Rolex Daytona-tråden

IMG_8264.jpeg
 
Sorry mye mas fra meg i kveld, men etter halvannet år i villfarelse = uten Daytona, var det vidunderlig å få en 116500 på armen igjen! Her på bordet:
IMG_5873.jpeg

Hadde en lik i 2017, syns den var kjedelig da. Syns ikke det nå, blir vel eldre og mer sofistikert etterhvert. Men steijke å dyre de er blitt:( Dog verdt det:)
 
Jeg har hatt air-king, datejust, explorer 1, explorer 2, submariner, gmt-master, og oyster perpetual... Men aldri Daytona. Vet ikke helt hvorfor, men kan være fordi den alltid har vært veldig populær, og alltid pittelitt dyrere enn jeg syns er komfortabelt. Da jeg kjøte TT explorer sto det mellom den og Daytone, explorer vant. I det siste har Daytona fristet mer, mulig den siste av de med Zenith verk og hvit skive. Hva tenker folket, er Zenithona verdt det?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Jeg har hatt air-king, datejust, explorer 1, explorer 2, submariner, gmt-master, og oyster perpetual... Men aldri Daytona. Vet ikke helt hvorfor, men kan være fordi den alltid har vært veldig populær, og alltid pittelitt dyrere enn jeg syns er komfortabelt. Da jeg kjøte TT explorer så det mellom den og Daytone, explorer vant. I det siste har Daytona fristet mer, mulig den siste av de med Zenith verk og hvit skive. Hva tenker folket, er Zenithona verdt det?
Prøv en Daytona og jeg er nesten helt sikker på du blir frelst. Jeg var akkurat som deg - litt ambivalent til hele Daytona-hypen. Helt til jeg kjøpte en og skjønte hvorfor. Komforten er den absolutt beste jeg noensinne har kjent på en klokke og den er bare noe helt spesielt. Om den er en eldre modell eller ny så tror jeg følelsen er den samme. Jeg er rimelig sikker på at du ikke blir skuffet. Om det er stål, TT eller helgull, de er lekre alle sammen. Selv synes jeg TT med hvit skive er nydelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pano og Genta
Jeg har hatt air-king, datejust, explorer 1, explorer 2, submariner, gmt-master, og oyster perpetual... Men aldri Daytona. Vet ikke helt hvorfor, men kan være fordi den alltid har vært veldig populær, og alltid pittelitt dyrere enn jeg syns er komfortabelt. Da jeg kjøte TT explorer sto det mellom den og Daytone, explorer vant. I det siste har Daytona fristet mer, mulig den siste av de med Zenith verk og hvit skive. Hva tenker folket, er Zenithona verdt det?
Jeg har hatt det meste av Rolex, og som deg var jeg lenge uinteressert og skeptisk til Daytona. Plutselig slo designet til. Nå klarer jeg meg ikke uten. Som Mannen med ljåen fra Telemark sier, bærekomforten er unik.

Pris er noe dritt, men for meg er de verdt det.

Viktig for meg å ha 1165xx, syns 1265xx er for chunky.

Jeg har heller ikke vært voldsomt fan av 16520 (absolutt pene, men…), syns 116520 med inhouse og bedre lenke er overlegen. Skjønner ikke at Zenith skal være mer attraktivt enn Rolex-verk? Da 116520 ble lansert med nytt inhouse verk ble det benyttet 50% av delene, verket var betydelig slankere/tynnere og med lengre PR - altså, en kraftsalve fra Rolex!
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Jeg har hatt det meste av Rolex, og som deg var jeg lenge uinteressert og skeptisk til Daytona. Plutselig slo designet til. Nå klarer jeg meg ikke uten. Som Mannen med ljåen fra Telemark sier, bærekomforten er unik.

Pris er noe dritt, men for meg er de verdt det.

Viktig for meg å ha 1165xx, syns 1265xx er for chunky.

Jeg har heller ikke vært voldsomt fan av 16520 (absolutt pene, men…), syns 116520 med inhouse og bedre lenke er overlegen. Skjønner ikke at Zenith skal være mer attraktivt enn Rolex-verk? Da 116520 ble lansert med nytt inhouse verk ble det benyttet 50% av delene, verket var betydelig slankere/tynnere og med lengre PR - altså, en kraftsalve fra Rolex!
Eneste grunnen må være at OCD liker at subdials er sentrert med 9 og 3 og ikke polerte lugs. Huff... usikker på om jeg har lyst til å begi meg ut på dette nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Eneste grunnen må være at OCD liker at subdials er sentrert med 9 og 3 og ikke polerte lugs. Huff... usikker på om jeg har lyst til å begi meg ut på dette nå.
Ja, 16520 har er nydelig design. Spesielt hvit og sort patrizzi. Var i dialog med Jonny om den han har, men kom ikke i mål/jeg hadde ikke råd. Spennende som komplett.

Mange snodige tilbud der ute. Eks 116520 på Finn som ble solgt av bruker her for 190’ i desember ligger nå til 250’…. selv ville jeg ikke kjøpe da den ser sliten ut og er uten sert., selv for 190’. Oppsummert: vær på vakt.
 
Ja, 16520 har er nydelig design. Spesielt hvit og sort patrizzi. Var i dialog med Jonny om den han har, men kom ikke i mål/jeg hadde ikke råd. Spennende som komplett.

Mange snodige tilbud der ute. Eks 116520 på Finn som ble solgt av bruker her for 190’ i desember ligger nå til 250’…. selv ville jeg ikke kjøpe da den ser sliten ut og er uten sert., selv for 190’. Oppsummert: vær på vakt.
Jeg vil helst tilbake til 2012 priser, men det skjer nok neppe. Dette har jeg god tid på, stresser det ikke. Se litt bilde og film først, så begynner søket etter riktig utgave. Må ha litt patina.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Genta
Det høres ut som du allerede mentalt er der, og jeg skulle da tro at eneste løsning da er å anskaffe en daytona. Du kommer aldri til å se deg tilbake, jeg har to og hadde med glede byttet både Pepsi og Hulk mot en 116509 om jeg fikk sjansen…
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper og Genta
Jeg har hatt air-king, datejust, explorer 1, explorer 2, submariner, gmt-master, og oyster perpetual... Men aldri Daytona. Vet ikke helt hvorfor, men kan være fordi den alltid har vært veldig populær, og alltid pittelitt dyrere enn jeg syns er komfortabelt. Da jeg kjøte TT explorer sto det mellom den og Daytone, explorer vant. I det siste har Daytona fristet mer, mulig den siste av de med Zenith verk og hvit skive. Hva tenker folket, er Zenithona verdt det?
JA!
 
Ja, 16520 har er nydelig design. Spesielt hvit og sort patrizzi. Var i dialog med Jonny om den han har, men kom ikke i mål/jeg hadde ikke råd. Spennende som komplett.

Mange snodige tilbud der ute. Eks 116520 på Finn som ble solgt av bruker her for 190’ i desember ligger nå til 250’…. selv ville jeg ikke kjøpe da den ser sliten ut og er uten sert., selv for 190’. Oppsummert: vær på vakt.

Har sett den, synes 190k var en grei pris for den, 250k tror jeg nok ikke han får nei.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Du kan få min + 75’ mellom ;) :ROFLMAO:
På ingen som helst måte :mrgreen: jeg betaler heller fullpris for gull enn overpris på stål. Det føles bare mer riktig. Jeg kan bare ikke noe for det, men jeg personlig hadde følt meg rundlurt hvis jeg skulle bli avkrevd dobbel pris for en vare. Det strider bare mot alle forretningsprinsipper jeg har.

Med det sagt så respekterer jeg selvfølgelig at veldig mange andre gjør det, men det funker bare ikke for meg.
 
Skal du selge?
Er game!
Absolutt ikke! Bare telemarkingen som mente det var bedre å legge til 75’ til en stål-Daytona for en gull-Daytona (siden stål-Daytona er svindyrt). Det er jeg enig i og tilbød derfor dette til han :ROFLMAO:
 
Absolutt ikke! Bare telemarkingen som mente det var bedre å legge til 75’ til en stål-Daytona for en gull-Daytona (siden stål-Daytona er svindyrt). Det er jeg enig i og tilbød derfor dette til han :ROFLMAO:
Ok