Panerai – produsenter/leverandører av skinnremmer

Jeg beklager at jeg er litt OT nå, men jeg prøver.
Etter å ha sett igjennom denne tråden er remmer bestilt og jeg er klar for bytte på min Radiomir 337.
Men skrutrekkeren jeg har hjemme er for tykk for å komme ned i sporet på skruen.
Noen her som vet om en trekker som passer? Noen som har prøvd den de har i Webshopen til @Tidssonen?

For å komme tilbake til Topic så bestilte jeg akkurat en Canvas fra Hamilton leather Works, håper den blir bra!
 
@Scubasteve nå holder jeg meg OffTopic - men er ikke hele poenget med Panerai at de har egne verktøy med i kassene sine når de kommer - vet ikke om det er for å være "hyggelige" eller fordi de er av spesiell type? @Gin @BRIO1368 bør jo kunne svare på det kjappt nok :)
 
Hei igjen, denne kom ikke med noe verktøy, det ble ikke levert fra "fabrikk" jeg har riktig størrelse, men skrutrekkeren er for Tykk, har prøvd ned mot 1,0mm og det settet jeg har passer ikke :(
 
Ja, det skal være 1,4 mm for Radiomir.

Av de Paneraiene jeg har hatt i mitt eie, så er det forøvrig bare Luminor som har kommet med skrutrekker for remskifte...
 
Da prøver jeg Clas.

Jeg tror det ene settet jeg har er kjøpt der, men vi prøver :)
Takk for hjelp.
 
Ser absolutt bra ut! Vites det noe om pris, leveringstid m.m. ?

Har flere reimer fra de og jeg alternerer de mye. Men jeg kan absolutt si at kvalitet er veldig høy og priser går ikke over 100 euro.
Har hatt noen reimer i et år nå og de ser helt nye ut.

No worries! Kjør på ;) snakk med Davis via FB. Send han en PM og fortell han at du har fått kontakt via meg ;) så blir du behandlet enda bedre :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
Vurderer en bestilling fra Toshi til min 372. Noen som har erfaring med leveringstid fra han?
Og pøs gjerne på med tips eller bilder av 372 med custom rem. Føler det ikke er så lett å vite hva som passer klokken. Tips om andre produsenter er også velkomne.
 
Oppdaget til min overraskelse at en skinnrem jeg hadde liggende i klokkeskuffen hadde krympet i bredden.
Det er snakk om 1-1,5 mm på 24 mm bredde.

Er dette "normalt" og er det noe jeg kan gjøre for å reversere prosessen?
 
Oppdaget til min overraskelse at en skinnrem jeg hadde liggende i klokkeskuffen hadde krympet i bredden.
Det er snakk om 1-1,5 mm på 24 mm bredde.

Er dette "normalt" og er det noe jeg kan gjøre for å reversere prosessen?

Vet ikke om det er mulig å reversere krympingen, men det er smart og viktig å forebygge at remmene mister smidigheten og mykheten ved jevnlig å smøre/behandle dem med dertil egnede kremer, evt. oljer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Trulle75
Har lest raskt gjennom tråden men kunne ikke finne noe om denne siden:
https://www.mays-berlin.com/en/vintage/authentic.html

Er det noen som har erfaringer med dem? Prisnivå er jo høyt, men hvis kvalitet er bra kan det vel delvis forsvares.

Kjenner ikke til dem, men bildene viser noen flotte forseggjorte remmer, ikke så ulik andre mer kjente produsenter leverer.
Hvorfor ikke bestille fra en som tidligere er blitt anbefalt av andre TS'ere?
Uansett, lykke til med bestilling!
 
Trenger litt hjelp med størrelsesforskjellen på OEM-reimene til Panerai. Skal bestille en assolutamente-reim og er usikker på om jeg skal gå for XS eller standard lengde. Jeg har et tynt håndledd og er nok ingen XL.

Er XL 125 / 95mm og Standard 125/75 eller er det 115 / 75 og hva er evt målene på XS? :confused: