Rolex Sky-Dweller tråden

Daytona var førstevalget, men den gang ei. Neste gang kanskje. Jeg har noen hundre tusen i historikk, men jeg har ikke helt kontroll på hvilke kriterier de bruker for å vurdere hvem som kommer på liste. Fikk inntrykk av at timing har noe å si sist jeg snakket med dem.

Hvilken klokke det gjelder, kunder som har brukt veldig mye i butikken på andre ting enn bare Rolex (VIPs), og som du sa, timing.
En Sky-Dweller er mindre ettertraktet enn f.eks en Batman eller Pepsi GMT II. Samt at du har svidd noen hundre tusen i butikken der? Kan jeg spørre hva du har av historikk fra før? Du snakker om Karl Johans gt og Nedre slotts gt eller? Ikke at det skal ha noe å si egentlig om det er Bergen, Oslo eller hva.

Synes det er litt rart at du får beskjed om 2-3 år når du har brukt såpass mye penger. Det vanlige er vel da å faktisk kalle deg en VIP og i selection prosessen plukke ut din søknad foran andres.Jeg vet heller ikke 100% hvordan det går til men jeg antar at for hver bunke søknader de går gjennom på møter og/eller i ledelsen/de som bestemmer dette, at de prioriterer dem som har best historikk. Åpenbart går man ikke forbi noen som har stått 6 mnd på en liste fordi du f.eks har brukt 30,000 kroner mer. Bjerke er rettferdige så langt det lar seg gjøre, det er mitt inntrykk. Hos en del ADs i andre land som er litt mer shady og som gjør business med grey dealers osv. da kan du si at du vil kjøpe en datejust, en sub, en day-date, en GMT II eller lignende/ bestikke litt med å betale litt over MSRP og faktisk få alt sammen i løpet av veldig kort tid. Men sånn er det ikke hos Bjerke. Har aldri hørt om noen der som kunne kjøpe seg til førsteplassen på en fastlane liste og det respekterer jeg dem for.
 
  • Liker
Reaksjoner: roarsolem
Hvilken klokke det gjelder, kunder som har brukt veldig mye i butikken på andre ting enn bare Rolex (VIPs), og som du sa, timing.
En Sky-Dweller er mindre ettertraktet enn f.eks en Batman eller Pepsi GMT II. Samt at du har svidd noen hundre tusen i butikken der? Kan jeg spørre hva du har av historikk fra før? Du snakker om Karl Johans gt og Nedre slotts gt eller? Ikke at det skal ha noe å si egentlig om det er Bergen, Oslo eller hva.

Synes det er litt rart at du får beskjed om 2-3 år når du har brukt såpass mye penger. Det vanlige er vel da å faktisk kalle deg en VIP og i selection prosessen plukke ut din søknad foran andres.Jeg vet heller ikke 100% hvordan det går til men jeg antar at for hver bunke søknader de går gjennom på møter og/eller i ledelsen/de som bestemmer dette, at de prioriterer dem som har best historikk. Åpenbart går man ikke forbi noen som har stått 6 mnd på en liste fordi du f.eks har brukt 30,000 kroner mer. Bjerke er rettferdige så langt det lar seg gjøre, det er mitt inntrykk. Hos en del ADs i andre land som er litt mer shady og som gjør business med grey dealers osv. da kan du si at du vil kjøpe en datejust, en sub, en day-date, en GMT II eller lignende/ bestikke litt med å betale litt over MSRP og faktisk få alt sammen i løpet av veldig kort tid. Men sånn er det ikke hos Bjerke. Har aldri hørt om noen der som kunne kjøpe seg til førsteplassen på en fastlane liste og det respekterer jeg dem for.

Etterspøsel er lavere, men det er også tilbudet. Det produseres flere gmt enn sky-dweller
 
Beklager så mye men jeg velger å stå fram, YM-2 og Sky-dweller suger, hadde ikke kjøpt disse for småpenger. :(
Tenkte bare og gjøre dagen til @Tom Henriksen litt ‘dårligere’ :mrgreen:

C1127FE0-8B02-4551-82CA-B13CE75C80BF.png

0A8EFBC2-A7B9-459F-AAB3-AA268C838618.jpeg
 
Redigert:
Hvilken klokke det gjelder, kunder som har brukt veldig mye i butikken på andre ting enn bare Rolex (VIPs), og som du sa, timing.
En Sky-Dweller er mindre ettertraktet enn f.eks en Batman eller Pepsi GMT II. Samt at du har svidd noen hundre tusen i butikken der? Kan jeg spørre hva du har av historikk fra før? Du snakker om Karl Johans gt og Nedre slotts gt eller? Ikke at det skal ha noe å si egentlig om det er Bergen, Oslo eller hva.

Synes det er litt rart at du får beskjed om 2-3 år når du har brukt såpass mye penger. Det vanlige er vel da å faktisk kalle deg en VIP og i selection prosessen plukke ut din søknad foran andres.Jeg vet heller ikke 100% hvordan det går til men jeg antar at for hver bunke søknader de går gjennom på møter og/eller i ledelsen/de som bestemmer dette, at de prioriterer dem som har best historikk. Åpenbart går man ikke forbi noen som har stått 6 mnd på en liste fordi du f.eks har brukt 30,000 kroner mer. Bjerke er rettferdige så langt det lar seg gjøre, det er mitt inntrykk. Hos en del ADs i andre land som er litt mer shady og som gjør business med grey dealers osv. da kan du si at du vil kjøpe en datejust, en sub, en day-date, en GMT II eller lignende/ bestikke litt med å betale litt over MSRP og faktisk få alt sammen i løpet av veldig kort tid. Men sånn er det ikke hos Bjerke. Har aldri hørt om noen der som kunne kjøpe seg til førsteplassen på en fastlane liste og det respekterer jeg dem for.

Helt uenig. Dette konseptet fungerer i stort sett alle andre sammenhenger. Den som er villig til å betale mest («budrunde») får tilslaget - eller første mann til mølla. At folk skal gå rundt og kjøpe en hel haug Omega og Tudorer de ikke har lyst på for å kunne kjøpe Rolex er en teit løsning. Blir nesten litt svett hver gang jeg ser en annonse for nesten ny Panerai med kvittering fra Bjerke for 2 mnd siden-kun prøvd på hånden.Hah!
Da er det mer hederlig i utlandet om det fungerer slik det er beskrevet her.

Skal man gjøre det slik i andre sammenhenger også? Skal du ha deg en Opel? Da ser vi gjerne at du handler 2-3 Ford først så vi får solgt litt av hvert. Jasså lyst til å bo på Bislet, ja da må du kjøpe 10 obos leiligheter i Drammen først. Lyst til å komme på Eminem konsert? Da må du ha rikelig historikk hos Ticketmaster siste året med både Postgirobygget og Madonna eller så er det bare å droppe og prøve.
Det ville ikke gitt mening. Praksisen her gir ikke mening for andre enn den som profiterer på den eventuelt.
 
Redigert: