Rolex Milgauss på Sonen?

Medlem
24. mai 2011
Innlegg
692
Sted
Bergensområdet
Jo mer jeg ser på denne begynner jeg å lure på om ikke dette er klokken for meg. Før syntes jeg sekundviseren var helt way out there, men kansje likevel...
Noen med bilder av sin Milgauss de har lyst til å vise? Alle er velkommen, men det der den med sort skive og klart glass som er min favoritt.
 
Har litt sansen for MG selv, men skulle jeg hatt hadde det definitivt blitt med grønt glass. Det er jo skikkelig annerledes :). Håper på noen fine bilder i tråden her selv...
 
Rolex_Milgauss_Watch_Models.jpg


Både den med hvit skive og den med grønt glass blir litt spesielle med flerfarget lume, jeg vet mange liker dette og særlig den med grønt glass er vel en klar bestselger.
Men den sorte med klart glass synes jeg er akkurat sporty nok med de røde detaljene.
Milgauss er jo et veldig godt alternativ til Datejust 2 for de som ikke er så glad i cyclops.

120914_datejustII.jpg


Lumeshot fra nettet av den med grønt glass:
milgauss009.jpg

Lumeshot av den med hvit skive:
34s3uhl.jpg

Eneste jeg fant av den sorte med klart glass:
357942d1291597068-milgauss-lume-66163_666259942632_6108971_38052714_101269_n.jpg


20111006153600921.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: NikkyRollie
Hmm. Da er det ikke så betydelig. Trodde milgauss var 39 og dj2 42,men Hey. Im not on the darkside.
 
Daytona er 38,5 mm. I alle fall den jeg har på armen nå (målt med skyvelær). Trodde den var 40 selv.

Har vel vært noen ittrtasjoner, men største cluet er vel hvor de måler... Og hva de måler.

Jeg opplever dj2 som "stor" i forhold til MG og daytona, men kan være litt optisk illusjon på gang også :)
 
Målt på bezel, men kassen er ørlite grann mindre, vil tippe 38 blank. Regner med vi snakker uten krone.
 
Jeg har hatt milgauss m/hvit skive og har nå dj II m/ hvit skive. Milgauss er offisielt 40 mm og djII 41 mm. Den store forskjellen for min del var at Milgaussen har en betraktelig tykkere kasse enn datejusten. Dette sett i sammenheng med at kassen er noe mindre gjør uret til en liten klump... For min den var polert kasse og lenke m/ polerte midtledd en noe rar sammensetning med en meget sporty skive og spesiell sekundviser. Med andre ord ble milgaussen verken en sportsklokke eller penklokke.. Den ble en blanding som ikke var noen innertier for meg.

Skal se om jeg klarer å grave frem noen bilder av den :)
 
Med andre ord ble milgaussen verken en sportsklokke eller penklokke.. Den ble en blanding som ikke var noen innertier for meg.

Den skal ikke være verken sportsklokke eller penklokke. Den er laget for å være arbeidsklokke/toolwatch for folk som f.eks. dette:

Sheldon-Cooper.jpg


Folk som ikke er spesielt sporty og heller ikke dressy, men som trenger en klokke som tåler en god del. :razz:
 
Ser den, men personlig synes jeg den opprinnelige Milgaussen passer bedre.. Polerte midtledd er ikke særlig praktisk på en tool-watch imho.
 
Etter hva jeg har lest forsvant det originale designet fordi en del vitenskapsmenn klagde på at klokken ble for lik Sub. De var redd for at noen skulle se klokken deres og tro at de drev med svømming, dykking og andre utendørsaktiviteter. :p:D