Posten er en skam

Hadde det vært en Sinn fra Tyskland (UPS) så hadde de bare lagt den på trappa di. Skjedde med meg, midt i ferien min ! :confused:
Så det er ikke bare Posten som har svin på skogen.
 
De ringte faktisk på døren min og jeg rakk å vri om låsen kaste meg ut døra, da var postdama på vei inn i bilen og så sjokkert ut og sa "oi jeg trodde ikke du var hjemme" bestemte hun seg for det når hun gikk på jobb tro:confused:
Hadde jeg vært på dass hadde hun kjørt, posten er helt håpløst.


Hadde de fått litt mer konkurannse så måtte de vel trappet opp på service..
 
Jeg har sendt klage et par ganger, er som å rope i et digert høl.

Fantastisk kommentar. Der fikk jeg dagens første latter, takk for den! :) on topic: posten er til tider håpløs. Jeg har heldigvis ikke vært utsatt for samme hårreisende kundebehandling som flere her inne, men jeg har absolutt ikke full tillit til dem.
 
De ringte faktisk på døren min og jeg rakk å vri om låsen kaste meg ut døra, da var postdama på vei inn i bilen og så sjokkert ut og sa "oi jeg trodde ikke du var hjemme" bestemte hun seg for det når hun gikk på jobb tro:confused:
Hadde jeg vært på dass hadde hun kjørt, posten er helt håpløst.


Hadde de fått litt mer konkurannse så måtte de vel trappet opp på service..

Posten en den største værna bedriften i norge...

Alle som ikke fikk seg jobb et annet sted jobber der. Disse post i butikk greiene er helt håpløse kunskaps nivået der er litte om ikke fra værende.. :D

Sist jeg skulle sende ekspress over natta måte jeg innom 3 post kontor fordi den enten ikke viste hva det var eller ikke hadde det. utrolig...
 
Posten fastholder tittelen som udugelighetens høyborg.
Hvorfor gidde å betale for express over natten?
Og hva f**n mener de med leveringsgaranti? #@&%?!! Bullshit!:mad:

Ser at de oppdaterer sporing med "forsøkt levert" uten at de blodfattige døgeniktene har forsøkt å levere noe som helst.

Regner med at det er et par postenansatte som fikk en dårlig dag på jobb etter å ha hatt meg på telefonen i dag.
 
Posten fastholder tittelen som udugelighetens høyborg.
Hvorfor gidde å betale for express over natten?
Og hva f**n mener de med leveringsgaranti? #@&%?!! Bullshit!:mad:

Ser at de oppdaterer sporing med "forsøkt levert" uten at de blodfattige døgeniktene har forsøkt å levere noe som helst.

Regner med at det er et par postenansatte som fikk en dårlig dag på jobb etter å ha hatt meg på telefonen i dag.

Opplevde dette jeg også forrige fredag. Sendte en skriftlig klage, og har ikke hørt noe mer.
 
Posten fastholder tittelen som udugelighetens høyborg.
Hvorfor gidde å betale for express over natten?
Og hva f**n mener de med leveringsgaranti? #@&%?!! Bullshit!:mad:

Ser at de oppdaterer sporing med "forsøkt levert" uten at de blodfattige døgeniktene har forsøkt å levere noe som helst.

Regner med at det er et par postenansatte som fikk en dårlig dag på jobb etter å ha hatt meg på telefonen i dag.

Vet ikke hva du sa @UJU , men han som kom hit virket ikke videre fornøyd. Men det er fader meg på sin plass når de ikke gidder å gjøre jobben sin. Men det begynner vel å bli på tide at de får litt konkurranse...
 
Redigert av en moderator:
posten har konkurranse på de produktene som det refereres til i denne tråden.
dog har posten har monopol på brevsendinger under 50g
 
posten har konkurranse på de produktene som det refereres til i denne tråden.
dog har posten har monopol på brevsendinger under 50g

Posten fikk dog bygd ut nettverket sitt av kontorer i tiden der det i praksis var som eneste aktør å regne. Husk forøvrig da televerket ble telenor og fikk hele det eksisterende kobberfastnettet gratis i gave hos staten som største eier.

Ikke akkurat det man kan kalle rettferdig konkurranse. Samtlige av norges postkontorer skulle gått ut på anbud for lenge siden.
 
Posten fikk dog bygd ut nettverket sitt av kontorer i tiden der det i praksis var som eneste aktør å regne. Husk forøvrig da televerket ble telenor og fikk hele det eksisterende kobberfastnettet gratis i gave hos staten som største eier.

Ikke akkurat det man kan kalle rettferdig konkurranse. Samtlige av Norges postkontorer skulle gått ut på anbud for lenge siden.

Nå var det vel ikke helt slik du beskriver ift Telenor som først betalte selv for å føre opp nettet for så å kjøpe det tilbake til markedspris for egne penger for så og måtte åpne det for alle andre som kun ville skumme fløten.

Er mektig lei av sannhets statusen denne påstanden har fått i Norge.

Når det er sagt - hvorfor skal posten sine postkontorer ut på anbud? Kan ikke du eller jeg eller hvem som helst som vil åpne våre egne, konkurrerende kontorer for å sende og motta pakker ? (Jo, det kan vi). Selv i et fritt marked skjer ikke dette...

Man må ta inn over seg at privatisering og konkurranseutsetting ikke vil fungere dersom ikke alle bedriftene involvert kan tjene penger og leve av det som skal privatiseres. Det er hele poenget med privatisering.

Det er veldig gode grunner til at du ikke ser mange alternative postkontorkjeder rundt om kring i Norges land (som, artig nok, er mye av samme grunnen til at ikke f.eks Tele2 bygget ut et identisk kobbernett for å kunne konkurrere på like vilkår mot Telenor - det lønner seg ikke på noen som helst måte).
 
Redigert:
Ikke for å krangle, ei heller for å ta posten sin service i forsvar etc, men postkontor-nettverket driver sakte men sikkert å legges ned. Post i Butikk er det nye. En av grunnen til det er at det ble for dyrt og at åpningstidene fulgte vanlig arbeidstid. med andre ord at man "ta fri fra jobb" for å rekke åpningstidene.

PiB er det ikke bare posten som har. Komplett har utleveringssteder på Jernia, Mypack har utlevering på ICA. Posten hadde for en stund siden PiB-konseptet oppe til konkurransetilsynet da noen mente at avtalene var urettferidge ift konkurrenter. Det gikk jo fint for Posten etter hva jeg har forstått.

grunnen til at posten ikke har noen konkurrenter på brevpost er at ingen gidder å etablere et transportnett i et fallende marked. Grunnen til at posten ikke har mange konkurrenter på pakkepost internt i norge er at ingen greier (i stor grad) å levere samme posten sin kvalitet til samme pris/lavere.

men for all del, gresset er sikkert grønnere på andre siden
 
Grunnen til min utblåsning var ikke at tjenestene i seg selv nødvendigvis er så dårlige.

Når jeg opplever det som at de forsøker å bløffe meg ved å hevde at pakken er forsøkt levert, for feilaktig å gi inntrykk av at leveringsgarantien er overholdt så blir jeg forbanna. For ikke å snakke om den svekkede troverdigheten de påfører seg selv.
Hvis noen bare hadde informert om reel status, vært ærlig og sagt at pakken kommer dessverre noen minutter over tiden. Da hadde jeg sikkert vært langt mer positivt innstilt og saken hadde mest sannsynligvis blitt glemt før telefonen ble lagt på. Nå blir det klage og mer kjefting. Ingen prøver å bløffe meg uten å få en dårlig dag...:mad:
 
Husker jeg busted en som skulle levere en pakke på døren i å opptadere "forsøkt levert" mens hun satt å spiste en sandwitch i bilen, under to meter fra døren. Det beste var at det ikke var noe beklagelse, men bare "bare se bort ifra lappen som ligger i postkassen".
Nice.
 
Har ventet 3 1/2 dag på at pakken min skal forflytte seg fra sorteringsanlegget i Fauske til sorteringsanlegget i Oslo. Dette er en 15 timers ferd.

Pib er også noe tull. Greit nok at de butikkansatte får et intetnettkurs som tar ca 10-15 timer, men flere av de som leverer ut pakker har ikke noe kurs i det hele tatt.
 
Synes egentlig ingen fraktselskap klarer å prestere 100% jeg, posten sendte en klokke jeg solgte til Stavanger som ble liggende der i 3 dager når den egentlig skulle til Bergen. UPS har ringt å lurt på om jeg er hjemme, for deretter be meg om å møte de på sted X fordi det passer dem best, har jo betalt for frakt på døra! DHL tok flere hundre kroner i gebyr, mer enn momsen på varen jeg kjøpte og FedEx brukte over 1 1/2 uke lenger på sendingen enn forespeilet. Heldigvis så fungerer de fleste fraktalternativene greit 95% av gangene, men likevel surt med de 5% det blir litt krøll.
 
  • Liker
Reaksjoner: rallolainen
Problemet er vel mest, som UJU sier, at de lyver deg rett opp i fjeset. (Dvs., strengt tatt gjentar de bare løgnen til postbudet, men likevel...) Det blir det mildt sagt dårlig stemning av, ikke bare når de har UJU på tråden. Men må si at jeg så langt ikke har opplevd at Posten/Bring i Bergen har servert meg "forsøkt"-løgnen uten å ha ringt meg først - Det liker jeg. :) Nå bor jeg nemlig i sokkelleilighet, så jeg kunne faktisk forstått at de gikk feil og banket på huseiers dør.
 
Sendingen er forsøkt levert. Adressen er ufullstendig og vil bli forsøkt rettet opp. Sendingen vil deretter bli utkjørt på nytt

Neida, så. Sitter her å venter jeg da...

Snakket med kunderservice og de ringte og snakket med sjåføren for meg. Han hadde ikke funnet navnet mitt på ringeklokken, hvilket jeg absolutt har forstårelse for da det er verdens mest elendige brukergrensesnitt på den "smarte" ringeklokken vi har i bygget. MEN at han ikke ringer meg når nummeret står på pakken, det forstår jeg ikke. Jeg bruker 1 min til utgangsdøren og da hadde han sluppet å kjøre en gang til senere i dag. Hvorpå jeg ikke er hjemme senere i dag, så da må den leveres på postkontoret og jeg får ikke hentet den før i morgen. ARGH!