Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Interessant, @Tampa , takk som deler. Ser jo absolutt fra dagens titt på panerai.com at 1950-kassen har fått en god del nye tilskudd, ja. Kule klokker, men jeg synes nå bettarini-kassen sitter utrolig bra og gjør seg godt, da:). Nok snakk, her er 510:
Vis vedlegg 206914
Den er rålekker! Dersom jeg skulle hatt en 44mm Panerai måtte det blitt 510 eller 560 :)
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: urtid og eidehelg
En liten hilsen fra en «utgått» 510 her også ;)
6797B605-49B5-45D0-94F8-F0E7DB6AE6A6.jpeg
 
Min 510 er så gammel at den har sandwich dial....

Vis vedlegg 207278
Akkurat når jeg trodde at jeg hadde fått hode og hale på den kompliserte Panerai-verdenen, så hadde jeg visst ikke det allikevel :mrgreen:

Trodde 510 kom med sandwich, men ikke alle altså? Ikke at det er avgjørende for at jeg ønsket meg en, men det er jo kult da.
Hadde snevret ned til 510 eller 915 men usikker hva jeg synes om beige vs hvit.
 
Akkurat når jeg trodde at jeg hadde fått hode og hale på den kompliserte Panerai-verdenen, så hadde jeg visst ikke det allikevel :mrgreen:

Trodde 510 kom med sandwich, men ikke alle altså? Ikke at det er avgjørende for at jeg ønsket meg en, men det er jo kult da.
Hadde snevret ned til 510 eller 915 men usikker hva jeg synes om beige vs hvit.
Øverst på siden her ser du min 510 uten sandwich, slik de så ut fram til de gikk ut av produksjon ved årsskiftet. Usikker på når de gikk bort fra sandwich, men tipper det er noen år siden. Selv om nyere 510/560 ikke har sandwich, er likevel tall og markører svakt "nedsenket" i skiven :)
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid
Øverst på siden her ser du min 510 uten sandwich, slik de så ut fram til de gikk ut av produksjon ved årsskiftet. Usikker på når de gikk bort fra sandwich, men tipper det er noen år siden. Selv om nyere 510/560 ikke har sandwich, er likevel tall og markører svakt "nedsenket" i skiven :)
Liker faktisk best 'sausage' dial akkurat på 510. 510 er ufattelig comfy, og enig i markedspris i sjiktet 40-48k.
 
Det tilsvarer ca. 45k NOK og ville vært mitt tips på markedspris :) Men, det spørs jo om den er strøken og komplett?
Øverst på siden her ser du min 510 uten sandwich, slik de så ut fram til de gikk ut av produksjon ved årsskiftet. Usikker på når de gikk bort fra sandwich, men tipper det er noen år siden. Selv om nyere 510/560 ikke har sandwich, er likevel tall og markører svakt "nedsenket" i skiven :)
Takk for gode svar. Ja det ser jo nesten ut som din har sandwich ut fra bildet, men det forklarer jo hvorfor jeg har trodd alle hadde det. Som sagt ikke avgjørende for at jeg ønsker meg en. Ikke lett å holde styr på alt med Panerai!
Den i Sverige var komplett ja. Men om den gikk for det vet jeg ikke. Men 45 er vel ingen upris, følger med i bruktmarkedet.

Er det samme greie med 915, nedsunket men ikke sandwich?
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid og eidehelg
Takk for gode svar. Ja det ser jo nesten ut som din har sandwich ut fra bildet, men det forklarer jo hvorfor jeg har trodd alle hadde det. Som sagt ikke avgjørende for at jeg ønsker meg en. Ikke lett å holde styr på alt med Panerai!
Den i Sverige var komplett ja. Men om den gikk for det vet jeg ikke. Men 45 er vel ingen upris, følger med i bruktmarkedet.

Er det samme greie med 915, nedsunket men ikke sandwich?
Tror faktisk den nye 915 har sandwich :)
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid og hbf
510 kan anbefales! Er enig pris-anslag over, men kommer jo an på alder og stand så klart. @Oddemann kaller det «sausage», men det er det jo egentlig ikke. 510 som tok over for 510 med sandwich har frest ut/nedsunket indekser. «Sausage» er faktisk en tredje løsning Panerai lager (finnes bla på den GMTen som ligger til salgs nå). Jeg har prøvd 915 og heller svakt mot de hvite indeksene til 510, men sandwich på 915 er så klart en høydare! Her er 510 i mørket;)
FE52C298-BBCC-4965-BE52-9C3E4A75C74E.jpeg
 
Har forsøkt (!) å følge med på dette, men det er jaggu ikke enkelt.. Mener man at Panerai har makt nok til å få sperret kontoen hans på Instagram?!

Uavhengig av det virker det jo som helt krise dårlig håndtering av Panerai..
 
  • Liker
Reaksjoner: Bassen