Posten er en skam

Medlem
15. juli 2009
Innlegg
6.509
Jeg skulle sende en klokke til Tyskland idag, men ombestemte meg på postkontoret da jeg ble fortalt at posten ikke kunne forsikre klokken til mer enn 450 NOK! WTF???

Fra nå av blir det kun FedEx på meg!
 
Innad i Norge kan du benytte "Ekspress over natt". Det inkluderer forsikring opp til NOK 50 000,- Kan det være at finnes noe lignende til utlandet?
 
Har selv hatt litt trøbbel med posten.
Sist jeg bestilte klokke skulle denne leveres på døren.
Dette skjedde ikke, og pakken ble sendt tilbake til hovedkontoret, hva nå det måtte bety...:confused:
Jeg fikk beskjed om at de hadde ringt på døren uten at noen var hjemme.
I etterkant viser det seg at min kone hadde være hjemme hele dagen.:-x

Konklusjonen min her er at det en gjeng ubrukelige slabedasker som jobber der, som også farer med løgn...
Enden på visa blir at jeg må ringe hovedkontoret for å få tilsendt pakken til mitt lokale kontor, hvor jeg deretter henter den personlig.
Flaks at jeg betalte for levering på døren da...:evil:
Noen er tydeligvis litt mindre opptatt av å levere enn andre, for å vri litt på postens "slogan".:roll:

Blir nok et annet firma som får mine kroner neste gang.
 
Det har jeg også opplevd, UJU. Både med Bring og med DHL!

Kunne ikke alle vært som Kevin Costner i "The Postman" ? :p
 
Jeg har aldri hatt noen særlig tillit til posten/bring. En gjeng med ubrukelige folk spør du meg.

Eks. 1.
Sendte en klokke med over natten express. Denne ble lovet med "garanti" at den skulle leveres innen kl 1600 dagen etter. Dette var på en fredag og klokken ble innlevert postkontoret før kl 1500 som er fristen for innlevering. Vedkommende fikk ikke pakken før laaangt utpå mandagen. Hva er vitsen med tidsgaranti dersom disse fjompenissene ikke klarer å levere som lovet. Man betaler tross alt mye ekstra for å få varen senere!

Eks. 2.
Sendte en pakke i oppkrav til en person, eller rettere sagt, det ble sendt som brev i oppkrav (uten sporing - Anbefales ikke). Regnet med at dette var grei skuring og sendte avgårde. Normalt tar det litt tid før pengene er på konto avhengig av når vedkommende henter pakken på postkontoret osv, emn min erfaring tilsa at dette skulle ikke ta mere enn 10 dager. Pakken ble sendt en av de første dagene i mai i år. En uke ut i juni begynte jeg å bli småirritert. Vedkommende hadde hentet pakken umiddelbart på postkontoret og alt skulle være iorden.
Sendte mail til bring/posten med fakta osv. og fikk svar etter tre fire dager. Etter mange mailer og uendelig med irritasjon, så har pengene endelig kommet på konto.

FedEx el. og aldri mer oppkrav!!!!
Posten er like pålitelig som NSB IMO!!!
 
Jeg har aldri hatt noen særlig tillit til posten/bring. En gjeng med ubrukelige folk spør du meg.

Eks. 1.
Sendte en klokke med over natten express. Denne ble lovet med "garanti" at den skulle leveres innen kl 1600 dagen etter. Dette var på en fredag og klokken ble innlevert postkontoret før kl 1500 som er fristen for innlevering. Vedkommende fikk ikke pakken før laaangt utpå mandagen. Hva er vitsen med tidsgaranti dersom disse fjompenissene ikke klarer å levere som lovet. Man betaler tross alt mye ekstra for å få varen senere!

Jeg sender 20 - 30 pakker om dagen med Posten og opplever trøbbel, bortkomne og ødelagte pakker på ukentlig basis... Men akkurat når det gjelder ditt Eks. 1 skal det til Posten sitt forsvar sies at de ikke har Ekspress over natt til lørdager (det betyr at hvis mottaker fikk denne før klokken 16 på mandag har Posten gjort sitt), så her har du nok enten ikke lest vilkårene godt nok eller blitt utsatt for en tulling (heller ikke unormalt) på postkontoret...;)
 
Posten har en tjeneste som hetet TNT ekspress. Tror den er ganske dyr, men her kan du kjøpe forsikring opp til 16 000 tror jeg. Det er sikkert en del forbehold. Smykker og ur og slikt...
Forsikring på vanlig pakke til utlandet har opphørt. Det vet jeg - har sendt tre ur til USA i vår og de opplyste om det. Vistnok en endring fra nyttår. Gikk greit med mine likevel.
Snart fristende å dra til Sverige å sende om noe skal til EU, eller resten av verden. De er med i EMS samarbeidet.


Jon
 
Jeg har aldri hatt noen særlig tillit til posten/bring. En gjeng med ubrukelige folk spør du meg.

Eks. 1.
Sendte en klokke med over natten express. Denne ble lovet med "garanti" at den skulle leveres innen kl 1600 dagen etter. Dette var på en fredag og klokken ble innlevert postkontoret før kl 1500 som er fristen for innlevering. Vedkommende fikk ikke pakken før laaangt utpå mandagen. Hva er vitsen med tidsgaranti dersom disse fjompenissene ikke klarer å levere som lovet. Man betaler tross alt mye ekstra for å få varen senere!

Eks. 2.
Sendte en pakke i oppkrav til en person, eller rettere sagt, det ble sendt som brev i oppkrav (uten sporing - Anbefales ikke). Regnet med at dette var grei skuring og sendte avgårde. Normalt tar det litt tid før pengene er på konto avhengig av når vedkommende henter pakken på postkontoret osv, emn min erfaring tilsa at dette skulle ikke ta mere enn 10 dager. Pakken ble sendt en av de første dagene i mai i år. En uke ut i juni begynte jeg å bli småirritert. Vedkommende hadde hentet pakken umiddelbart på postkontoret og alt skulle være iorden.
Sendte mail til bring/posten med fakta osv. og fikk svar etter tre fire dager. Etter mange mailer og uendelig med irritasjon, så har pengene endelig kommet på konto.

FedEx el. og aldri mer oppkrav!!!!
Posten er like pålitelig som NSB IMO!!!

Har egentlig bare en historie som viser postarbeidernes udugelighet. Jeg bestilte en Seiko Monster fra en kjent gråsoneimportør og siden det var vår første transaksjon så ba jeg om å få den tilsendt i oppkrav til adressen til jobben min. Det tok 2 dager før pakken kom, men da ikke til utlevering, men lå i postboksen med all posten til jobben min. Så i essensen så kunne jeg fått den klokka gratis, men tok selvsagt med pakken inn og betalte for meg :)

-V
 
Jeg sender 20 - 30 pakker om dagen med Posten og opplever trøbbel, bortkomne og ødelagte pakker på ukentlig basis... Men akkurat når det gjelder ditt Eks. 1 skal det til Posten sitt forsvar sies at de ikke har Ekspress over natt til lørdager (det betyr at hvis mottaker fikk denne før klokken 16 på mandag har Posten gjort sitt), så her har du nok enten ikke lest vilkårene godt nok eller blitt utsatt for en tulling (heller ikke unormalt) på postkontoret...;)

Da har jeg blitt utsatt for en tulling, siden jeg spesifikt spurte om pakken ville bli levert før kl 1600 på lørdagen. Ellers så hadde jeg nok sendt den med vanlig smartpost... Men når du plasserer et postkontor inn i en rema butikk, så kan du ikke forvente så høyt kunnskapsnivå på de som jobber med posten heller.
 
Jeg hadde nå nettopp en lignende opplevelse med Posten.
Posten hevder at de har ringt på, men at ingen har åpnet i dag morges.. Det stemmer rett og slett ikke.

Sendingen er forsøkt levert, men mottaker var ikke tilstede. Sendingen vil bli levert til det lokale postkontoret 20.07.2010 08:58
Sendingen er lastet opp for utkjøring 20.07.2010 07:41

Ikke nok med det, men pakken kom til landet 9. juli.
Men fordi jeg er på ferie på en annen adresse enn min faste, endog en jeg har registrert at all post skal videresendes til vha. postens nettjeneste, behøvdes ytterligere en fortollingsfullmakt og kvittering som viste varens verdi. Merkelig, da det nok straks vil vise seg at kvittering er limt på utsiden av emballasjen, og enda et eksemplar ligger inni..
 
Pussig nok kom Posten med en annen pakke til meg litt over klokken ett..!

Fant etterhvert førstnevnte pakke på postkontoret, men det tok 20 minutter.. :)
 
utlevering på lørdager

Som tidligere ansatt i Posten Norge kan jeg svare på dette.

Det finnes et produkt som er ekspress over natt (1'er-pakker) som med et tillegg i prisen kan gjøres om til lørdagsprodukt. Disse kalles VØT (verdi-økende-tjeneste)

Men du må være veldig spesifikk når du kjøper dette produktet da det er veldig uvanlig (mede unntak av medisiner,, maskindeler osv fra storkunder på posten som ikke benytter seg av postkontor men har egne bedriftsataler.

Mvh

Erik
 
Sendingen er forsøkt levert, men leveransen kunne ikke gjennomføres. Mottaker ønsker å hente sendingen på det lokale postkontoret
30.05.2012 10:44 *

Herlig. Vært hjemme i hele dag. Har selvsagt ikke hørt noe fra Posten :evil:
 
Haha, tidenes gjenopplivning. :p

Dette med "forsøkt utlevert, mottaker var ikke hjemme" tullet har jeg også opplevd. Har vært hjemme og ventet, og ingen har forsøkt å ringe på døren, men allikevel fikk jeg denne meldingen. Lurer på om det er en måte de tar igjen tid på, om de er litt bakpå og trenger å lempe en mengde pakker over på et postkontor for å rekke tidsfristene for dagen...
 
Det tilhører heldigvis sjeldenhetene, men at de ikke orker å ringe på døren engang har skjedd 4-5 ganger nå. Begynner å bli litt oppgitt.

Kjipt! U1000 på vei? ;)

Å nei, det er ikke så stas. Bare litt accessories ;)