan sende inn folk.

Når det er sagt, har de gitt tydelig inntrykk for at det skulle gå bra, så burde de ordne opp i det. At det går rett ut på finn gjennom en kjent invistor, det er ganske latterlig av forhandleren forøvrig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lilac og TomB
La meg ta på meg kostymet som forestiller djevelens advokat.
Du står i kø for å komme inn et eksklusivt sted, når du kommer frem til døra har du plutselig ikke lyst inn helt enda likevel. Du tråkker ut av køen og forventer å kunne snike deg inn igjen på et tidspunkt som passer deg bedre, på bekostning av den du eventuelt måtte snike foran. Dørvakter vet heller ikke hvor mange og hvor hyppig de kan sende inn folk.

Når det er sagt, har de gitt tydelig inntrykk for at det skulle gå bra, så burde de ordne opp i det. At det går rett ut på finn gjennom en kjent invistor, det er ganske latterlig av forhandleren forøvrig.

Jeg ser den, for all del, jeg er mest bare forvirret. Sitter med følelsen av å ha blitt skuldret ut av en eventuell liste.
 
Null problem med å forstå at det føles kjipt, samtidig har jeg full forståelse for at Bjerke primært ønsker å selge klokker.

Jeg kan lett se for meg alt hassle med å motta og vurdere søknadslister, innbetaling av depositum opp til år før leveranse og følge opp leveranser blir levert i henhold til deres lister osv beslaglegger ekstremt mye arbeidskraft. Så om de i tillegg blir bedt om å holde styr på når kunder selv ønsker dette levert skjønner jeg at de ønsker å dra litt i bremsene.

Om de har lovet noe de må gå tilbake på er det naturligvis uheldig. Samtidig må en nok ta inn over seg at med den ekstreme etterspørselen som regjerer, er det å få kjøpt en ny Rolex nesten en once in a lifetime-mulighet. Da må man nesten bare ta sjansen når den byr seg! :)
 
Hei!
Er ny i denne verden og lurer på hva som er en fair pris for en 16622 som er i grei tilstand? Naken/med eske og papirer?
Takk på forhånd!
 
Noob spørsmål:
Jeg skjønner ikke helt dette med de AD'ene som sier de overhodet ikke benytter ventelister lenger.
Er det virkelig i realiteten slik at man bare kan slentre innom Askeland eller Håkon Lian og plukke opp en stål Dayona eller Batgirl dersom man har griseflaks? Når jeg ringer og spør, er det jo faktisk det svaret jeg får. De som bor rett i nærheten, kan vel i så fall bare ta turen innom AD seks dager i uka?
Men så var det vel dette med den berømte forskjellen på teori og praksis da... Noen erfaringer?
 
Redigert: