Planer for 2013

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
2012 er på hell, jeg regner med at flere av dere allerede har begynt å planlegge klokkeåret 2013 :)

Hva er planene for det nye året?

For min egen del blir det fortsatt en meget forsiktig salgsprosess av de minst brukte urene i samlingen. Det gjør vondt allerede før jeg har solgt, så vi får se hva resultatet blir :rolleyes:

Vintage Daytona lyser fortsatt sterkt på grail-himmelen, men jeg har både vanskelig for å finne de riktige eksemplarene og de riktige selgerne. Dessuten aner jeg ikke hvordan jeg skal selge ut nok godbiter til å finansiere noe slikt :(

I et ideell verden ville klokkeåret 2013 være året da jeg lærte meg å leve med samlingen slik den er, finne roen og konsentrere meg om å nyte det som allerede er på hånden.

Yeah, right :p :cool:
 
Kul tråd!

På min lille wishlist står det tre klokker for øyeblikket:

Jaeger Lecoultre Master Compressor Memovox
IWC Portoguese Seven Days
Rolex Explorer

Har et lite håp om å få kloa i en Explorer i 2013:)
 
Jeg har utviklet en forferdelig kløe hva Aqua Terra angår. Bilder, videoer og reviewer får det til å klø fælt. Hver gang jeg ser den live er det nedtur men så er det på an igjen. Den passer godt inn i planen om å downsize størrelsen på uret jeg har og få meg en "voksenklokke", et ur uten dreibar bezel. Den passer dårlig inn med tanke på uret jeg nettopp kjøpte som er så flott.....
 
Jeg håper inderlig at det blir enn JLC Deep Sea Chronograph. Ellers ingen planer for øyeblikket ;)

Det håper jeg også, for din skyld :D Utrolig lekker chrono. Har du snakket med Tidemann? Regner med at det fortsatt er gode dealer å få gjort der i gården ...
 
Har planer om å oppgradere Paneraien fra 111 til 312, får bare se på når det blir.
Har egentlig ikke så mange andre planer, men lukter også på å få en ny Sub inn i samlingen etter 116610 gikk ut. Snuser mest på en 14060. Det er veldig få klokker som virkelig trigger kjøpelysten for tiden. Kanskje det blir at jeg kvitter meg med alt og endelig kjøper Patek? :cool:
 
Det håper jeg også, for din skyld :D Utrolig lekker chrono. Har du snakket med Tidemann? Regner med at det fortsatt er gode dealer å få gjort der i gården ...

Har snakket med Tidemann ja.. Han håper å få den inn før jul OG han kunne gi en bra deal. Men med husbygging på trappene må noe ut først...
 
Dette var et artig tiltak Anders.
Jeg for min del, har et høyt ønske om å se en Glashütte Original Sport GMT med sort skive og tekstil-rem i mitt eie i løpet av -13


...hvis ikke denne skulle "ramle" inn først:


IMG_1606

...jeg får hikke hver gang jeg ser bilde av den..... Skulle jeg realisere disse to drømmene, måtte drømmen om en -78- 83 930 legges på is enda noen år.... Men drømmene er jo gratis da :p
 
Morsom tråd. Klokkekontoen (og alle andre kontoer) er helt tom etter å ha kjøpt for mange klokker i 2012 (takk TS!). Nå kjøper jeg heller fyllepenner i stedet for klokker på eBay når jeg kjeder meg :) Blir litt billigere ...

Er også fornøyd med de jeg har slik at det ikke er mye som trigger. Målet for 2013 er få hjerte til å selge en klokke, noe jeg aldri har gjort før. Selv om jeg ikke har sett den live, er vel DB22 ønskedrømmen per idag. Hadde heller ikke sagt nei til en MB&F HM2 (har sikker 99% av TS mot meg her :)

Av de jeg har prøvd på armen, har jeg en bestemt følelse av at 5712 kan bli innkjøpt på litt sikt, men neppe i løpet av 2013.
 
Jeg har mange planer. Redd for at mye av det bare blir nettopp det.

Forhåpentligvis så får jeg tak et eller to spesifikke vintage/NOS ur (ikke i nærheten av å være i samme liga som en Daytona, men gøy likevel :)) og en måneklokke - eller en 312. Eller en 16760 fra '88.
Men prioriteringsrekkefølgen av klokker jeg har lyst på endrer seg så ofte at jeg er redd for å legge konkrete planer. Kanskje det er nettopp konkrete planer jeg burde legge?

Jeg må nesten bare se hva som dukker opp :)
 
Redigert:
I løpet av 2013 vil jeg gjerne:

1. Prøve en IWC Portugese 7 Days og en Nautilus 5711 på armen så jeg vet om det er klokker jeg skal lengte etter eller ikke.
2. Skaffe minst en av følgende: Explorer 1 36mm/sapphire sandwich/stowa marine auto/SM 300
3. Vurdere om jeg er voksen nok til å bruke mye penger på et dress-ur. Ideelt vil jeg ha reverso 1931.
4. Gå fra to "beatere" til en, enten ved å kvitte meg med en eller å kvitte meg med begge for så å kjøpe noe "bedre".
5. Holde samlingen på 6 klokker eller mindre.
 
Forhåpentligvis blir også dette året bra på klokkefronten.

Har i øyeblikket 3 utvalgte på min wish-list.
Alle fra tre ulike manufakturer.

De ligger ihvertfall såpass pent an i løypen (rent planmessig) at presentasjonen av dem er ferdig skrevet.....:eek:

Be_Prepared.jpg
 
Øvst på lista står den nye IWC Ingenieur.
Ønskelista endrar seg altfor ofte. Heilt sikkert noko anna som står øverst om eit par vekers tid:)
 
Planer og planer...

Det står hvertfall en Rolex Submariner av noe slag øverst på ønskelisten
Om jeg kommer over det:
1. Zenith El Primero
2. Breitling Aerospace
3. Eller noe annet snacks:p

Ellers så skal klokkeboksen tømmes for klokker jeg ikke bruker noe særlig lenger:(
 
Rolex 114060 blir det .... i 2015.
Fikk nøklene til kåk idag og går ut i pappaperm 1.1.2013 så første kjøpen blir nok heller husrelatert.
Som Raven-venn så har jeg litt håp til å komme til og få kjøpt en 40mm No-Date men ellers frister det egentlig mest med en god solid Seiko-dykker i vente storkjøp.

Allt som allt så tenker jeg at jeg summerer klokkeåret 2013 betydelig beskjednere enn 2012.
Bør (og kommer) å være flere/morsommere ur i boksen men håper at innkjøringsperioden er over.

Skulle økonomien komme på plass så er jo Panerai-spøkelset ut og spøker litt med.

Så kan vi kanskje håpe på følgende:

Raven Vintage 40mm ND.
Seiko Sumo (Spork?)
Panerai 44mm 1950-kasse

... men som alltid med klokkerelaterte løfter, ønsker og drømmer snur det seg svært så fort og preferenser endrer seg stadig.
 
For min del tror jeg det blir stille i 2013. Desverre. Jeg tror jeg får si som Adam, og sikte på en Rolex 114060 i 2015. Jeg får rullere på de klokkene jeg har, og heller bytte litt ut der, og spare til den store fisken;)
 
Inn:

Pre moon Speedmaster

Rolex Datejust 1601

Rolex Explorer 1016

Vintage Heuer Autavia

En Panerai tilsvarende 422/372 i børstet 44mm kasse, denne dukker vel opp på SIHH2013 :cool::cool:
Evt en 233 med dot dial.

Ut:

Panerai 312 ryker trolig.
 
Satser på jeg får noen av disse inn iløpet av neste år : :)

Pam. Ikke enig med meg selv på hvilken model enda.:D
Omega. Får mere og mere lyst på en seamaster. :p
Rolex. Sub tt med blå skive får jeg ikke ut av hue....:eek:
 
Ønskeliste:

Rolex sea dweller
Omega speedmaster broad arrow blå visere
Rolex explorer hvit 16570
Omega aqua terra 38,5 mm blå skive

Grail som er aktuell om lottorekka skulle slå til:
audemars-piguet-royal-oak-offshore-37mm-chronograph-watch.jpg

37mm :cool:


Eventuell forandring i nåværende samling Rolex 14060 ut mot Sea dweller.

Siden den økonomiske tilstanden på klokkekonto er skrapet så tenker jeg denne ønskelisten bruker noen år på og realiseres.
 
2013 blir et kjedelig år på klokkefronten for min del. Ingen ur skal inn. Null. Nada. Zero.