PC-bag / commuter-bag?

Jeg ville styrt unna sånn mote bager. Fikk en Tiger of sweden laptop veske i skinn til jul for noen år siden, den kostet ca 4k og holdt i ca 1 år før den løsnet i liningen og hadde stygge merker på kanter på utsiden. Den ble forsiktig brukt sammen med min Saddleback briefcase. Saddleback’n som jeg har hatt i 8 år og bruker ofte er knapt «broken in», og er helt rå på kvalitet og finish.
jeg kan også gå god for kvalitet på Ghurka, har en lommebok og toalettmappe som er veldig flotte. Lommeboken har fått en fin patina. Basader har jeg kun kjøpt belter fra, håndlaget fra en liten bedrift. Uovertruffen kvalitet på skinnet. Blir bare bedre og bedre ved bruk.
Bexar goods har jeg ingen erfaring med men liker deres satchel og hører mye lovord om produktene deres. Lotuff leather har jeg ikke produkter av selv men min frue har to væsker fra dem og jeg er meeeget imponert over kvaliteten på produktene. Built to last!!!
Ellers vil jeg dra frem One Star Leathergoods nåv jeg først er inne på skinn produkter. Har kjøpt belte, fieldnotes cover, moleskine cover og kortholder herfra, håndlaget hjemme i garasjen sv eier, og meget bra saker

@Stipey de kaller det vel «Tin cloth», men det vokses ja. Av typen som bedre og bedre ut etter noen år etter min mening :)
Denne er veldig beregnet for reise, men funker fint til kontoret også om man har med seg litt.

Jeg er svært begeistret for tote-veska jeg fikk laget av Atelier Petrov noen år tilbake . Samme med Ortus )
Petrov er herlig å jobbe med, og du kan få forslag og sette sammen en veske som du vil. Koster litt, men på ingen måte et dårlig regnestykke mtp at det er håndlaget av en dedikert håndverker.

Har også jobbet mye med Frank Clegg hos Dagestad, som jeg har vært godt fornøyd med. I år også Made by Nichols. Made by Nichols er kanskje litt mer moderne enn Clegg.
Det koster rundt ti lapper for en fin veske fra disse, men er vel ikke mer enn en halv service på en grei klokke?
Frank Clegg er rimelig kraftig, men klassisk og fint. Ser ikke så fryktelig traktor ut.

Skulle jeg kjøpt en veske til 3-5000 kroner hadde jeg sjekket ut Chapman, kanskje Filson og evt eBay-butikken til Whitehouse Cox. Det hender de har fine greier til gode priser.
Ville holdt meg til produsenter av vesker. Mye lages for diverse motemerker og ender opp med en altfor høy pris.

image.jpg

Jeg har brukt atskillig mer på reimer enn PC-vesker og har rett og slett ikke samme syn på dette som min hobby. Over kostet ca 2000 kr fra blush.no. Benyttet daglig i et års tid, holder seg fint mtp glidelås som er det jeg primært tenker på.

Tør nesten ikke legge ut neste men denne lille tassen i imitert skinn koster tre halvlitere og fungerer helt greit på dager jeg kun trenger laptop og lader.

image.jpg

Grunnen til kjøp av den brune skinnvesken var at den forrige (Tiger of Sweden) var sliten etter bruk siden 2012. Etter mitt syn en godt holdbar veske, hadde jeg vedlikeholdt den ville den ha holdt seg langt bedre.

Thin Front Pocket Leather Briefcase

Saddleback’n som jeg har hatt i 8 år og bruker ofte er knapt «broken in», og er helt rå på kvalitet og finish.
Saddleback støttes. Har en tilsvarende som på bildet over som ble kjøpt i 2012, null problemer med den selv om den er flittig brukt. Jeg opplever kvaliteten som skuddsikker, og skulle noe ryke har de 100 års garanti.

• Liker
Reaksjoner: Stipey og Trulle75
Må den være i skinn @Trulle75 ?
Kan fint anbefale Filson som PC-væske. Jeg har en 48hour duffle som jeg bruker på jobbreise. Robust som bare det! Den er veldig romslig om man trenger litt utstyr, men de har også endel mindre utgaver som f.eks 24h duffle eller en slik en https://www.careofcarl.no/no/artiklar/filson-original-briefcase-navy-canvas-.html

Trenger definitivt ikke være skinn. Med Redwings og chinos ser forslaget svært bra ut!
Mulig dette blir et nytt "rabbit hole", Monclair til dressen og Filson til Chinos... :D

• Liker
Reaksjoner: MrFinale
Har dere noen tips til et godt skinnverksted?
Den nyeste hunden min vet å sette pris på Saddleback, og siden skamfering utført av ukristelige tanntroll ikke er dekket av garantien, og Saddleback ikke tar imot reparasjoner som ikke gjelder garantisaker, må jeg finne på noe annet.
20220919_002615.jpg

Kan også anbefale Mulberry, fantastisk kvalitet. Min Heathcliffe er omtrent som ny, etter mange år i daglig bruk - inkludert ukentlig flypendling i 3 år.

Vis vedlegg 206228
Heathcliffe er gått ut av produksjon, men er visst «erstattet» av Belgrave som vist i posten over.

Ble lei av sånn passe dyre vesker med dårlig kvalitet, har hatt både Tiger, Boss og Hilfiger. Alle er gått på søpla, Mulberry holder i årevis!
Noen som vet hvor Heathcliffe nå kan kjøpes??