Passaround 6

Jeg synes det er ryddig med en «no strings attached»-tilnærming. Om en forhandler uoppfordret velger å slå av noen prosent når Krille ringer og spør om de har den klokken tilgjengelig for et entusiastdrevet prosjekt er det hyggelig.

Liker tanken på at det er nettopp det; et morsomt prosjekt som gjøres av ren entusiasme og nysgjerrighet, der ingen av de involverte aktørene har noen andre baktanker eller kommersiell interesse, verken forhandler, organisator eller deltakere.

Jeg er absolutt ikke enig i dine tanker, da det faktisk er snakk om entusiaster som har entusiasme og nysgjerrighet ovenfor noen merker og SELV har tatt kontakt med en forhandler. Og fremfor å kjøpe en «middelmådig» klokke så har vi entusiaster tatt et initiativ til å tenke utenfor den tradisjonelle boksen for å få et større utvalg å velge i. 30’ segmentet er tross alt ikke så stor og spennende. (Iallfall etter min mening).

De eneste som har baktanker i et slikt scenario ville vært alle oss på TS. Forhandler sitter jo med 0 makt da det er medlemmene her som styrer valget av klokke og dermed forhandler. Er jo ikke garantert at valget av klokke faller på den forhandleren.
Så det at vi her inne som jo er forbrukeren har litt baktanker ser jeg bare som positivt. Det er jo takket være oss at så mange forhandlere/merker kan tjene penger i dette markedet.

Om flertallet her inne også deler dine tanker så skal jeg legge det dødt og respektere at vi ikke deler de samme meningene. Null stress.
 
Jeg synes det er ryddig med en «no strings attached»-tilnærming. Om en forhandler uoppfordret velger å slå av noen prosent når Krille ringer og spør om de har den klokken tilgjengelig for et entusiastdrevet prosjekt er det hyggelig.

Liker tanken på at det er nettopp det; et morsomt prosjekt som gjøres av ren entusiasme og nysgjerrighet, der ingen av de involverte aktørene har noen andre baktanker eller kommersiell interesse, verken forhandler, organisator eller deltakere.

Tiltredes..
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Jeg er absolutt ikke enig i dine tanker, da det faktisk er snakk om entusiaster som har entusiasme og nysgjerrighet ovenfor noen merker og SELV har tatt kontakt med en forhandler. Og fremfor å kjøpe en «middelmådig» klokke så har vi entusiaster tatt et initiativ til å tenke utenfor den tradisjonelle boksen for å få et større utvalg å velge i. 30’ segmentet er tross alt ikke så stor og spennende. (Iallfall etter min mening).

De eneste som har baktanker i et slikt scenario ville vært alle oss på TS. Forhandler sitter jo med 0 makt da det er medlemmene her som styrer valget av klokke og dermed forhandler. Er jo ikke garantert at valget av klokke faller på den forhandleren.
Så det at vi her inne som jo er forbrukeren har litt baktanker ser jeg bare som positivt. Det er jo takket være oss at så mange forhandlere/merker kan tjene penger i dette markedet.

Om flertallet her inne også deler dine tanker så skal jeg legge det dødt og respektere at vi ikke deler de samme meningene. Null stress.
Enig, ser ikke problemet med å få en god pris eller hvilke "strings" som skal være knyttet mot dette.
 
Tar du en sjefsavgjørelse her @krille?
Jeg er ikke interessert i å bruke tid på å tilrettelegge for noe som folk ikke ønsker.

Husk at det er foreslått ca 50 klokker allerede i denne tråden. Det er derfor langt fra gitt at avstemningen ender på en klokke fra denne forhandleren. Forhandleren har full forståelse for det.
Om det skulle vært slik at avstemningen ender med f eks baume & mercier så vet jeg at importøren er veldig interessert i å gjøre et stunt på de nye modellene, så om tidssonen allerede har et samarbeid med han så ser jeg ikke det som annet enn vinn vinn for oss her inne. Samarbeid er vel til for å benyttes….

Anyways, jeg har prøvd å foreslå en løsning som gagner oss her inne best mulig og jeg har ingen baktanker med dette. Jeg er ikke i marked for å kjøpe f eks en baume & mercier heller.
 
Jeg er litt i jobbtåka for tiden, da et prosjekt i min portefølje er i en kritisk fase ifm noen uløste konflikter med kontraktspartner, men hadde kanskje håpet å sette i gang avstemningen ila helgen.

Opplegget blir nøyaktig det samme som tidligere - jeg går gjennom innsendte forslag, velger noen av de meste spennende/realistiske/oppnåelige og slenger muligens inn en egen favoritt eller to. Så stemmer vi, når klokken er bestemt får vi gjøre et forsøk på å oppnå noen pene rabatter hvis det er mulig.
 
Jeg tror jeg vil kaste inn Tudor 1926 i forslagsbunken. Igjen: Fordi jeg er nysgjerrig på den selv.

39 mm, hvit skive, blå visere og tall.

tudor-91550-0005.jpeg
 
Ny 180!
Grå, uten dato, med lenke og innsyn til verk. 2500 EUR eksl. mva, pluss på 500 EUR for lenke. Som normalt for 180 produseres det 50 stk.

Photo15.1.2022_12.45.40_900x.jpg

180G-caseback_900x.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Håper det går bra på jobben! Men prøve å blåse liv i denne igjen @krille? :)

Hva med en Aquastar Deepstar Chronograph?
final-blue-scaled.jpg


 
Over et år siden sjefen selv @krille har hatt noe aktivitet på forumet.
Er det noen som kjenner han, og som vet om noe har skjedd eller om han bare har mistet interessen?