Rolex Milgauss på Sonen?

Her er min GV:
HPIM0185.jpg

HPIM0187.jpg
 
Jeg har hatt milgauss m/hvit skive og har nå dj II m/ hvit skive. Milgauss er offisielt 40 mm og djII 41 mm. Den store forskjellen for min del var at Milgaussen har en betraktelig tykkere kasse enn datejusten. Dette sett i sammenheng med at kassen er noe mindre gjør uret til en liten klump... For min den var polert kasse og lenke m/ polerte midtledd en noe rar sammensetning med en meget sporty skive og spesiell sekundviser. Med andre ord ble milgaussen verken en sportsklokke eller penklokke.. Den ble en blanding som ikke var noen innertier for meg.

God info.
Jeg er jo ikke noen tilhenger av klumpete ur. Men det skal prøves på hånden først, i alle fall.
 
Jeg har også begynt å vurdere denne.... Jeg fyller rundt tall februar neste år, og Rolex står øverst på ønskelisten. Har egentlig sett for meg at det blir en Explorer 2 (42 mm) men Milgauss GV kommer mer og mer som en dark horse...
y5azanuh.jpg
 
Jeg har vært hektet på Milgauss de siste par månedene og vil gjerne se fine bilder fra de på TS som sitter med en i samlingen! Den nye blå er jo veldig pen og jeg har litt på følelsen at hele modellen kan bli mer populær de neste årene.
 
Hadde en Milgauss GV for ett par år siden. En flott klokke men etter ei uke begynte både grønnfargen og lyn-viseren å irritere meg veldig. Klokka er fin men skulle gått for den sorte med blank glass istedenfor.
 
Jeg har vært hektet på Milgauss de siste par månedene og vil gjerne se fine bilder fra de på TS som sitter med en i samlingen! Den nye blå er jo veldig pen og jeg har litt på følelsen at hele modellen kan bli mer populær de neste årene.

Fikk en Milgauss GV i en hyggelig byttehandel forrige uke. Har aldri prøvd den eller sett den live annet enn på tilfeldig forbipasserende.
Har gått med den i under en ukes tid, men den gir meg voksende godfølelse.
Jeg er av typen som liker ting med litt farger og nå som våren og solen kommer er spillet i glasset helt fantastisk.

Oppsummert er dette en innertier!

Skal pønske på noen spreke nato/canvaskombinasjoner og legge ut bilder etterhvert;)
 
Hei alle MG-eiere og MG-ikke-eiere!

Har alltid sett på MG med en skuldertrekk. Nå får jeg ikke lest nok om den. WTB!

Iom at den har "dobbel kasse" er den ganske tung (157g versus 127 for Expl II 5 digits). Til dere som har/har hatt en MG: Hvordan bærer den? Er den for tung? Samtidig leser jeg at kassen er meget komfortabel, enige?

Og til alle som ikke har en: Snakket med en urmaker som kunne opplyse om at den med sort skive og vanlig glass (ikke GV) er gått ut av produksjon, og kan i så måte være en klokke med potensiell samleverdi (er fremdeles å få kjøpt hos norske AD-er). For min del er det ikke aktuelt å kjøpe en klokke for å legge den i en safe i 30 år, men om noen her driver med slikt er nok denne en av de moderne Rolexene med lavest produksjonstall (min antagelse).

Edit: en ting til: hvordan i huleste uttales Milgauss? Med Å eller AU?

@Guybrush Threepwood: sendte deg en PM, men du må gjerne svare på mitt spm her så flere kan ta del i denne litt anderledes modellen.


@Bluebear?
 
Redigert av en moderator:
@blaabear har kanskje noen innspill?
Jeg sier MilgAUs, forøvrig.

Enheten er oppkalt etter den tyske matematikeren Carl Friedrich Gauß, hvis navn på tysk uttales omtrent "gaoss" (i én stavelse). Engelskspråklige uttaler det på samme måte hvis de er matematisk skolert, ellers pleier de å si "gås" som i norsk "grågås"

På norsk blir det fort "gaus" som i "Gausdal". Hva som er riktig norsk uttale er ikke opplagt, siden en av mange spesielle ting med Norge er at vi ikke har normer for talesprog.

Det hører med til historien at denne enheten for magnetisk feltstyrke er på vei ut til fordel for Tesla. 1T = 10000G. Tesla er en SI-enhet og har tilleggsfordelen at det er mindre tvil om uttalen :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Libra og JaannyPuma
Jeg liker min veldig godt, den ligger godt på hånden og har ellers en størrelse som passer meg fint. Har vært i London denne helgen og der kunne en av forhandlerne bekrefte at det er den nye med blå skive som selger best for tiden. Selv vil jeg velge min egen variant, liker kontrastene og fargene!


DSC03665%20-%20Version%202.jpg
 
Etter noen uker med Milgauss på armen, må jeg si jeg liker den svært godt. Fargespillet er dritkult og jeg blir ikke lei av å titte på den! Syns den har en lekker blanding av ny og retro feeling :)

9D0901E4-D1D7-44F9-B366-0427D91E2E29_zpssehsaqwb.jpg

FEDECA3B-83D4-46A3-8C26-696A060CFBCD_zps0nrv2dlb.jpg

BC86B3A9-6D12-4174-9DF0-1F90532CDE75_zpsf1o9dlo3.jpg

0F6ACAE4-65C8-4261-95BA-AFB566278FF5_zpsqc52cphs.jpg

A40F16A0-CE0A-4DA1-A90E-B6E069CDFCC8_zpscsyb2tbp.jpg
 
Redigert: