Patek Philippe-tråden

Hva synes dere om denne? Lenken er spesialbestilt og skal ha kostet 15 000 dollar.

Greier ikke å bestemme meg for om jeg digger den, eller om det er for mye! Tror jeg heller mot at jeg digger den :cool:


1406C4A5-6C82-4E15-8094-7D2313DD99D9-4568-0000052A2D003C9A_zps7620e7ec.jpg

Har sett den før, og må si jeg digger den!
Hvorfor er jeg så godt som blakk hele tiden:(
 
Hva er listeprisen på 5270? Kanskje det blir klokken jeg kjøper når jeg går av med pensjon om 39 år :p
 
Det er postet ett helt nydelig A. Lange urverk i sin respektive tråd. Må bare slenge inn ett bilde for å veie opp:cool:
1135_CHR_29_535_PS_Q_img3_21.jpg


Ikke like gravert som ALS sitt, men gud for ett urverk!
 
Hva tror vi denne går for?
Henry Graves' super complication gikk for $11,002,500 i 2012. Jeg tipper over 15 mill!
[video=youtube;W7UV9l-MMV8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=W7UV9l-MMV8[/video]
 
Hva tror vi denne går for?
Henry Graves' super complication gikk for $11,002,500 i 2012. Jeg tipper over 15 mill!
[video=youtube;W7UV9l-MMV8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=W7UV9l-MMV8[/video]

Dette kan virkelig bli spennende! Den første av sitt slag, verdens mest prestisjefylte manufaktur, full dokumentasjon og en interessant historie. Denne skal man holde øye med ;)
 
Hva tror vi denne går for?
Henry Graves' super complication gikk for $11,002,500 i 2012. Jeg tipper over 15 mill!
[video=youtube;W7UV9l-MMV8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=W7UV9l-MMV8[/video]

Blir på kanten til opphisset av å se denne klokka.

Hadde det vært jeg som hadde kjøpt uret hadde jeg hatt det morsomt med urmakere landet rundt og levert den inn på service!

Price of watch: 15,000,000 GBP
Price of traveling the country: 30,000 GBP
Price of seeing the watchmakers face when asking for a service: Priceless!
 
"Jeg fikk denne av bestefaren min, og pappa sa jeg burde ta en sånn service på den først."
 
Aquanauten er beskrevet slik på PPs hjemmeside:
- The perfect dress sports watch (og hva betyr egentlig det? Utover 007 er det vel ikke så mye sporting i dress? Av Norges Idrettsforbunds mange særforbund er det vel kuns dans som utøves i dress)
- The complex construction of the case is underscored by the screw-down crown for extra protection on the wrist of active people

(Samme gjelder forsåvidt for AP RO).


Jeg er vant med Rolex beater-kvalitet, har lyst på PP, men er litt skeptisk etter erfaringer herinnefra. Er ikke high-end produsentenes sportsmodeller sportsmodeller? Er det skjøre klokker som bør tas av (og erstattes med en sub som tåler "alt") før squashtimen og plenklippen? Eller er det mest pga eiernes følelse siden klokkene koster sykt mye penger?
 
Aquanauten er beskrevet slik på PPs hjemmeside:
- The perfect dress sports watch (og hva betyr egentlig det? Utover 007 er det vel ikke så mye sporting i dress? Av Norges Idrettsforbunds mange særforbund er det vel kuns dans som utøves i dress)
- The complex construction of the case is underscored by the screw-down crown for extra protection on the wrist of active people

(Samme gjelder forsåvidt for AP RO).


Jeg er vant med Rolex beater-kvalitet, har lyst på PP, men er litt skeptisk etter erfaringer herinnefra. Er ikke high-end produsentenes sportsmodeller sportsmodeller? Er det skjøre klokker som bør tas av (og erstattes med en sub som tåler "alt") før squashtimen og plenklippen? Eller er det mest pga eiernes følelse siden klokkene koster sykt mye penger?

Både Nautilus og Aquanatu er sporty dressur - eller dressy sportsur hvis du vil.
Tror nok at det er mer eiers tilbakeholdenhet om røff bruk, enn hva klokken strengt tatt tåler.

Noen synes det er greit å bade og klatre i fjell med klokke til 200 000 - andre tar på seg en Casio...du velger selv:cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84 og Genta
Aquanauten er beskrevet slik på PPs hjemmeside:
- The perfect dress sports watch (og hva betyr egentlig det? Utover 007 er det vel ikke så mye sporting i dress? Av Norges Idrettsforbunds mange særforbund er det vel kuns dans som utøves i dress)
- The complex construction of the case is underscored by the screw-down crown for extra protection on the wrist of active people

(Samme gjelder forsåvidt for AP RO).


