Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Jeg vurderer å gå til innkjøp av Tudor Black Bay 36, men ettersom jeg bor i Bergen, og ingen her fører Tudor, kan det bli vanskelig å prøve den. Dersom jeg bestiller den fra Bjerke i Oslo gjennom Bjerke i Bergen, er jeg da bundet til å kjøpe den?

Klokken er hovedsakelig ment som en ventepølse i 1-2 år fremover, og jeg lurer derfor på hva folk tenker om bruktprisen på denne. Føler størrelse, og eventuelt urverk, gjør at den kan falle veldig i pris.
Du kan be Bjerke i Bergen om å sende over et eksemplar fra Oslo for prøving. Jeg fikk tilbudet nylig om dette da jeg skulle ha meg en ny Rolex som de kun hadde i Bergen, men ikke i Oslo.

• Liker
Reaksjoner: Andreassr og Gubben11
Kanskje de kjører knallhard markedsføring på den modellen de sender få av ut til AD? Skaper etterspørsel det serru!
helt enig, jeg skulle få klokken i den uke. men nu bli det september. også er de ik 100% sikker at jeg får den til september heller. :( kansje jeg burde at vurdere brukt.

Mock up

attachment.php

• Liker
Reaksjoner: Genta
Ser på bilder som er tatt av 116613LB her inne at blå fargen går fra dyp blå til kjedelig mørke blå. Er det kvaliteten på photografen som gjør dette, eller trenger denne klokka mye lys for å komme frem?

Hvordan føles blå fargen i RL?
Vist det er sånn som @lovehagen fremstiller den så er det ikke noe å lure:)

Den er vel som 116610LV - dvs. urskiva varierer mye etter lysforholdene. Litt av det spenstige med den klokka. Personlig liker jeg den aller best i overskyet vær, fordi da kommer blåfargen perfekt frem. :) Greit siden det er mest gråværsdager...

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Har du et bilde eksempel med overskyet vær?:)
Tatt i går. Overskyet vær. Hvitt ark på høyre siden (du ser lenka lyser opp) og blått ark under.

Merk at det er ikke noe problem å få skiva til å se omtrent svart ut. Man bare skyter et bilde rett på. Hvis man tilter urskiva litte grann, så kommer blåfargen frem. OP36mm 116000 var likedan.

Det er selvsagt også mulig å ta et bilde der lysforholdene får den ser helt døll ut.

13774707_166450477119043_1034413640_n.jpg

Sol:

13741223_1725038687761977_99465133_n.jpg

Redigert:
Tatt i går. Overskyet vær. Hvitt ark på høyre siden (du ser lenka lyser opp) og blått ark under.

Merk at det er ikke noe problem å få skiva til å se omtrent svart ut. Man bare skyter et bilde rett på. Hvis man tilter urskiva litte grann, så kommer blåfargen frem. OP36mm 116000 var likedan.

Det er selvsagt også mulig å ta et bilde der lysforholdene får den ser helt døll ut.

13774707_166450477119043_1034413640_n.jpg

Sol:

13741223_1725038687761977_99465133_n.jpg

Takk for fine bilder, da frister denne klokka likevel:)

Snuser litt på en Black Bay Red. 1 år gammel og komplett. Har ikke fulgt med så godt på prisutviklingen mtp ny versjon, og rød er vel den minst populære versjonen. Noen tanker om hva som er fair pris?

• Liker
Reaksjoner: Horgen
Snuser litt på en Black Bay Red. 1 år gammel og komplett. Har ikke fulgt med så godt på prisutviklingen mtp ny versjon, og rød er vel den minst populære versjonen. Noen tanker om hva som er fair pris?
Det ligger en ute på finn nå med lenke til 20.750: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79623000

Ny pris hos bjerke med lenke er 29.200. Uten lenke 26.500. På Chrono24 ligger de i sjiktet 19-28 avhengig av stand og hvorvidt de er med lenke eller ikke. Det har vel ikke vært omsatt så mange Black Bayer brukt ennå siden de er relativt nye, men jeg vil si 20k for en pent brukt Black Bay med lenke er en fair pris. Det er altså 30% ned fra nypris.

Det ligger en ute på finn nå med lenke til 20.750: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79623000

Ny pris hos bjerke med lenke er 29.200. Uten lenke 26.500. På Chrono24 ligger de i sjiktet 19-28 avhengig av stand og hvorvidt de er med lenke eller ikke. Det har vel ikke vært omsatt så mange Black Bayer brukt ennå siden de er relativt nye, men jeg vil si 20k for en pent brukt Black Bay med lenke er en fair pris. Det er altså 30% ned fra nypris.

Takk for svar. Fikk lest det 5 minutter etter handelen var gjennomført. :p Satt heldigvis med samme tanker som deg, så gjorde en ganske OK deal.

Jeg vet dette har vert oppe før men jeg fant ikke igjen innlegget.

Hvordan er det og få forsikret vintage ur? Da tenker jeg på drsd.

Og verdi takst? Hvordan blir den vurdert oppmot verdi og hva ur som erstatter den per dags dato?

Takker for svar.

Har det skjedd noko med 216570 som eg ikkje har fått med meg? Polar har tilsynelatande stege i pris, medan den svarte ligg der den brukar.. ca 10k i diff på dei som vert lagt ut no...
Går ein 1-3 mnd bakover i tid, var dei meir jamne..

Eller er berre polar meir ettertrakta og derfor legg selgarar seg høgre?

Redigert av en moderator: