Rolexcafé – løst og fast om Rolex

@magun sitt bilde der viser jo med all tydelighet at både NATO og skinn funker på eldre subkasser.
Noen som har gode eksempel på annet enn lenken som kler Sub-C kassen godt?
Jeg prøver meg til tider med både NATO og skinn på 114060 men det blir fort for mye lugs.
Everest funker dog helt greit. Men frister å ha skinn å bytte på til.
Skamløst lånte netbilder:
img_20151017_133759_edit.png

ave5u8ar.jpg

11355795_908669902526767_981826434_n.jpg

Litt grøvre skinnreimer fungerer helt OK, men etter hvert har jeg innsett at det er lenke som gjelder, kanskje med unntak av RubberB på badeferie..

01-Zawatch-050170_zps166a9121.jpg


04-Zawatch-9270096_zpsa1392b64.jpg


08-Zawatch-210449_zpsbzpmfdmc.jpg


OI000346_zpsch3p67ck.jpg
 
Jacek skal ha drøyt $80k for den så ikke regn med å finne en på Fretex
At noen forlanger åtti tusen USD for en GMT med ekstra skrift, gjør det ikke nødvendigvis til noe spesielt.
Det å skulle betale snaut 900.000kr ferdig på armen for en hauggammel og sliten GMT, er galskap fra min vinkel.
Jeg er glad i patina, for all del, men denne så bare herpa ut. IMHO.
 
At noen forlanger åtti tusen USD for en GMT med ekstra skrift, gjør det ikke nødvendigvis til noe spesielt.
Det å skulle betale snaut 900.000kr ferdig på armen for en hauggammel og sliten GMT, er galskap fra min vinkel.
Jeg er glad i patina, for all del, men denne så bare herpa ut. IMHO.

For folk som kjøper klokker, og særlig vintage, i denne prisklassen handler det ikke lenger om hvor strøken klokken er.
Det gjelder å ha noe som de andre rikingene ombord på naboyachtene ikke har.;)
 
Noen som har sett Finn-annonsen: 16610LV Kermit til 30 000,- fordi han trengte penger raskt. Den er slettet nå. Er det real eller tull?
 
Har siste versjon av Pelagos, men synes at LHD versjonen er litt mer spoton mtp dykking. Det er veldig normalt å bruke en dekompresjonsmeter på venstre hånden, derav en ren dykke-vennlig klokke eller annen backup instrument på høyre hånden. Uansett, jeg gleder meg å få tak i et eksemplar så tidlig som mulig.

Er det noen her som har gjort seg noen tanker om denne? -Positivt og negativt.

http://wornandwound.com/review/tudor-pelagos-lhd-review/ - En noe mer omfattende og litt mer godt omtalt anmeldelse. :)
 
Redigert: