Rolex Daytona-tråden

Men vil ikke denne da fremstå som noe den ikke er? Altså en 116500 med sølvskive vil jo se ut som en hvitt gull Daytona :unsure:
Nei, for hvittgull-Daytona har ikke kjeramisk bezel. Eller, den som har kjeramisk bezel, 126529, kommer kun med sort retro-skive.

Å leke med slike bytter for egen del bør være greit, men å bytte for å profitere en noe annet. Eks å lage en "116500" ut av en 116520 ved bruk av ettermarkeds kjeramisk bezel og skive. Eller "å lage" en Tiffany-OP, som nevnt ovenfor.

Jeg har ikke definisjonsmakt her - men dette er mine meninger.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Jeg har vært i Asia. Ferie med samboeren. Klokker blir det også tid til mellom slagene.

Jeg fikk for første gang både se og prøve de nye Daytonaene.

Mine generelle betraktninger er følgende:
- En oppdatering var sunt
- De ser nå skarpere ut enn på lenge
- Imponerende at egentlig ganske "små" grep kan gjøre så mye
- For min del verdens mest komplette kronograf
- Sort skive har blitt en ny klokke

Hvit skive har alltid vært min favoritt. Sannsynligvis nå også. Den er super sporty, classy og går til det meste. Størrelsen er meget behagelig og fin.

daytonawhite.jpg


Sort skive har aldri fått pulsen opp hos meg. Den har vært milevis bak hvit syns jeg. Nå har skjedd lite, men samtidig mye. Jeg syns den omtrent ser ut som en ny klokke. Mye av dette er det nok metallringen rundt bezelen som gjør. Den er så mye sprekere enn Daytona anno 2016. Jeg digger den.

daytonablack.jpg
 
Nei, for hvittgull-Daytona har ikke kjeramisk bezel. Eller, den som har kjeramisk bezel, 126529, kommer kun med sort retro-skive.

Å leke med slike bytter for egen del bør være greit, men å bytte for å profitere en noe annet. Eks å lage en "116500" ut av en 116520 ved bruk av ettermarkeds kjeramisk bezel og skive. Eller "å lage" en Tiffany-OP, som nevnt ovenfor.

Jeg har ikke definisjonsmakt her - men dette er mine meninger.
IMG_2648.jpeg

Tenkte på denne. Hvis man ser bort fra lenke/rem alternativet da :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Jeg har vært i Asia. Ferie med samboeren. Klokker blir det også tid til mellom slagene.

Jeg fikk for første gang både se og prøve de nye Daytonaene.

Mine generelle betraktninger er følgende:
- En oppdatering var sunt
- De ser nå skarpere ut enn på lenge
- Imponerende at egentlig ganske "små" grep kan gjøre så mye
- For min del verdens mest komplette kronograf
- Sort skive har blitt en ny klokke

Hvit skive har alltid vært min favoritt. Sannsynligvis nå også. Den er super sporty, classy og går til det meste. Størrelsen er meget behagelig og fin.

Vis vedlegg 360698

Sort skive har aldri fått pulsen opp hos meg. Den har vært milevis bak hvit syns jeg. Nå har skjedd lite, men samtidig mye. Jeg syns den omtrent ser ut som en ny klokke. Mye av dette er det nok metallringen rundt bezelen som gjør. Den er så mye sprekere enn Daytona anno 2016. Jeg digger den.

Vis vedlegg 360699

På bilder syntes jeg som du sier den svarte har fått et løft, mens samtidig syntes jeg den hvite ikke kledde endringene like godt.. o_O

Liker bedre de mer chubby timemarkørene på 11-serien. Men, har ikke studert disse i detalj live så mulig ting ville stilt seg annerledes da.
 
Jeg har vært i Asia. Ferie med samboeren. Klokker blir det også tid til mellom slagene.

Jeg fikk for første gang både se og prøve de nye Daytonaene.

Mine generelle betraktninger er følgende:
- En oppdatering var sunt
- De ser nå skarpere ut enn på lenge
- Imponerende at egentlig ganske "små" grep kan gjøre så mye
- For min del verdens mest komplette kronograf
- Sort skive har blitt en ny klokke

Hvit skive har alltid vært min favoritt. Sannsynligvis nå også. Den er super sporty, classy og går til det meste. Størrelsen er meget behagelig og fin.

Vis vedlegg 360698

Sort skive har aldri fått pulsen opp hos meg. Den har vært milevis bak hvit syns jeg. Nå har skjedd lite, men samtidig mye. Jeg syns den omtrent ser ut som en ny klokke. Mye av dette er det nok metallringen rundt bezelen som gjør. Den er så mye sprekere enn Daytona anno 2016. Jeg digger den.

Vis vedlegg 360699
Liker bedre gammel slank, elegant og asymmetrisk kasse. Kul den ringen rundt bezel på svart.
 
Hvor og hvordan får jeg tak i en sånn grå panda-dial…?? Null på chrono24, og disse er vel neppe å få tak i direkte fra Rolex?
 
Hvor og hvordan får jeg tak i en sånn grå panda-dial…?? Null på chrono24, og disse er vel neppe å få tak i direkte fra Rolex?
Kom over en med en tilfeldighet. Langt i skuffen 1år nå, for jeg likte brått den hvite skiven veldig godt (kjøpte skiven først). Nå derimot! :love: For meg er dette den perfekte Daytona :giggle:
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Kom over en med en tilfeldighet. Langt i skuffen 1år nå, for jeg likte brått den hvite skiven veldig godt (kjøpte skiven først). Nå derimot! :love: For meg er dette den perfekte Daytona :giggle:

Gratulerer med flott upgrade. Hvor fikk du gjort bytte av skive og hva kostet det ?

Noen som vet om 116509/116519/116500 skiver passer i 126500 ?
 
På bilder syntes jeg som du sier den svarte har fått et løft, mens samtidig syntes jeg den hvite ikke kledde endringene like godt.. o_O

Liker bedre de mer chubby timemarkørene på 11-serien. Men, har ikke studert disse i detalj live så mulig ting ville stilt seg annerledes da.

Jeg kan være enig. Det skal sies at hvit ikke fungerer like bra på bilder som 11-serien mener jeg. Når du prøver å studerer den er den 10/10.

For første gang er denne casen vrien. Jeg digger hvit, men svart puster den godt i nakken.
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Liker bedre gammel slank, elegant og asymmetrisk kasse. Kul den ringen rundt bezel på svart.

Det er veldig lov @Genta :)

For meg er 11-serien kontra 12-serien litt som når jeg står opp om morgenen å tar på meg linser. 11-serien er blurry, men når linsene er tatt på blir synet sylskarpt - som 12-serien :cool:

Vi snakker jo detaljnivå nå. Jeg savnet ingen ting når jeg eide hvit 116500.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Gratulerer med flott upgrade. Hvor fikk du gjort bytte av skive og hva kostet det ?

Noen som vet om 116509/116519/116500 skiver passer i 126500 ?
Takk! Skiven kjøpte jeg selv og Oslo Ur-service byttet skiven. Koster 2500kr å bytte skive inkl trykketest
 
  • Liker
Reaksjoner: icejeep
Men er disse samarbeidene offisielle med Zenith @Hansaeng? Trodde Yoshida sånn sett var "frittstående", litt som Artisans de Geneve, men vet alt for lite om de og om de evt. har gjort dette i partnerskap med merkene de modder..