Passaround 6

Og en uke siden den gikk med posten i retning Krille. Har litt dårlig samvittighet for ikke å ha skrevet noe, men den traff meg den uka det var helt ekstremt travelt, så jeg fikk brukt den, men rakk dessverre ikke å ta noen bilder. Men deler gjerne noen inntrykk for de som vil lese.
Jeg var veldig spent før ankomst, siden jeg er en av de siste på lista, og klokka har vært gjennom hendene på nesten 30 mann før meg. Må si jeg er imponert over hvor godt den har holdt seg. Finishen på kassa var upåklagelig. På bildene tenkte jeg at dette måtte være en ripemagnet, men det stemmer ikke. "Obligatoriske hairlins" selvfølgelig, men den har holdt seg meget fint. Likte kasseformen og størrelsen godt. Det pregede mønsteret på kassesidene kler den synes jeg. Og bronseinnlegget i krona er helt på sin plass, selv om jeg ser at noen ikke likte det. Eneste jeg ikke likte med kassa er at den er helt flat under. Hornene toucher akkurat ikke i bordet når den ligger flatt, noe som gjør at den sitter litt rart på armen min. Dette er jo forskjellig for alle, men hos meg satt den ikke optimalt.
Skiven likte jeg faktisk veldig godt. Synes ikke den var rotete, og størrelse og design av markørene satt fint. Eneste var at materialvalget får markørene til å se billige ut. Men alt i alt fungerer skiven godt, med en fin dybde, og endrer seg med vinkelen du ser den i. Ble ikke plaget av fargeforskjellen på ramma rundt datoen, men dette kan ha med størrelsen å gjøre. For datovinduet er så lite at de like gjerne kunne latt være. Helt uleselig i de fleste situasjoner. Kan ha med plass under skiva å gjøre, men det bør være mulig å få til. Viserne er jeg nøytrale til, de gjør jobben, og føles ikke som feil. Ser at noen ikke liker dem, men jeg tror at andre valg kunne gjort inntrykket mer rotete og mindre leselig. Men den blå pila på sekundviseren er bare feil. Feil på denne klokka, feil plass, feil størrelse, feil farge, feil alt.
Tilbehøret skuffet med å ha langt dårligere kvalitet enn selve klokka. Mesh-lenke kler den godt, men låsen på lenka var så tvilsom at jeg ikke stolte på den. Både søm og skinn på remmene var billig, minnet om 1$ AliExpress-kvalitet. Brukte den mest med en grå "krokodillerem" av ukjent fabrikat, og det fungerte godt. Og den så ille ut på en svart/gul/grønn natorem. Anbefals ikke :)
Jeg merker ogås at jeg blir mer og mer glad i manuelt opptrekk. Det er noe beroligende med å skru av vekkerklokka, og så dreie krona 21 turn før jeg setter føttene på gulvet om morgenen. Det var også min første erfaring med månefase, bare synd at den ikke kunne bli lenger enn en uke så jeg kunne følge syklusen helt rundt. Merker at jeg har blitt nyskjerrig på denne komplikasjonen, og må lære mer om den. Bare å håpe at jeg ikke ramler ned i kaninhullet....
Var en trivelig uke, hvor jeg sjekket klokka (ikke tiden) på armen mye oftere enn vanlig. Takk til Krille og alle som har bidratt til dette, det er god moro å få være med.
 
Update på Passaround!

Klokka har vært rundt, og er tilbake hos meg. Planen var egentlig at den skulle være tilbake hos meg før jeg dro på en kjapp vinterferie på Svalbard, slik at jeg skulle gi @chrbir sjansen til å gå med den. Han fikk ikke gjennomført sin runde fordi han plutselig bestemte seg for et eventyr der oppe, og da passet det seg slik at vi skulle ta et møte der oppe. Dessverre klarte ikke Posten å fomle seg til å få klokken fra Tromsø til Oslo på under en uke, så da ble den ikke med:(

Uansett er den nå tilbake og klar for utlodning. Jeg tenkte opprinnelig å ta den med til NURK i morgen og lodde den ut der, men det går dessverre ikke, da kalenderen min plutselig er et teppebombet landskap av forpliktelser.

Jeg kan antagelig arrangere et mini-GTG med utlodning, pils og hyggelig samvær enten fredag førstkommende rett etter jobb eller lørdag ettermiddag sånn type før barne-TV en gang. Om noen er gira på det får vi til det, om ikke blir det Lotto-trekningen som avgjør slik vi gjorde under Covid.

Innspill?
1708936948535.png


I tillegg tenker jeg at det bare er å begynne å tenke på neste runde :)
 
Selv er jeg i Oslo nå til lørdag (2 mars) da det er Oslo swap meet. For min del hadde det nok latt seg kombinere :)
 
Meet up denne uken er vanskelig for min del. Men kan se hva jeg får til hvis dere lander på noe!
 
Kan dingle innom noe lørdag, tror jeg. Ellers stoler jeg 100% på passaroundgeneralen, loddtrekning funker også.
 
Beklager at dette tar litt tid, men vi kommer til trekning snart. Jeg er på reise, og satser på å få litt roligere hverdag om noen dager. Det blir vel en trekning basert på Lottotallene som sist som blir den endelige løsningen. Stay tuned, vi får dette unnagjort ila en ukes tid!
 
Beklager at dette tar litt tid, men vi kommer til trekning snart. Jeg er på reise, og satser på å få litt roligere hverdag om noen dager. Det blir vel en trekning basert på Lottotallene som sist som blir den endelige løsningen. Stay tuned, vi får dette unnagjort ila en ukes tid!
For oss som ikke har vært med på dette før hadde det vært topp med litt info om hvordan det fungerer.
Spiller ikke lotto heller :p
 
For oss som ikke har vært med på dette før hadde det vært topp med litt info om hvordan det fungerer.
Spiller ikke lotto heller :p
Alle får vell eit tall som kan trekkes i lotto på forhånd av trekning. Og så første tall som blir trekt er vinner. Altså får du tallet 5 utdelt, og tallet 5 er første som blir trekt i lørdagens lotto = vinner.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
Alle får vell eit tall som kan trekkes i lotto på forhånd av trekning. Og så første tall som blir trekt er vinner. Altså får du tallet 5 utdelt, og tallet 5 er første som blir trekt i lørdagens lotto = vinner.
Skjønner. Når alle har et kjent tall på forhånd, og trekningen foregår direkte på statskanalen er det jo svært ryddig og transparent.
Faktisk enda ryddigere enn at @krille trekker navn av en hatt mens han drikker rødvin i sofaen :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Sikter på trekning nå på lørdag på lottotrekningen. Liste med loddnummer kommer omgående!