Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Som invistor bør en vel uansett holde seg til Rolex. Men ellers så er Panerai fantastiske klokker ,(sjølv om eg begynner å få melkinga av retrobølgen med limiterte tulleversjoner vel opp i halsen etterkvert no). Uansett så gir det en glede å bruke dei som for mange overskygger eventuelle verditap med god margin .

Servicekost kan fort bli mellom 5-10k alt etter som på inhouse . Min 312 var første gang inne etter 5 år . 7500kr kun i service trur eg det var

• Liker
Reaksjoner: Flyman
pam00023a

Noen som har noe kjennskap til denne modellen. Vet ikke helt om jeg liker at den har tall på bezelen, eller ikke. Ble visst kun produsert fra ‘98 til ‘99 og derfor finner jeg ikke så mye info på den. Noen eksperter her som har en formening?
Ligger en til salgs hos Briljant på Frogner, og den har meg bekjent ligget ute en stund

Redigert:
pam00023a

Noen som har noe kjennskap til denne modellen. Vet ikke helt om jeg liker at den har tall på bezelen, eller ikke. Ble visst kun produsert fra ‘98 til ‘99 og derfor finner jeg ikke så mye info på den. Noen eksperter her som har en formening?
Ligger en til salgs hos Briljant på Frogner, og del har meg bekjent ligget ute en stund
Hvis denne er original og ikke skiftet skive elle visere, er det en svært fin Panerai.

Sånn for uten det opplagte, å spørre, hvordan kan man forsikre seg om at dette ikke har blitt byttet ut ved service?
Pam023 ble vel levert med Tritium skive og var da merket med «T» på hver side av «Swiss made». Uret som du viser til har Luminova og er derav merket med «L».
Det kan således virke som om dette uret har en service skive ment for Pam0029.
Tror vel ikke dette betyr noe annet enn at en Tritium skive patineres finere. Pam 23/29 er nok neppe et ur som blir et fremtidig samlerobjekt, så derav betyr ikke en service skive så mye. Liker du uret, så er det vel bare å la det stå til, men det er kanskje litt høyt priset?

• Liker
Reaksjoner: Omen
Pam023 ble vel levert med Tritium skive og var da merket med «T» på hver side av «Swiss made». Uret som du viser til har Luminova og er derav merket med «L».
Det kan således virke som om dette uret har en service skive ment for Pam0029.
Tror vel ikke dette betyr noe annet enn at en Tritium skive patineres finere. Pam 23/29 er nok neppe et ur som blir et fremtidig samlerobjekt, så derav betyr ikke en service skive så mye. Liker du uret, så er det vel bare å la det stå til, men det er kanskje litt høyt priset?
Takker for svar:)
Enig i at prisen virker noe stiv, og det kan vel kanskje være grunnen til at det ikke er solgt enda, heller. Men da har jeg litt mer å tenke på :)

CDD9897D-870F-496E-96E8-808879A7F1F0.jpeg
42A7CD5F-BD5D-4C1A-8509-A796766DEE47.jpeg
483C5010-D7B5-43EE-A6EE-659B15BFC54A.jpeg

Fikk prøvd et par av nyhetene fra Basel i Singapore. Lave numre tilgjengelig for de som ønsker slikt, av 9 av 2000 på den ene.

38mm er etter min mening alt for liten for menn, men et pent ur. Madammen likte disse veldig godt.

42mm var helt ypperlig til meg med relativt slanke håndledd. De hadde ikke fått inn flere straps enn de som var på urene, men dette ville komme innen kort tid.

"Interest for vintage Panerai is at an all time low at the moment and one could possibly get away with an incredible bargain."

Fra Perezcope. Har lufta gått helt ut av PAM ballongen? Har alle "fakes" på som dukker opp på auksjoner skremt bort alle samlerne fra PAM? Nå venter jeg bare på at noen selger en 6152/1 med Angulus til bargain price!