Patek Philippe-tråden

Her har du listen som utgangspunkt for drømming :p
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=297478

Edit: Prisene her er lave sml med utsalgspris hos forhandler både i Norge og USA. Kan det være at forhandlerne legger på sin tilmålte margin på denne prisen? Hvis ikke burde jo alle reise til Sveits for å kjøpe pp..

Iflg. den prislisten vil en 5711 kjøpt i Sveits, fratrukket 8% sveitsisk mva. og tillagt 25% norsk mva. komme på ca. 164.000,-. Urverket skal ha ca. 176.000,-. Det er altså betraktelig billigere å fly ned til Sveits, ta en langweekend, handle en Nautilus, fly opp igjen, enn det er å handle enn hos Urverket?

Greit å vite til den dagen jeg arver en tante i Amerika/vinner i Lotto/bestemmer meg for å kun ha én klokke. :)
 
Iflg. den prislisten vil en 5711 kjøpt i Sveits, fratrukket 8% sveitsisk mva. og tillagt 25% norsk mva. komme på ca. 164.000,-. Urverket skal ha ca. 176.000,-. Det er altså betraktelig billigere å fly ned til Sveits, ta en langweekend, handle en Nautilus, fly opp igjen, enn det er å handle enn hos Urverket?

Greit å vite til den dagen jeg arver en tante i Amerika/vinner i Lotto/bestemmer meg for å kun ha én klokke. :)

Jeg har vel sagt det tidligere, men ser ut til å være - helt generelt og ikke dobbeltsjekket på alle modeller - ca 10 lapper å spare på any given patek ved å hente den selv.

Prosessen er jo også ganske så smertefri, selv om det er mye skumle butikker rundt Patek salonen i geneve, spesielt slike hvor kvinnene våre lett kan spise opp besparelsen på noen få minutter.
 
Aquanaut 5167A

God morgen godt folk, sitter her og dag drømmer om min neste klokke og etter noen nettsøk ser jeg at at en PP Aquanaut kan være innen rekkevidde om man prioriterer samt selger unna litt fra klokke boksen.

Er det noen her som har erfaring når det kommer til brukt kjøp av disse klokkene? Og hvor mye noe slikt går for om dagen?
 
God morgen godt folk, sitter her og dag drømmer om min neste klokke og etter noen nettsøk ser jeg at at en PP Aquanaut kan være innen rekkevidde om man prioriterer samt selger unna litt fra klokke boksen.

Er det noen her som har erfaring når det kommer til brukt kjøp av disse klokkene? Og hvor mye noe slikt går for om dagen?

Regn med bortimot nypris i praksis... mangelen på tilgjengelighet gjør at dette er selgers marked. Tenk nord for 100' for et ok eksemplar av en moderne, 40mm aquanaut.

Jeg vil anbefalle alle å kjøpe disse nye over brukt pga. lav prisdifferanse, men tilgjengeligheten gjør at man ofte ender opp med å kjøpe det første som blir tilgjengelig (som jeg gjorde og min var brukt).
 
Regn med bortimot nypris i praksis... mangelen på tilgjengelighet gjør at dette er selgers marked. Tenk nord for 100' for et ok eksemplar av en moderne, 40mm aquanaut.

Jeg vil anbefalle alle å kjøpe disse nye over brukt pga. lav prisdifferanse, men tilgjengeligheten gjør at man ofte ender opp med å kjøpe det første som blir tilgjengelig (som jeg gjorde og min var brukt).

Ser på nett at disse har en ca ny pris på 20 - 21.000 $ hva har Bjerke priset disse til?
 
Ja da er det bare og begynne og spare å selge! Tur hadde heller ikke vær og forakte:cool:

Send Mail til Saloon Patek i Geneva. Regner med relativ kort venteliste på Aquanaut, uten at jeg vet, kanskje 3-6-9mnd. Jeg satt meg på venteliste for en 5711. Det var ca 12-18mnd . Skal ta meg en tur til vår/sommer neste år;)
 
Patek Philippe og quartz urverk

Hei,

Hva er egentlig årsaken til at PP tilbyr quartz-urverk, og hva kan man si om bruktverdien av slike klokker om noen år? Holder de seg like godt i pris som en klokke med et skikkelig urverk?


Mvh,
Kim
 
Hei,

Hva er egentlig årsaken til at PP tilbyr quartz-urverk, og hva kan man si om bruktverdien av slike klokker om noen år? Holder de seg like godt i pris som en klokke med et skikkelig urverk?


Mvh,
Kim

I all hovedsak er de laget for kvinner som er mer interessert i estetikken enn å "babye" en mekanisk innretning :).

Verdien vet jeg ikke så mye om, de får jeg har sett har nok hatt et vist tap større enn sine herreekvivalenter, men det kan jo også ha noe å gjøre med at de er nettopp kvinneklokker med litt mindre kjøpegruppe.