Jeg er vant med Rolex beater-kvalitet, har lyst på PP, men er litt skeptisk etter erfaringer herinnefra. Er ikke high-end produsentenes sportsmodeller sportsmodeller? Er det skjøre klokker som bør tas av (og erstattes med en sub som tåler "alt") før squashtimen og plenklippen? Eller er det mest pga eiernes følelse siden klokkene koster sykt mye penger?

Funker greit for meg å bruke den til det meste, bortsett fra vekttrening.
 
Ja, det er vel mest hva man føler for å bruke noe sykt dyrt til.

Jeg er nok en en-klokke-gutt, prøver å sirkulerer mellom to klokker, men bruker kun den ene, blandt annet derfor jeg nå også prøver å selge Hulken. Samtidig så ser jeg ikke for meg løpeturer i marka med en Aquanaut... Hmmm! Også er det også det med alder, er jeg gammel nok til å gå all the way... Hmmm2! Og hva er vel et liv uten Rolex... Hmmm3!


By the way @The Player: her har du et bedre avatarbilde:)
DSC_0430_zpse77c23fc.jpg

(Kanskje gammel morro, men morro allikevel)!
 
Redigert av en moderator:
Gutter, dere som kan PP. Er det riktig som jeg hører at enkelte (kansjer alle) PP modeller ikke har hack sekund? Hadde vært greit å fått dette avklart en gang for alle.

At Speedmaster Professional'en min og at den ene Panerai'en min (verket er et "modifisert" ETA lommeur verk) ikke har hack sekund er forståelig. Dette er jo ikke akkurat high-end verk. Men PP verk! Det kan ikke være korrekt, eller?

Frode.
 
Gutter, dere som kan PP. Er det riktig som jeg hører at enkelte (kansjer alle) PP modeller ikke har hack sekund? Hadde vært greit å fått dette avklart en gang for alle.

At Speedmaster Professional'en min og at den ene Panerai'en min (verket er et "modifisert" ETA lommeur verk) ikke har hack sekund er forståelig. Dette er jo ikke akkurat high-end verk. Men PP verk! Det kan ikke være korrekt, eller?

Frode.

Helt korrekt - ikke hack (har bare hatt Aquanaut og Nautilus, mulig at noen andre har det).
Årsaken er, ifølge en artikkel jeg har lest, mindre slitasje på urverket og at uret derfor skal gå mer korrekt. Hvorvidt dette er sant eller ikke, skal ikke jeg uttale meg om. Men hvis PP har bestemt at det er slik - så blir det slik:cool:

Men hva skal du egentlig med det? Hvis svaret er å kunne stille klokken enklere mer eksakt så foreslår jeg heller en Quartz:eek:
 
Redigert:
Helt korrekt - ikke hack (har bare hatt Aquanaut og Nautilus, mulig at noen andre har det).
Årsaken er, ifølge en artikkel jeg har lest, mindre slitasje på urverket og at uret derfor skal gå mer korrekt. Hvorvidt dette er sant eller ikke, skal ikke jeg uttale meg om. Men hvis PP har bestemt at det er slik - så blir det slik:cool:

Men hva skal du egentlig med det? Hvis svaret er å kunne stille klokken enklere mer eksakt så foreslår jeg heller en Quartz:eek:


He he - nå er ikke jeg så fryktelig opptatt av at alle klokker skal være så innmari eksakte. Men det irriterer meg alltid når jeg stiller klokka korrekt på minutt viseren og så er sekund viseren halv-minuttet feil. Det hele ender i at jeg re-stiller klokka med minuttviseren sånn ca. korrekt i forhold til sekundviseren.

Nei, det jeg tenkte mer på var at siden "enkle" , robuste, nøyaktige og slitesterke verk som 2824-2, 2836-2, 2892, 7750 etc. etc. har hack sekund uten at man hører at dette sliter på verkene, så er jeg litt undrende til at et verk ifra PP ikke har det. PP verk er jo tross alt veldig forsegjorte og ikke akkurat de rimeligste verkene på denne jord.

GO og AL&S har jo også rimelig forsegjorte verk, men her har vel de fleste hack sekund og man hører heller ikke her at det går ut over slitestyrken på verkene. Hmmmmm - jeg undres.

Frode.