Rolex Daytona-tråden

IMG_5850.JPG
Denne er så deilig!
 
Jeg ble for en tid siden tilbudt en Daytona med "Arab slate racing dial" (eller hva kallenavnet på den heter), som bytte for en near mint 16710 Pepsi + noe papp i mellom. Skiven ble levert så vidt jeg kjenner til på enkelte WG Daytonas fra midten av 2000 tallet (2005-2009?). Gikk ikke for handelen da, men er litt nyskjerrig på hvor den klokken tok veien og hvem som sitter på lekkerbiskenen nå. Noen som vet? Kun av nysgjerrige årsaker, ikke ment som å pirre frem en mulig trade :)


2887799e.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: KlokkeKjell
Jeg ble for en tid siden tilbudt en Daytona med "Arab slate racing dial" (eller hva kallenavnet på den heter), som bytte for en near mint 16710 Pepsi + noe papp i mellom. Skiven ble levert så vidt jeg kjenner til på enkelte WG Daytonas fra midten av 2000 tallet (2005-2009?). Gikk ikke for handelen da, men er litt nyskjerrig på hvor den klokken tok veien og hvem som sitter på lekkerbiskenen nå. Noen som vet? Kun av nysgjerrige årsaker, ikke ment som å pirre frem en mulig trade :)


2887799e.jpg


Hvor lenge er dette siden?
 
Helt ny på daytona-fronten (forsåvidt Rolex og), men hvilke daytonaer, og hvor langt tilbake må man for å finne lignende klokke som på den under? Og i hvilke prissegmenter ligger de? Den på bildet koster intet mindre enn $172 000 på hodinkee.

Kanskje helst med "mutter" på pusherene som kan skrues inn og ut.
Spiller ikke så stor rolle om dialene er sorte eller hvite, men snakker da om helt rett bezel istedenfor kurvet som er på de nye variantene.

Oppsummert: hvor går jeg for å finne bra informasjon om disse klokkene?
 

Vedlegg

  • Screenshot 2017-01-18 12.14.02.png
    Screenshot 2017-01-18 12.14.02.png
    1,1 MB · Visninger: 0