Rolex Daytona-tråden

Digg!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Jeg har ikke hatt noen moderne gult-gull Rolex, kun min gamle 16808 som har et litt varmere gult gull. Er alt moderne gult gull fra Rolex uniformt i fargen på tvers av modellene?
 
Vet ikke om denne linken har blitt postet allerede, men det var en fin gjennomgang av Daytona-historien. Og mange flotte bilder :)

http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=465377

RPR_Evolution_Oyster_daytona.jpg
En liten brannfakkel her.. Daytonaen er nydelig. En soleklar "grail". Men er det bare jeg som synes at den originale daytonaen med pandaskive og svart bezel er penere enn de nyere modellene? Jeg synes de helsvarte vinduene med hvite visere og de slanke timemarkørene på 1,2,4,5,7,8,9 og 10 er veldig mye mer elegante og lettleste enn de nye.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg syns timemarkørene er unødvendig tykke - gir inntrykk av at noen ikke fikk til en kopi. Men det er meg. Ser også rart ut med de småklumpene ved 3-6-9; hverken store nok eller små nok. Ser man på RPRs bilde av "ancestor" ser det langt mer elegant ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
Synes også slanke timemarkører hadde vært bedre, men det jeg synes er det "verste" er at det er polerte midtledd. Kombinasjonen av det og keramisk bezel gjør at den enkelte ganger ser litt vel glossy ut. Men alt i alt et veldig flott ur.
 
Redigert:
Synes også slanke timemarkører hadde vært bedre, men det jeg synes er det "verste" er at det er børstede midtledd. Kombinasjonen av det og keramisk bezel gjør at den enkelte ganger ser litt vel glossy ut. Men alt i alt et veldig flott ur.

Det er blitt en tøff klokke og den strekker seg til dagens moteretning, samtidig som den peker til opphavet. Men i mine øyne er den blitt bolet litt for mye - men det er meg, og jeg er påvirket av at jeg eide en 6263 i noen tiår. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Horgen
Ingen klokker har gitt meg like mye glede som denne!

Den er så rå... En av de flotteste jeg har hatt, men lurer på om stålpandaen er nesten like rå, og kanskje føles hakket mer sporty pga lavere vekt.

Men den vekten da.. Den er jo halve moroa ;)