Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Helgens lokale GTG ble svært vellykket. Mye fint å se på, samt å få prøvekjørt på armen. Et godt knippe Panerai var også tilstede.
720, 232, 372, 590, 1312, 1351
20191213_231543.jpg
 
Liten oppfølging til siste post om Slytech. Har alle sett Daylight og Eraser? Hvis ikke så er jo jula filmtid!

De to er jo nesten Panerai pensum, he he he. Dette er folka og filmene som "made" Panerai. Det var jo Sly som ble koblet til OP først i forbindelse med innspillingen av Daylight i Italia, men på grunn av forskjellig release schedule så tror jeg Eraser kom først på kino. I tillegg var begge mye i media i forbindelse med oppstart av resturanter i Planet Hollywood kjeden, stort sett også da med en Panerai på armen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gabor
Hva er ref på den til høyre? 372 har vel panerai på skiva? Og har denne børstet stålkasse eller er det jeg som ser feil :)?
Denne har referanse 673 og er polert på samme måte som 372. De her helt like med unntak av tekst på skiva og formen på visere. Flotte klokker begge to.
 
  • Liker
Reaksjoner: Påsan
Denne har referanse 673 og er polert på samme måte som 372. De her helt like med unntak av tekst på skiva og formen på visere. Flotte klokker begge to.

Litt usikker på hva disse går for, men det er nok ikke solgt så mange av disse fra Bjerke. Kanskje færre enn du kan telle på en hånd. Men kanskje man kan få en fin pris på en ny?
 
Vet du eller noen andre hva man må ut med for en brukt slik en idag? Alle som ønsker dykkere idag går vel for sub i disse tider, så mulig å gjøre et godt kjøp på en 1389 mon tro ?
Det er ikke mange 1389 til salgs på bruktmarkedet. Min erfaring er også at Submersible holder seg ganske godt i pris.
 
  • Liker
Reaksjoner: Påsan
Det er ikke mange 1389 til salgs på bruktmarkedet. Min erfaring er også at Submersible holder seg ganske godt i pris.

Etter litt leting fant jeg ut at siste «norske» ble solgt for 75k. Denne ble solgt ekstremt for og gjerne billig. Gjerne bedre å gunstig å gå for 389 når jeg skal oppgradere til 47
 
Til noe helt annet. Har sett mye på 372 og 422 i det siste, men etter mye leting i arkivene så ser jeg at de(hvertfall 372) ikke er «godkjent» på gummireim ifølge @Gin og et par andre drevne paneristier :p

spør da dere. Beste 47mm pam som er lovlig og ikke minst kler gummireim ? Blir det en Sub eller finnes det noe i pam jungelen jeg ikke har fått med meg :)?
 
Til noe helt annet. Har sett mye på 372 og 422 i det siste, men etter mye leting i arkivene så ser jeg at de(hvertfall 372) ikke er «godkjent» på gummireim ifølge @Gin og et par andre drevne paneristier :p

spør da dere. Beste 47mm pam som er lovlig og ikke minst kler gummireim ? Blir det en Sub eller finnes det noe i pam jungelen jeg ikke har fått med meg :)?
Dummeste jeg har hørt! Hvorfor i all verden skal ikke 372 funke på gummi? LOL! Greit nok at den kler en lær reim bedre, men det gjør da vitterlig alle Panerai, bortsett fra Submersible.

Drit i hva andre klarer å lire av seg, bruk klokkene dine som du vil.
 
Til noe helt annet. Har sett mye på 372 og 422 i det siste, men etter mye leting i arkivene så ser jeg at de(hvertfall 372) ikke er «godkjent» på gummireim ifølge @Gin og et par andre drevne paneristier :p

spør da dere. Beste 47mm pam som er lovlig og ikke minst kler gummireim ? Blir det en Sub eller finnes det noe i pam jungelen jeg ikke har fått med meg :)?


Selv synes jeg 372 passer gummireim godt! Spesielt til sommer og bading :cool:
9ECA060D-6ED4-466A-A8A0-C95191D3A8DB.png
9B175538-CB96-4A62-A5D1-623C15CCF00E.png
633467B9-065E-4B35-A99B-F906AA4B60FA.png
FC385033-CF78-4ACF-9049-45669617106E.png
 
Dummeste jeg har hørt! Hvorfor i all verden skal ikke 372 funke på gummi? LOL! Greit nok at den kler en lær reim bedre, men det gjør da vitterlig alle Panerai, bortsett fra Submersible.

Drit i hva andre klarer å lire av seg, bruk klokkene dine som du vil.

Byr opp til diskusjon og syns morsomt å se hva hva resten syns. Selv syntes jeg pam 1389 på brun skinnreim er helt fantastisk og har selv 1312 på lenke atm :mrgreen:

Greit å få litt fart i forumet nå som vi har fått eget underforum igjen:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik