Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Mulig dette er spurt om før, men hva sier paneristiene om PAM560?
Noe sent svar her, men... Uansett; selv synes jeg faktisk 560 er en av de lekreste og mest aktuelle Paneraiene for min del. Har testet flere frem og tilbake, men den enkle og klassiske "null tull-skiven" på 560 synes jeg får frem essensen av hva jeg liker med merket. Og kassen sitter helt klart bedre enn 1950-kassen med automatisk urverk, som fort blir alternativet for min del (eks. 1312).

Som alle andre skulle også jeg helst hatt 372 eller 422 (de er jo noe for seg selv!), men størrelsen blir for drøy. Det hadde vært flott om 560 fortsatt hadde sandwich skive, men personlig synes jeg den står fint på egne ben slik den er nå (uten sandwich). Alternativet er vel å lete etter en 112, eller første serie av 560, hvis det er aktuelt. Lykke til med implementering av klokkeplanene for 2019;)!
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos og eidehelg
Noe sent svar her, men... Uansett; selv synes jeg faktisk 560 er en av de lekreste og mest aktuelle Paneraiene for min del. Har testet flere frem og tilbake, men den enkle og klassiske "null tull-skiven" på 560 synes jeg får frem essensen av hva jeg liker med merket. Og kassen sitter helt klart bedre enn 1950-kassen med automatisk urverk, som fort blir alternativet for min del (eks. 1312).

Som alle andre skulle også jeg helst hatt 372 eller 422 (de er jo noe for seg selv!), men størrelsen blir for drøy. Det hadde vært flott om 560 fortsatt hadde sandwich skive, men personlig synes jeg den står fint på egne ben slik den er nå (uten sandwich). Alternativet er vel å lete etter en 112, eller første serie av 560, hvis det er aktuelt. Lykke til med implementering av klokkeplanene for 2019;)!

Skal absolutt se etter første generasjon 560, da sandwich dial appellerer mye til meg. Var ikke klar over at den kom med det i starten, takk for svar og tips!!
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid
B57EA43C-9A3D-4E79-BAD5-4254D5A6ED9E.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: trippelj
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Markedet er visst heller ikke helt villig til 95k for en 233;) :)():
https://www.tidssonen.no/forum/threads/panerai-233-first-edition-dot-dial.52755/#post-693104

Virker som om det kun er «Bronzo’s» som for tiden trigger premium priser på Panerai.
Helt greit egentlig, Panerai kjøpes med hjertet og ikke med kalkulatoren som om det skulle vært en vulgær «invistor Rolex». :rolleyes:
Håper interessen for PAMs tar seg opp igjen snart. En liten fugl har sagt de kommer med masse nytt i år. Kanskje tone ned disse limited utgivelsene bare :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
@Gin Var forresten i dialog med han som selger den 911n på Paneristi.com. Han får ikke solgt den heller, noe som er helt hårreisende. Kan ikke du kjøpe den slik at vi får den til Norge da? Ja, den er 44 men det kan du leve med
 
@Gin Var forresten i dialog med han som selger den 911n på Paneristi.com. Han får ikke solgt den heller, noe som er helt hårreisende. Kan ikke du kjøpe den slik at vi får den til Norge da? Ja, den er 44 men det kan du leve med

Not my cup of tea:(
- 44mm, Luminor kasse, sekundviser og «Harrod’s» skive..
Det meste er jo «galt» med denne - og er ihvertfall ikke verdt en premium pris.
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
@Gin Man må prøve noe nytt av og til, ikke bare gå etter de "historisk" riktige modellene.
Enig med deg der. Tenk om det skulle vært slik for f.ex Rolex. Da hadde sinnsykt mange brent inne med masse nytt stålræl nå :)

Ninja edit til ettertanke: noen ganger er dattera finere enn mora!
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
@Gin Man må prøve noe nytt av og til, ikke bare gå etter de "historisk" riktige modellene.

Helt enig!
Er kjempe takknemlig for alle dere som prøver nytt, slik at det blir et mangfold her på sonen - til glede for oss alle:)

MINE penger bruker jeg imidlertid på det som primært gleder MEG å eie.
Eierglede for meg innkluderer den historien som ligger bak uret jeg bærer - og da blir det dessverre til at jeg søker mot de modeller som er mest mulig tro mot opprinnelsen til det aktuelle uret.

Innser at min skamfulle konservatisme gjør meg til en døll og kjedelig type:(