Rolex Sky-Dweller tråden

Kaster meg innpå selv om jeg ikke eier en Sky-Dweller selv. Jeg synes dette er en av Rolex' mest spennende modeller. Fin størrelse med sine 42 mm, bygger ikke spesielt høyt sammenlignet med mange andre klokker i denne størrelsen. Blant merkets mest avanserte urverk sammen med den litt mer spesielle YM 2. Dersom man sammenligner Sky-Dweller med f. eks. IWC sine ur med annual callendar, er heller ikke prisen på 128k (stål) avskrekkende. I tillegg får man GMT-funksjon. Dersom jeg skulle få et hardt slag i hodet og plutselig våkne opp som one-watch-guy, ville dette være en het kandidat. I tillegg får man dato og 72 t gangreserve, og bezel i hvitt gull som "topper hele dritten" :)

Jeg er nettopp en «One-watch-guy» og det er kanskje derfor jeg ble tiltrukket av nettopp SD!? De fleste anual calender med fler komplikasjoner i tillegg er neppe noe mer kompakte. Her får du jump hour og full GMT samt en troverdig dykkerklokke med på kjøpet.

• Liker
Reaksjoner: Dr. Fiddy og eidehelg
123DABCE-F93F-42CE-B1DB-5F94795383E6.jpeg Et annet vesentlig punkt for meg er at du kan ligge den fra deg(har god power reserve) og skulle den gå «død» kan jeg trekke den, sette tiden, sette dato, sette kalender på ca 20 sek.. ! Når som helt på døgnet.

Men den krever kun noe av meg en gang i året og det er i dag... bare kos.

Life is too short for waiting lists.

Jeg har ikke noe problem med ventelister egentlig. Jeg slipper å kjøpe til ++pris og det er ikke sånn at jeg kjøper klokker i 140k kroners segmentet 3-4 ganger i løpet av et år uansett. Jeg har klokker nå, jeg kan fremdeles kjøpe andre klokker i den perioden, det funker helt fint. Det hadde vært greit om det var litt kortere ventetid, men det funker (prøver hardt å overbevise meg selv her)

Jeg har ikke noe problem med ventelister egentlig. Jeg slipper å kjøpe til ++pris og det er ikke sånn at jeg kjøper klokker i 140k kroners segmentet 3-4 ganger i løpet av et år uansett. Jeg har klokker nå, jeg kan fremdeles kjøpe andre klokker i den perioden, det funker helt fint. Det hadde vært greit om det var litt kortere ventetid, men det funker (prøver hardt å overbevise meg selv her)

Om du er villig til å kjøre til Sverige så vet jeg om en AD der (sørover) som har 2 stk 40mm Yacht masters inne som selges over disk akkurat nå (De var der fortsatt lørdag da butikken stengte). Så om jeg ringer butikken i morgen og sier jeg har ombestemt meg og betaler et depositum så skulle du kunne kjøre og hente den når det passer deg for retail price. Så slipper du vente i årevis hos Bjerke.

Den ene var en Oystersteel and Platinum 40mm med Rhodium dial og den andre var en Two-Tone Oystersteel og Everose med black dial.

Bare å si fra om du vil ha en av dem så kan jeg ringe på mandag og snakke med dem. De sa at: "om du ombestemmer deg så ring på mandag og legg depositum og kom og hent den når du kan." - Om det er meg eller deg burde ikke spille noen rolle.

Jeg kjøpte nylig en Rootbeer twotone så selv om det var fristende med en Yach-Master MSRP så hadde jeg ikke råd til det. Eller, hadde råd, men da måtte jeg ha kjøpt den istedenfor en ny Submariner som er en jubileumsgave til min far. Så jeg droppet det. Rhodium dial er ikke for meg heller. Foretrekker blå.