Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Gummirem Tudor Blackshield

Noen som vet hvor man kan få kjøpt gummiremmer til denne klokken?
Ikke OEM såklart :)

Alle tips taes imot med takk :)

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79193687

Jørgensen har hatt en i monteret en liten stund og det var da mao ingen på venteliste på denne.. Litt misvisende markedsføring kanskje, men finn.no er jo finn.no

Støtter meg til @Consigliere sin mening om at det er noe uforståelig at folk blar opp nærmest nypris for urverk som er flere år gamle, selv med 1 - 2 mnd ventetid. Som kunde har man jo da dårligere rettigheter mtp muligens utgått garanti og reklamasjonsrett. Eneste logikken jeg ev finner i det er for de som flipper klokker ofte og ikke tenker eie klokken i et langsiktig perspektiv, og det er vel fair enough..

• Liker
Reaksjoner: Ruos og Gubben11
Hirsch Robby

image.jpeg

Gummirem Tudor Blackshield

Noen som vet hvor man kan få kjøpt gummiremmer til denne klokken?
Ikke OEM såklart :)

Alle tips taes imot med takk :)

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Nja. Fleire faktorar. Trur klokka har stor appell til dei unge og fremastormande, og dei er kjende for mellom anna å leve i augneblinken. Slikt kan auke flippefaktoren. Vidare er siste generasjon sportsklokker frå Rolex blitt temmeleg svære. Tykkjer no eg. Og sidan eg no etterkvart representer Dei Litt Meir Satte vil eg framheve komfort! Kva trur du? Er desse digre, og grusomt tøffe, klokkene like gode å bere, som ein GMT frå, la oss seie 90-talet?
Trur forklaringa kan ligge her. Det gjeld også til ein viss grad DeapSea. Lett å skaffe seg ein slik no.
Kva skjer med at den Hulken er den mest flippa klokka no til dags???
Ser ikkje folk skjønnheten? Er grønt ut? Inflasjon?

Når eg hadde ein WTB ute var det stille som i grava ;-p

• Liker
Reaksjoner: Gubben11
Er det noen som vet prisen på 2016-versjonen av Tudor Black Bay Black? Uten "Rotor - Self Winding", med inhouse urverk og kvasi-riveted lenke?

Hvorfor kvasi? Er det noe tull med denne?
@johanbjor, siden @Tetragrammaton vier det meste av sin tid til D-vitaminopptaket sitt for tiden, tillater jeg meg å svare for ham; for latskaps skyld med et utklipp fra http://watchesbysjx.com: «The new steel bracelet harks back to the riveted Oyster bracelets of the 1950s and 1960s that are liked for their distinctive look. It features what resemble rivets on each of the links, but in reality are the tops of the bars that hold the links together. And unlike vintage riveted bracelets, the new bracelet links are solid. While vintage rivet bracelets required excessive effort to size, either by pulling out the rivet or unfolding it link itself, the modern bracelet has riveted links only on the fixed link. The removable links closer to the clasp have conventional exposed screws to make link removal easy.»

@johanbjor, siden @Tetragrammaton vier det meste av sin tid til D-vitaminopptaket sitt for tiden, tillater jeg meg å svare for ham; for latskaps skyld med et utklipp fra http://watchesbysjx.com: «The new steel bracelet harks back to the riveted Oyster bracelets of the 1950s and 1960s that are liked for their distinctive look. It features what resemble rivets on each of the links, but in reality are the tops of the bars that hold the links together. And unlike vintage riveted bracelets, the new bracelet links are solid. While vintage rivet bracelets required excessive effort to size, either by pulling out the rivet or unfolding it link itself, the modern bracelet has riveted links only on the fixed link. The removable links closer to the clasp have conventional exposed screws to make link removal easy.»

Hm. Visste jeg ikke. Takk for head up.

Du får også andre "mil-sub" fra Tudor, Amerikanske styrker under Vietnamkrigen hadde noen UDT team ( underwater demolition team), forløperen til SEAL. Disse er enda vanskeligere å finne og vanskelig å dokumentere. Uansett vil dokumenterte ur i operativ tjeneste generere en svært høy pris i forhold til "kjøpt over disk hos AD"
Tom

De fleste UDT/ SEAL kjøpte vel sine 7928 på NEX, kun et lite antall som ble "issued", @Tom Henriksen
Vet at US Navy hadde RT/FiftyFathoms frem til 70 tallet. I tillegg hadde de Benrus sine modeller, bla annet 7951. I hovedsak ble disse urene utlevert til dyp-dykkere hos USN.

Tudor 7928 ble for øvrig solgt for rundt 50 $ på NEX på slutten av 60-tallet - I dagens verdi ca 400 $..... Gikk en slik "Combat-worn" fra et samlerhus for ca 8.000 $, en tid tilbake. Så de har steget litt i pris, ja!

• Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen