Panerai – produsenter/leverandører av skinnremmer

Ser tråden ble startet i 2008. Har noe endret seg vesentlig i hva folk opplever som de beste remmene / best kvalitet for tiden? Jeg venter på remmer fra Gunnystraps, Bosphorus samt en norsk produsent jeg har stort håp for. Tenkte å oppdatere litt når jeg faktisk har fått godsakene. Fristes også av noe fra Kyros - særlig 74-strapen. Også fristet av Wotancrafts Mario Arillo - men 260 usd begynner å bli friskt for en rem føler jeg.

Det jeg har erfart siden tråden ble startet i 2008, er at det stadig dukker opp nye produsenter, mens noen forsvinner. Prisene har jevnt over også steget endel.
En spennende "ny" produsent er 74watchstraps på Instagram. Han holder til i S'pore. En som holder til i nabolandet, som har gode priser og flotte produkter er www.mjleather.com.
De produsentene du nevner er absolutt å anbefale, likeledes remmene fra TedSu.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hreple
Noen som har tips til en fin reim jeg kan sette på en Rolex 6694? 19mm mellom lugs og klokka er 34mm.

Synes de fleste jeg har sett på har vært for brei, ønsker ei reim som smaler fint inn siden klokka er ganske lita.
 
Har bestilt fra Bosphorus selv nå nettopp. Mener det var beregnet en måned ventetid i produksjon. Akk og ve - det blir krevende.
 
Syns Watchgecko sine reimer er veldig greie. Og billige. God kvalitet. Håndlaget i Italia.
Kjøpte på klokkerogreimer.no. Sender som brev og tar en dag eller 2.

B930C24B-1844-4551-812C-CD584C605D3E.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Mons og fredskijj
Noen som har tips til en fin reim jeg kan sette på en Rolex 6694? 19mm mellom lugs og klokka er 34mm.

Synes de fleste jeg har sett på har vært for brei, ønsker ei reim som smaler fint inn siden klokka er ganske lita.

Jeg har et par remmer fra GLC Straps som jeg er ganske fornøyd med. De har vintage type remmer på 19mm som kunne passet ganske bra på en vintage Rolex.
 
  • Liker
Reaksjoner: emptybrainjacks
  • Liker
Reaksjoner: JonasV
Opplever at spørsmålet faller noenlunde inn under "remmer". Kan noen anbefale produsenter / leverandører av buckles? Jeg feiler litt i å finne noe som ikke koster en arm, men som har ok kvalitet og ser forholdsvis likt ut som Panerai sitt eget. Kanskje kunne det til og med vært lagt inn i posten på første side som et forslag? Skulle helst kjørt Panerai OEM - men prisen er litt fjern.
 
Takk for svar, jeg får tydeligvis smøre meg med tålmodighet :rolleyes:

Ser ut til at det snart dukker opp noe i postkassen fra Bosphorus :)

Fikk denne mailen i dag:

«İ will shipping your strap next week wednesday. Our workshop very busy with the order. we continue to progress according to the order date . We have received too many orders and are working quickly to finish. We want to state that we are sorry»
 
Opplever at spørsmålet faller noenlunde inn under "remmer". Kan noen anbefale produsenter / leverandører av buckles? Jeg feiler litt i å finne noe som ikke koster en arm, men som har ok kvalitet og ser forholdsvis likt ut som Panerai sitt eget. Kanskje kunne det til og med vært lagt inn i posten på første side som et forslag? Skulle helst kjørt Panerai OEM - men prisen er litt fjern.

+1
 
0E86ADDF-BC08-4117-9173-F12803D7233B.jpeg
C033BC44-863B-4622-9C09-EFC774B2939C.jpeg
Bare lyst til å henvise alle til Audjoh her inne på TS.

Han har akkurat laget en rem for meg til min 233, og jeg er meget fornøyd. Han er i startfasen med å lære seg håndverket, men etter min rem å dømme er han enormt godt på vei. Anbefaler folk å ta kontakt om dere er ute etter håndlagede skinnremmen som lages i Norge og som har en tanke lavere pris enn mye annet han er i DIY-tråden.
 
  • Liker
Reaksjoner: Audjoh og fredskijj
Vis vedlegg 78063 Vis vedlegg 78064 Bare lyst til å henvise alle til Audjoh her inne på TS.

Han har akkurat laget en rem for meg til min 233, og jeg er meget fornøyd. Han er i startfasen med å lære seg håndverket, men etter min rem å dømme er han enormt godt på vei. Anbefaler folk å ta kontakt om dere er ute etter håndlagede skinnremmen som lages i Norge og som har en tanke lavere pris enn mye annet han er i DIY-tråden.

Hør hør! Gleder meg til neste batch @Audjoh -reimer som er rett rundt hjørnet :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Hreple og Audjoh
Vis vedlegg 78063 Vis vedlegg 78064 Bare lyst til å henvise alle til Audjoh her inne på TS.

Han har akkurat laget en rem for meg til min 233, og jeg er meget fornøyd. Han er i startfasen med å lære seg håndverket, men etter min rem å dømme er han enormt godt på vei. Anbefaler folk å ta kontakt om dere er ute etter håndlagede skinnremmen som lages i Norge og som har en tanke lavere pris enn mye annet han er i DIY-tråden.
Støttes. Jeg handlet en rem av han her i januar, og den er nydelig gjennomført. Takk til @Audjoh :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hreple og Audjoh