Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

For bmw så indikerer jo første tallet modellserie og to siste motoralternativ . Så her er det vel naturlig med trykk på første tallet . Og so blir det sjølvsagt TREtjuefem, eller 3femåtjue

Det er det jeg mener. Hvis det finnes noen tilsvarende logikk i nummereringen til Panerai så må det få konsekvenser for uttalen;)
 
Begynner å bli vrient å velge...
DE9A8963-751B-4BB1-8FEC-677C6C88E910.jpeg
 
Varför i alla dagar sluta dem med sandwich på 510...
Vis vedlegg 165049
Svaret finner du i gamle Kotlers fire P-er/Marketing mixen (som jeg stadig hører er utgående, mulig det, men sabla dumt å ikke også tenke på). Jeg tror PAM bevisst fjerner sandwich fra rimeligere modeller og bevisst bruker sandwich for å forsvare premiumpriser. Sandwich er attraktivt, og det må vi betale for. Mæjker sens for meg i alle fall. Men kjipt for klokker som 510++.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tampa
Er personlig ikke så stor fan av sandwich i Bettarini kassa. Hele 44mm programmet er jo et nytt produkt og hadde fra de kom i 1993 vanlig applied dial og jeg syntes det er det som hører hjemme i den kassa. Men jeg ser det er mange som syntes det er veldig viktig med sandwich dial når de skal kjøpe eller selger, men da får man heller kjøre på med en 372 syntes nå jeg. Men men, uansett jeg tror Genta har helt rett med hvorfor de kutta det ut. Som om det er eller har vært no særlig sammenheng mellom pris/funksjon på Panerai......... ha ha ha.....
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Sånn "skikkelig" Panerai som forfektes av fundamentalister (Paneristis) og som opprinnelig ble brukt av Italienske froskemenn er jo uansett en stor vits... Kommandoklokke UTEN sekundviser, liksom...! ha, ha, ha.... :mrgreen:
Må jo være italiener for å finne på noe så DUMT!o_O

MEN, fine klokker - både med og uten sandwich/sekundviser!
Jeg har tilogmed power reserve på min 797 ... sikkert fordi jeg aldri gadd å lese meg opp på 1938, 1940, 1950 etc. :eek:

NB! Humoristisk ment
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Panerai ble skikkelig uglesett blant klokkefolk når de kom i på slutten av 90 tallet. Var ingen som skjønte at noen ville betale sånne priser for en diger klumpete klokke med så enkel skive og simpelt lommeurverk. Det var vel og litt av grunnen til at Paneristi oppstod og det gikk et relativt klart skille mellom vanlige klokkefolk og Paneristi. Har vel blitt mer utvanna nå som alle andre lager store klokker og interessen for Panerai er sterkt dalende.....
 
Panerai ble skikkelig uglesett blant klokkefolk når de kom i på slutten av 90 tallet. Var ingen som skjønte at noen ville betale sånne priser for en diger klumpete klokke med så enkel skive og simpelt lommeurverk. Det var vel og litt av grunnen til at Paneristi oppstod og det gikk et relativt klart skille mellom vanlige klokkefolk og Paneristi. Har vel blitt mer utvanna nå som alle andre lager store klokker og interessen for Panerai er sterkt dalende.....
Er interessen for Panerai sterkt dalende? Jeg oppfatter det motsatte. At det blir mindre interessant å være Paneristi skjønner jeg imidlertid da man ikke har noe sært å holde sammen om lengre. Kjør debatt, gjerne med fakta.
 
Følger bare med på priser ting legges ut for. De har gått nedover de siste 2 åra og PAM virker tungsolgt om dagen. Nå satser de tungt på Submercible uten at det virker som det generert den helt store interessen. Får se om en 4-5 år om Submerciblisti blir det nye store. Prisene må gjerne fortsette nedover for min del. Kjøper gjerne billig Panerai jeg.....
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Någon som vet om Bjerke ligger likt Nymans när det kommer till servicepriser?
D8194BF2-ADE1-4D20-8985-1322C73EF1FD.png
 
Er interessen for Panerai sterkt dalende? Jeg oppfatter det motsatte. At det blir mindre interessant å være Paneristi skjønner jeg imidlertid da man ikke har noe sært å holde sammen om lengre. Kjør debatt, gjerne med fakta.
Veldig empirisk er vel ikke akkurat dette, men jeg har i hvert fall fundert over en sak. Jeg har tatt med en del kompiser osv inn i klokkeverden de siste årene og i hvert fall en håndfull av disse har kikket rundt på klokkene i kjelleren hos Bjerke uten å ha nevneverdige formeninger om hva de er ute etter. Skal sies da at nesten samtlige er overveiende mest positive til Panerai. Det er designet som får "skylda", det er noe mer enn bare en klokke, senest uttalt av en kompis i går. Men, dette har åpenbart ikke noe som helst med salgstall å gjøre så vidt meg bekjent, kun observasjoner med meget sterkt bias fra min side...