Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Helt enig!
Er kjempe takknemlig for alle dere som prøver nytt, slik at det blir et mangfold her på sonen - til glede for oss alle:)

MINE penger bruker jeg imidlertid på det som primært gleder MEG å eie.
Eierglede for meg innkluderer den historien som ligger bak uret jeg bærer - og da blir det dessverre til at jeg søker mot de modeller som er mest mulig tro mot opprinnelsen til det aktuelle uret.

Innser at min skamfulle konservatisme gjør meg til en døll og kjedelig type:(
Du glimter til med ceratona da :)
 
Synes jo at den er ganske tro mot utviklingslinjen tilbake mot 1963 da. ;)
Min SD4K peker jo også direkte bakover mot forgjengerne.
Til tross for bruk av moderne materialer i disse urene.
Men her kunne du jo lett skaffet deg eldre modeller, hvis du ville være historisk korrekt ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Nokon som har ein PAM904 på sonen? Synst den ser flott ut, og kan passe til ein kar med små håndledd
 
En del Pam til salgs i det siste..
Ett av de sikreste vårtegnene :)

Men virker som labert marked for de nå?

Det aller sikreste vårtegnet er at skjørtelengden kryper proporsjonalt oppover lårene med stigningen i utetemperaturen.
Solgte nettopp min 2013 392 til en ålreit pris ikke skammelig langt fra prisantydning. Har vært god interesse og mange hyggelige henvendelser. Invistoren i meg måtte blø litt, men landet ikke altfor langt fra prisantydning. Uret ble solgt til en hyggelig kar og Paneristi som skulle gi den videre til kona si. Fikk melding om at begge var happy, og det betyr faktisk litt å selge rett klokke til rett kar/ kvinne. Nå begynner jakten på neste klokkeprosjekt.
 
Håper interessen for PAMs tar seg opp igjen snart. En liten fugl har sagt de kommer med masse nytt i år. Kanskje tone ned disse limited utgivelsene bare :)
Håper de strammer inn porteføljen i år. Slutter med dameklokker og alt som er under 44mm og under 150m WR. Hvis de skal holde på kultfølgere og eksklusiviteten må de skjerpe seg. Klokkehistorien er strødd av merker som har sklidd helt ut.
 
Modellen satt til side, jeg synes reimen på den nye Mike Horn Edition er flott!
Skjermbilde 2019-01-18 kl. 12.09.44.png
 
Redigert:
Fortsatt noen limiterte godbiter – i form av 662 og 720 – igjen i Panerai-butikken i Genève. Synes det er litt rart disse ikke er solgt enda... Da jeg var innom i november hadde de attpåtil fortsatt én 721 (om jeg ikke husker helt feil)!

IMG_0706.JPG
IMG_6915 2.JPG
 
Håper de strammer inn porteføljen i år. Slutter med dameklokker og alt som er under 44mm og under 150m WR. Hvis de skal holde på kultfølgere og eksklusiviteten må de skjerpe seg. Klokkehistorien er strødd av merker som har sklidd helt ut.

Vil tro målet til Panerai er å selge klokker, ikke tilfredsstille oss. Jeg har eid 4 paneraien, og har gått fra 44mm til 42mm. Jeg mener at 44mm er for stort til og med med de nye kassene. Vedrørende WR, hvor mange dykker og bruker disse som dykkeur? Det dypeste dykket jeg har gjort var ca 2-3 meter i et basseng. Panerai gjør nok grep for å selge mer klokker samtidig for å få ned produksjonskostnaden, ergo bedre inntjening. Er vel ikke ulovlig å tjene penger?!
 
  • Liker
Reaksjoner: SpeedmasterPepsi
Får holde tråden aktiv mens vi venter på å få tilbake Panerai underforumet ( PS jeg nekter å fornye mitt støttemedlemskap før dette skjer, tilbyder må begynne å høre på kundene sine).

Kommer ikke over at de kopierte en fake skive......
 
Heisann. Veldig nysgjerrig og lysten på en Panerai.. med mine slanke håndledd og smak for ikke de største klokkene har jeg snuset på Pam01392 på 42mm. Er det andre på denne størrelsen som kunne passe meg? Har ikke utelukket 44mm, bare har d for meg at den blir for stor, mulig jeg tar feil? Tips på modeller mottas med takk
 
Heisann. Veldig nysgjerrig og lysten på en Panerai.. med mine slanke håndledd og smak for ikke de største klokkene har jeg snuset på Pam01392 på 42mm. Er det andre på denne størrelsen som kunne passe meg? Har ikke utelukket 44mm, bare har d for meg at den blir for stor, mulig jeg tar feil? Tips på modeller mottas med takk
Hei! Anbefaler at du prøver klokkene på dersom du har anledning. Jeg var hellig overbevist om at jeg måtte kjøpe 42 mm, selv om jeg hadde lyst på en i 44 mm. Mine håndledd måler ca. 18 cm, altså relativt normalt. Jeg var overrasket over hvor godt 44 mm satt på hånden, og endte opp med en PAM 510 i Luminor-serien. Luminorkassen bærer mindre enn Luminor 1950-kassen. Manuelt opptrekk gjør også at 510 (og f. eks. 560) ikke bærer så høyt. Panerai skal være litt store! Aller helst skulle jeg ønske at jeg passet en 372 i 47 mm, men den ble STOR... Anbefales på det sterkeste, min får mye armtid :)
 
Får holde tråden aktiv mens vi venter på å få tilbake Panerai underforumet ( PS jeg nekter å fornye mitt støttemedlemskap før dette skjer, tilbyder må begynne å høre på kundene sine).

Noen som kjenner til årsaken hvorfor Panerai underforumet vårt forsvant? Ser at Rolex, IWC og Seiko fortsatt har egne underforum. Er Panerai blitt er nedprioritert klokkemerke her på TS?

Dette er absolutt et STORT skritt i feil retning.

tigergutt