Richard Mille

Hadde jeg hatt pengene hadde jeg garantert kjøpt en. Enkelt og greit fordi de er forbanna kule. Langt ifra pene, men forbanna kule!
 
Richard Mille er jo kult, og utrolig avanserte ur, rent teknisk.

Meeeen, jeg får også litt nok når alle verdens klokkemagasiner skriver side opp og side ned om de hyperavanserte tourbillonene og støtdempingsteknikkene osv til slike små nisjemerker. Nokså begrenset hvor lenge jeg klare å holde interessen oppe for denne typen mikroengineeringstrivia når det bare eksisterer i små kvanta hos en liten fabrikant.

Prisene er jo som seg hør og bør avsindige også, noe som reduserer risikoen for at en sånn noensinne kommer inn i livet mitt til nær null.......:)
 
Jeg ser at Kaplans i Stockholm har en RM010 inne til 264`svenske kr.
Det er jo "bare" 229` norske kr;) Ellers vil jeg alltid anbefale en tur til
NymansUr, der er det mange flotte ting i monterne.

http://www.kaplans.se/Kaplans/StoreGoods.aspx?plT=78909538&mn=3&mn2=146

"Bare" ja ;) Har observert brukte RM010 og RM003 ned mot 20.000 USD. Fortsatt dyrt, men ikke lenger helt urealistisk.

Om man skal snakke om urealistisk igjen, så har vi jo nye RM 038 Tourbillon Bubba Watson. Ikke helt min cup of tea rent visuelt, men du verden for en innmat og tekniske features! ;)

rm038_lg.jpg


http://www.watchtime.com/2011/01/richard-mille-rm-038-tourbillon-bubba-watson/
 
Dette er vel et at urverdens mest tullete og overprisede klokke merker, på linje med Hublot og Roger Dubuis. Herregud jeg gremmes.... Fyyy ;)

AW
 
Dette er vel et at urverdens mest tullete og overprisede klokke merker, på linje med Hublot og Roger Dubuis. Herregud jeg gremmes.... Fyyy ;)

AW

+1

Sikkert mye snasent teknologisk innmat i disse RM-variantene.
Og de er åpenbart tilpasset en engere målgruppe über-rich mennesker tilhørende art og kategori "kule".
Det er nesten så jeg skulle mene det faktisk er ganske kule ur også.
Men bare nesten.
Spesielt når jeg får med meg at Rafael Nadal tråler center-court'en ikledd en RM til ca 500.000, med den eventuelle risiko slik aktivitet måtte innebære for uret.
Men som sagt; - bare nesten.

Hvorenn "high-tech" og høy famous-factor man bygger opp rundt dette uret; - det fremstår ikke interessant for meg.
(Utover det faktum at jeg tok meg litt tid til å lage et innlegg i denne posten)
;)
 
Spesielt når jeg får med meg at Rafael Nadal tråler center-court'en ikledd en RM til ca 500.000, med den eventuelle risiko slik aktivitet måtte innebære for uret.

500.000 Dollar tror jeg det var
 
500.000 Dollar tror jeg det var

Stemmer fint det.

Men akkurat det er jo faktisk kult. Det er ikke slik at han har kjøpt dette for å flashe pengene sine ved å risikere uret og vise en nonchalance ovenfor noe verdifult, men uret er utviklet nettopp for å kunne brukes til noe slikt med de mekaniske tilpassninger og egenskaper som er nødvendig.

Synes det er kult at RM har fått laget et mekanisk ur som a) er lett nok til å kunne brukes på armen av en proff tenis spiller uten å være til hinder for sporten han utøver og b) faktisk overleve de sjokkene dette påfører mekanikken.

Det er faktisk ikke bare "kult" at de har fått det til men vanvittig imponerende.

Det er hva de som kjøper disse urene betaler for når de kjøper dem.
 
Jeg kan også nevne at Felipe Massa hadde en Richard Mille Tourbillon på armen
når han krasjet stygt med en F1 bil for et par år siden. Både Felipe og klokka
hans overlevde. Og da snakker vi en påkjenning på langt over 10G......
 
Og en aldri så liten premium i tillegg...;)

Selvsagt, men har en vag følelse av at profittmarginen på disse er fryktelig mye lavere enn man skulle tro.

Mannen bak RM forklarte jo litt om akkurat denne klokken og prisen og kostnaden av utviklingen + testingen med nader + profitt / antall klokker = mye penger.

For å sette det på spissen, hadde casio produsert 50 g-shocks hadde de klokkene vært overraskende dyre om de skulle startet R&D på bar bakke ;).