Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Noen som kjenner til årsaken hvorfor Panerai underforumet vårt forsvant? Ser at Rolex, IWC og Seiko fortsatt har egne underforum. Er Panerai blitt er nedprioritert klokkemerke her på TS?

Dette er absolutt et STORT skritt i feil retning.

tigergutt

Det er det vel @Jon Henrik som kan svare på......
At underforumet forsvant, synes både merkelig og mistenkelig.....
 
Ingen sponsor = ingen underforum:(
Slutt på den tiden hvor forumeier var drevet av entusiasme.
«Paneristi» på Face funker jo det også;)
 
De nye BMG kassene til Panerai tåler hverken bråe temperatur forandringer eller «slag»..Flere innlegg om dette på Paneristi:(
Hardere enn stål, men like sprøtt som glass, det er nok en dårlig kombo for en toolwatch:
F1A65700-B664-476D-93F0-BA482759693F.jpeg
 
Flåsete påstander og å spre surmaget oppgulp er i alle fall ikke rett måte å få forumet tilbake på.
Hva mener du? Er det noen av dagens merke-underforum som ikke er sponset?
Surmaget oppgulp? Hvis det er det du kaller det når aktive medlemmer engasjerer seg, så er det veldig synd.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
De nye BMG kassene til Panerai tåler hverken bråe temperatur forandringer eller «slag»..Flere innlegg om dette på Paneristi:(
Hardere enn stål, men like sprøtt som glass, det er nok en dårlig kombo for en toolwatch:
Vis vedlegg 131486
Ja dette er ikke bra, ingen god reklame for Panerai. Jeg hadde satset på å handle hvis Bjerke fikk en inn, da den kom ble jeg skeptisk - den så ikke ut som BMGen vi fikk se på fabrikken, den som Bjerke fikk inn hadde en lysere farge på kassen - veldig lik vanlig stål. Den på fabrikken var mørkere enn titan i kassen. Jeg fikk rett og slett litt dårlig magefølelse når jeg prøvde Bjerke sin, og valgte å ikke handle. Når jeg ser på min egen bruk av klokke fikk jeg en følelse av at BMGen hadde gått til helvete.
 
6F86DCA4-DDFF-4056-9357-7DA5C38B2E13.png

Ikke følt noen tiltrekning til Panerai eller dets historie/fabel men når jeg ser denne her får jeg litt vondt i hjertet. Dette kan umulig være hva entusiastene har bedt om skulle komme fra merket?

Dessverre så gjelder vel dette svært så mange produsenter om dagen så Panerai skiller seg ikke ut i så måte.

Sekundviseren her er i samme farge som rommet til min datter på 8.
 
Takk for at du deler! @Consigliere
Dette er absolutt en fin artikkel for en total Panerai amatør som meg, - som forøvrig er på leting etter en "riktig" modell.
Pøs gjerne mer med god lesestoff gutter! :cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Hei og god helg!
Jeg har da endelig fått min Panerai 1392, min første Panerai, og ELSKER den.
Jeg bestilte den via Bjerke og kjøpte også med en original gummireim som skal bli ettersendt.

Jeg lurte på om en av dere kloke hoder her inne vet om jeg kan bruke foldespenne på denne reimen? Og evt om det finnes et sted man kan kjøpe de rimligere?
Kan selvfølgelig spør Bjerke, men det blir ikke før mandag, og sitter man å lurer på noe er det ikke lett og vente.

Takker på forhånd :)
 
  • Liker
Reaksjoner: trippelj og Nicolai
Hei og god helg!
Jeg har da endelig fått min Panerai 1392, min første Panerai, og ELSKER den.
Jeg bestilte den via Bjerke og kjøpte også med en original gummireim som skal bli ettersendt.

Jeg lurte på om en av dere kloke hoder her inne vet om jeg kan bruke foldespenne på denne reimen? Og evt om det finnes et sted man kan kjøpe de rimligere?
Kan selvfølgelig spør Bjerke, men det blir ikke før mandag, og sitter man å lurer på noe er det ikke lett og vente.

Takker på forhånd :)
Det er forskjellig tykkelse på remmer laget for vanlig spenne og de som er laget for foldespenne. Remmen for vanlig spenne er tykkere og kan dessverre ikke brukes med foldespenne. Så du må evt kjøpe ny rem også...
 
Hei! Noen med hete tips på (nett)steder som har bra utvalg på remmer til Panerai? De har absolutt et godt utvalg på Bjerke, men ønsker å se hva som er tilgjengelig der ute. Har vært innom Watchgecko og Watchobsession, men tenker det må finnes enda noe mer/bedre enn dette. På forhånd takk!
 
Hei! Noen med hete tips på (nett)steder som har bra utvalg på remmer til Panerai? De har absolutt et godt utvalg på Bjerke, men ønsker å se hva som er tilgjengelig der ute. Har vært innom Watchgecko og Watchobsession, men tenker det må finnes enda noe mer/bedre enn dette. På forhånd takk!

Mye bra info i denne tråden!