Zawatch sin samling
(Certina, Rolex, Invicta, Citizen +div)
En liten oppdatering, og henvisning til en ny tråd der jeg skriver om samlingen min.
Ja det har faktisk blitt en liten samling, inkludert denne godsaken:
Rolex Submariner 116610LN
Se denne tråden for mere info og bilder:
Zawatch sin samling
(Certina, Rolex, Invicta, Citizen +div)
Jeg har rett og slett blitt hektet, og nå vurderer jeg en til litt dyrere klokke.
Litt i samme gate som jeg har sett etter i denne tråden, en klokke som er litt tøff/røff/sporty/racing og gjerne en "normal" 43mm, har nemlig vendt meg til normalt store klokker (og må ikke lenger være i titan). Typ Seamaster/speedmaster. Det MÅ heller ikke være chrono, har blitt litt mer fan av enklere/renere klokker.
Suben kan selvsagt brukes til det meste, men vil ha en klokke til som jeg kan bruke uten at folk skal tenke/kommentere at det er en dyr Rolex han har på armen. Og som ikke er sååå opplagt valg for en newbie (som sub og seamaster), altså litt mer personlig vri enten eller liten men anerkjent produsent.. Gjerne en klokke som er fin med gummi eller skinnreim også. Den kan gjerne være litt dyr, men kun klokkeinteresserte trenger vite hva det er.
Skal kunne brukes på jobb til skjorte og jeans, og til fritidsaktiviteter og fest. Prisklasse alt under 50-60k kan vurderes, men ser for meg 8-20k. Har bl.a. sett på Oris Aquis 40mm med gummirem (Oris sin 43mm er nok i største laget), men siden sommeren nå er over lurer jeg på å vente litt med denne diveren.
Ønsker gjerne noe som ikke alle andre har (ergo er jeg ikke så giret på akkurat speedmaster eller seamaster). Liker utseende på Tag Heuer, men virker som om det er et merke litt i mellom to stoler som ikke er så lettsolgt brukt.. Noen andre merker som jeg synes var litt spennende er Tudor, Vulcain, Hamilton, Longines, Bulova. Delvis skeleton kan vurderes (men ikke for rotete/glorete).
Ønsker også en klokke som holder seg bra i verdi og er relativt lettsolgt.
Skulle kanskje laget en ny tråd, men tar gjerne imot flere innspill her..