Panerai – produsenter/leverandører av skinnremmer

Bestilte div. varer fra Panatime, og som vanlig leverer de kjapt og greit. Bl.a. bestilte jeg en croc og en alligator rem. Det som tok tid denne gangen, var å få utstedet CITES papirene. Der brukte US myndighetene ca 6 uker. Panatime beklaget selvsagt dette.
20170929_122910.jpg

Synes selv at gråfargen passet bra til den keramiske bezelen....
20170929_175536.jpg

Alligator og CITES
 
Redigert:
Nå har jeg bare kjøpt av de billigere reimene panatime har tidligere, så er litt skeptisk til kvaliteten. Hvordan er de dyrere typene? Myke og gode?
 
Bestilte div. varer fra Panatime, og som vanlig leverer de kjapt og greit. Bl.a. bestilte jeg en croc og en alligator rem. Det som tok tid denne gangen, var å få utstedet CITES papirene. Der brukte US myndighetene ca 6 uker. Panatime beklaget selvsagt dette.
Vis vedlegg 60157
Synes selv at gråfargen passet bra til den keramiske bezelen....
Vis vedlegg 60202
Alligator og CITES

Hei!

Har du fått dette levert fra Panatime nå? Jeg har ventet på de samme remene siden April pga. at de ikke hadde fått fornyet eksporttillatelsene sine.
 
Er det noen som har forslag til alternative leverandører for en slik rem?
Krav: 18 mm
P2190327.jpg
 
Hei!

Har du fått dette levert fra Panatime nå? Jeg har ventet på de samme remene siden April pga. at de ikke hadde fått fornyet eksporttillatelsene sine.

@Stolbark Stemmer, samme forsinkelse som du nevner. Ankom en liten uke til bake i tid. Ordren var klar for 8-10 uker siden, men ble liggende i vel en mnd. på utgående toll.
 
@Stolbark Stemmer, samme forsinkelse som du nevner. Ankom en liten uke til bake i tid. Ordren var klar for 8-10 uker siden, men ble liggende i vel en mnd. på utgående toll.

Akkurat. Sist jeg purret var 14/8, da er de forhåpentligvis ikke langt unna........Men da burde jeg jo fått beskjed om at de er sendt i alle fall, de bruker jo å være flinke til å informere om det.
 
Jeg har stiftet bekjentskap med en ny produsent av remmer, men han custom lager også annet.
Jeg har bl.a en remmappe/strapcase på vei.
Laget etter mine spesifikasjoner og mitt valg av lær. Han tegnet skisse, som jeg godtok.
Produksjonstid ca 2 uker og prisen er akseptabel. Han holder til i Singapore.

Han finnes på Facebook og på Instagram under navnet:
74WatchStraps

Vis vedlegg 52995

Da kom endelig remmappen fra nevnte produsent. Den er laget helt etter mine mål og av ønsket skinn.
20171011_213150.jpg
20171011_212919.jpg
20171011_212943.jpg
 
@Stolbark Stemmer, samme forsinkelse som du nevner. Ankom en liten uke til bake i tid. Ordren var klar for 8-10 uker siden, men ble liggende i vel en mnd. på utgående toll.
Merkelige greier. Etter at jeg purret på de forrige uke, fikk jeg beskjed om at alt var klart til å sendes på onsdag i forrige uke, men på sporingen fra Fedex sto det at den var uhentet fra Panatime helt fram til mandag. Når jeg var i kontakt med de på mandag får jeg beskjed om at de ikke hadde fått eksporttillatelse for Krokodille likevel, bare alligator, derfor ble forsendelsen holdt igjen. Jeg gidder ikke vente lengre, så jeg gikk med på at de endret den blanke krokodillereimen jeg hadde bestilt, til en matt alligator i en annen tykkelse. Irriterende at de har begynt å surre slik, har alltid hadd god erfaring med de tidligere.
 
Noen som har tips til aftermarket assolutamente-rem? Godt mulig jeg går for oem - men jeg er nysjerrig på om noen har prøvd noe annet som er svært likt men ikke koster en forholdsvis fris nyre
 
Fikk stalltips om at Gunnystraps sin "edbert" er svært nær. Man kan så fette / olje den ned og nå omtrent samme farge også. Samtidig takker jeg for tipset og skal sjekke tedsu. Gjør meg også klar til unboxing og hjemvending til panerai-forumet her med enorm glede :)
 
Ser tråden ble startet i 2008. Har noe endret seg vesentlig i hva folk opplever som de beste remmene / best kvalitet for tiden? Jeg venter på remmer fra Gunnystraps, Bosphorus samt en norsk produsent jeg har stort håp for. Tenkte å oppdatere litt når jeg faktisk har fått godsakene. Fristes også av noe fra Kyros - særlig 74-strapen. Også fristet av Wotancrafts Mario Arillo - men 260 usd begynner å bli friskt for en rem føler jeg.
 
Apropos Bosphorus, er det noen som kjenner til hva som er «vanlig» leveringstid?

Det har gått snart 2 måneder siden jeg bestilte en reim, og jeg får ikke svar på mail :(