Patek Philippe-tråden


Det var billig.
Jeg fikk et forslag for en ny Nautilus: 1.3M startpris men det kunne gå opp til 1.8 med litt krangling:LOL:

Da fant jeg ut at Nautilus var litt for dyrt...
nautilus.gif


Og kjøpte bilen til Captain Nemo isteden.
captnemo.gif
 
Tror kanskje heller jeg hadde betalt 850k til Bjerke enn 890k til en privatperson på Finn om jeg var i markedet for en 5711... :unsure:

 
Føler disse auksjonene aldri treffer på estimatet - og prisene virker å være preget av at det betales med ‘funny money’. Det gikk vel en 5711 i fjor langt over 1m mens markedet var bare halvparten av det flere andre steder. Men må jo være er bra sted å selge :)
 
Tror det er en kombinasjon av flere ting her. Phillips har blitt kjent for å ha kremen av klokker når det gjelder stand, sjeldenhet og i mange tilfeller full pakke av tilbehør. Dette tiltrekker da mange folk med ekstremt dype lommer som gjerne betaler et par tre hundretusen over Chrono24-pris for å være sikker på at alt er 100%.

Påvirker dog markedet ganske hardt. Feks alt av 6000G til rundt 170K + mva ble revet bort etter auksjonen og de rimeligste komplette ligger nå opp mot 200K + mva.
 
Kan ikke være lett å sette estimater før slike auksjoner - det er jo ikke snakk om en objektiv verdi basert på antall gram edelt metall eller lignede, kun om det er to eller flere som absolutt vil ha akkurat dette uret.
 
Jeg har lyst på en Patek, men den eneste jeg kunne tenke meg er Calatrava. Noen som vet om tilgjengelighet for de nye Calatravamodellene ( 6119) hos Bjerke? Er det lange ventelister også for disse?
 
  • Liker
Reaksjoner: Durian
Kan være at det er snakk om samme klokke, jeg har formidlet kontakt mellom finner og evt. eier, så håper vi det blir en lykkelig slutt på historien og noe ekstra å feire i morgen !
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan