Rolex Sky-Dweller tråden

Medlem
17. nov. 2018
Innlegg
5
Sted
Oslo
Fant ingen tråder om denne klokken på forumet .. Da får jeg bli den første ;)

Hvilken Sky-D. har dere ? Hva syntes dere ? Legg gjerne ved noen bilder :)

Stål utgaven med blå skive er blant mine favoritter .

Noen bilder :

8165ACF4-89E2-4D40-BCE4-431FEFF9496D.jpeg
CFCEC723-864A-4A5F-8C13-D3371AAD8C7C.jpeg
 

Vedlegg

  • 1719DB60-D163-40C7-94C0-11BD289DB06D.jpeg
    1719DB60-D163-40C7-94C0-11BD289DB06D.jpeg
    96,2 KB · Visninger: 0
Har trodd Sky-Dweller var mindre enn da jeg så en i virkelighet for en uke siden, og har sett litt nærmere på Sky Dweller som et alternativ til YM II. Er svak for den med blå skive som vist over. Er det like lang venteliste på denne som de øvrige sportmodellene?
 
Har trodd Sky-Dweller var mindre enn da jeg så en i virkelighet for en uke siden, og har sett litt nærmere på Sky Dweller som et alternativ til YM II. Er svak for den med blå skive som vist over. Er det like lang venteliste på denne som de øvrige sportmodellene?

I følge Bjerke. Ja! Dvs at de får så få klokker at listene ikke blir kortere.
 
  • Liker
Reaksjoner: yachtmaster
Må nok kjøpe fra «gråmarkedsforhandler» eller så ligger det en til salg på Finn.no mener jeg å ha sett nylig . Har prøvd å få tak i klokken ganske lenge , spessielt den med blå skive, og var visstnok «umulig» ( sjekket både inn og utland ) , også pratet med Bjerke som mente at han fikk ca en stk i året med blå skive = lange køer . Dessuten må man jo søke for å få lov til å stå på venteliste og man kan ikke søke for å få kjøpe en av de mer populære modellene , kunne søke om å få lov til å stå på venteliste på mindre populære modellene gull og two tone modeller .. Handler du derimot for over millionen skulle de nok klare å trylle frem noe ..

Både YM2 og Sky-D. er blant favorittene , sitter godt på armen,, tøffe på hver sin måte , dekker ulike behov , og som ikke er så vanlig å se sammenliknet med f eks Sub/GMT , forsåvidt også sett en del DJ i siste ..

Noen bilder :


FBD14073-B5D1-42A1-A9C1-71BF24E1D193.jpeg
512276C2-8ABA-4078-B88E-50CC3FB22F69.jpeg
1D793D3B-27DE-47BA-BC5D-3ADC8C4F7B99.jpeg
6377404F-29C9-468F-9672-D7D851CBE438.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Dr. Fiddy
Kaster meg innpå selv om jeg ikke eier en Sky-Dweller selv. Jeg synes dette er en av Rolex' mest spennende modeller. Fin størrelse med sine 42 mm, bygger ikke spesielt høyt sammenlignet med mange andre klokker i denne størrelsen. Blant merkets mest avanserte urverk sammen med den litt mer spesielle YM 2. Dersom man sammenligner Sky-Dweller med f. eks. IWC sine ur med annual callendar, er heller ikke prisen på 128k (stål) avskrekkende. I tillegg får man GMT-funksjon. Dersom jeg skulle få et hardt slag i hodet og plutselig våkne opp som one-watch-guy, ville dette være en het kandidat. I tillegg får man dato og 72 t gangreserve, og bezel i hvitt gull som "topper hele dritten" :)
 
Jeg er nettopp en «One-watch-guy» og det er kanskje derfor jeg ble tiltrukket av nettopp SD!? De fleste anual calender med fler komplikasjoner i tillegg er neppe noe mer kompakte. Her får du jump hour og full GMT samt en troverdig dykkerklokke med på kjøpet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Dr. Fiddy og eidehelg
123DABCE-F93F-42CE-B1DB-5F94795383E6.jpeg Et annet vesentlig punkt for meg er at du kan ligge den fra deg(har god power reserve) og skulle den gå «død» kan jeg trekke den, sette tiden, sette dato, sette kalender på ca 20 sek.. ! Når som helt på døgnet.

Men den krever kun noe av meg en gang i året og det er i dag... bare kos.