Oppdatert: Rolex Explorer II, speedmaster eller alternativer?

Kjenner meg litt igjen i din beskrivelse, jeg har selv en BMW (E28).

Her er mine klokker:

Bruker denne til daglig (med svart Nato-rem):


Til "fint" bruker jeg denne (med skinn-rem):


Kanskje ikke så stor forskjell mellom dem, eller så veldig oppfinnsomt, men jeg er fornøyd:D
 
Takk for innspill!

Bulova var litt kult (etter å ha sett videoen), men litt stor og stoffreim.

Ellers hadde Momo Design et par kule, inkl denne (men litt dyre):
2104348gross.jpg


Ellers hadde Tissot noen kule ja, deriblant denne;
Men den ser ganske tykk ut? Men likte veldig funksjonene med touch, barometer, etc. Kjekt med værmelding! :)
tissot-T013.420.44.202.00_MED.jpg


Og citizen har flere jeg likte, f.eks.:
CA0341-52E.jpg
 
Takk for innspill!

Bulova var litt kult (etter å ha sett videoen), men litt stor og stoffreim.

Ellers hadde Momo Design et par kule, inkl denne (men litt dyre):
2104348gross.jpg


Ellers hadde Tissot noen kule ja, deriblant denne;
Men den ser ganske tykk ut? Men likte veldig funksjonene med touch, barometer, etc. Kjekt med værmelding! :)
tissot-T013.420.44.202.00_MED.jpg


Og citizen har flere jeg likte, f.eks.:
CA0341-52E.jpg

Av de du linker til her ville jeg definitivt gått for Tissoten eller Citizen. Det er alltid bedre å kjøpe klokker fra anerkjente klokkemerker istedet for produsenter som lager alt mulig annet. La momo lage ratt, seter og alt mulig annet bilrekvisita, men jeg vil fraråde deg å investere 2000+ kr i en momo-klokke.

Tissot og Citizen har laget klokker i mange år og vet hva de holder på med. Hold deg til klokkeprodusenter :)
 
Av de du linker til her ville jeg definitivt gått for Tissoten eller Citizen. Det er alltid bedre å kjøpe klokker fra anerkjente klokkemerker istedet for produsenter som lager alt mulig annet. La momo lage ratt, seter og alt mulig annet bilrekvisita, men jeg vil fraråde deg å investere 2000+ kr i en momo-klokke.

Tissot og Citizen har laget klokker i mange år og vet hva de holder på med. Hold deg til klokkeprodusenter :)

Skulle jo tro at det er kvalitet når det er priset høyt, at de f.eks. samarbeider med anerkjente merker. Men man betaler kanskje mer for merket enn kvalitet.. Håper å komme meg til urmakern i Torggata i dag og se/kjenne litt, og vurderer en brukt Certina ds podium limited edition robert kubica (skal se på den i dag, men tviler, siden det ikke er titan, trolig litt mer brukt enn jeg ønsker, og selger ønsker trolig høy pris):

67675d1193507606-certina-news-limited-certina-podium-chrono-certina_kubica.jpg
 
Skulle jo tro at det er kvalitet når det er priset høyt, at de f.eks. samarbeider med anerkjente merker. Men man betaler kanskje mer for merket enn kvalitet..

Nå kjenner jeg ikke nøyaktig til hvor momo får produsert klokkene sine, men høy prislapp trenger overhodet ikke å bety kvalitet. I 90% av tilfellene der slike merker selger klokker så er det et kina-ræl-urverk som sitter inni klokken og kvaliteten på klokken generelt er veldig dårlig. Det finnes helt sikkert unntak, men mitt råd er: Vær sikker og hold deg til kjente klokkeprodusenter.

Certina er forøvrig også et bra merke :)
 
Nå kjenner jeg ikke nøyaktig til hvor momo får produsert klokkene sine, men høy prislapp trenger overhodet ikke å bety kvalitet. I 90% av tilfellene der slike merker selger klokker så er det et kina-ræl-urverk som sitter inni klokken og kvaliteten på klokken generelt er veldig dårlig. Det finnes helt sikkert unntak, men mitt råd er: Vær sikker og hold deg til kjente klokkeprodusenter.

Certina er forøvrig også et bra merke :)

Du har sikkert helt rett, og er generelt enig. Prøvde å finne ut litt mer om MOMO, men ikke funnet noe sikkert, men fant en side her som sa at det var et bra merke:
"Italian watch making industry is a very unique. Watch companies from Italy have added a lot of unique watch designs and great watch movements to the watch making industry. Italian watch companies manufacture great quality watches at very reasonable prices. Mentioned above watch companies might be less known than Swiss watch brands but they manufacture watches that are as collectible and as high quality as Swiss ones. Italian watch companies like Officine Panerai, Officina Del Tempo, MOMO Design, Brera Orologi or Bulgari are definitely great alternatives to more famous Swiss watch companies like Tag Heuer, Oris, Zenith, Breitling, Omega or Longines."
A Guide to Italian Watch Companies - Yahoo Voices - voices.yahoo.com

EDIT: Fant også en review som sier at innholdet i klokka er Swiss (f.eks. ubiquitous Swiss ETA 2824-2 25)
 
Redigert:
Slo akkurat opp den momo-klokka du postet bilde av her i tråden og den har faktisk mekanisk urverk. Ikke ETA 2824, men et ETA-Valjoux 7754. Dette er forsåvidt et bra urverk og således er det vel et OK kjøp. Hvordan kvaliteten på kassen og lenken er aner jeg derimot ikke. Personlig ville jeg fortsatt holdt meg til kjente ur-produsenter, men jeg tror ihvertfall ikke du kjøper katta i sekken om du går for momoen :)

En annen ting du bør tenke på er at om du noen gang vurderer å selge klokka så vil nok momo-klokken tape seg veeeeldig mye i verdi kontra et mer kjent merke.

PS! Å sidestille momo med Panerai eller Bvlgari er nok litt far fetched ;)
 
Reim: Takk for brukttips! Det er jo en av de jeg har sett på, men holder fortsatt en knapp på en titanutgave.
Det kommer DS-2 Precidrive i titan snart (42mm) - jeg fant den på nett bl.a. noen polske sider, og urmakern i torggata sjekket og sa den kommer i mai/juni. Nesten som eksisterende i rød med skinnreim, bare i titan+titan lenke:

Certina-DS-2-Gent-Precidrive-Chrono-Titanium-C024.447.44.051.00.jpg


Alternativt vurderer jeg den lille DS Podium Titan men bytte ut visere med røde, eller DS Podium GMT titan og bytte ut skive til carbon.. :p

Men Seiko har også noen modeller som jeg ikke har sett så nøye på enda (finner ingen god oversiktlig hjemmeside), og Citizen, men har ikke funnet en butikk som har inne noen av de jeg liker (eller har vært imøtekommende/oppegående nok til at jeg ville bestille). Noen tips til Citizen forhandler i Oslo/Akershus?

Det kan også hende det blir en slik brukt (den var litt ripete, men den kommer trolig i tillegg til en ny uansett):
C0114172120200.jpg
 
Har funnet noen spennende modeller fra Citizen, men har ikke helt oversikt enda da flere har utgått og finner de bare på de japanske sidene og ebay. Snakker om Attesa med solar og radio kontrollert. Noen med beste coatingen deres DLC om jeg har forstått det riktig.
Noen har større diameter og høyde enn andre, har ikke blitt helt klok på modellene enda, men tror de de fleste/beste modellene er ganske store (44.5mm). For ikke å snakke om et par hakk dyrere enn det jeg hadde sett for meg. 7-13k på ebay.

Her er noen av de:
LINE UP | [CITIZEN ]

Et eksempel BY0044-77E fra ca 7000,- på ebay:
img60062566.jpg


EDIT: Så finnes det enklere modeller som er mindre og rimeligere:
AT8050-53E:
AT8050-53E_L_thumb.jpg


Lurer på om det er denne som er mest aktuell av de (43mm/10mm og med DLC overflatebehandlingen):
AT8044-56E:
$T2eC16VHJHoFGl(mnswzBR9gBh4c9w~~60_12.JPG

http://citizen.jp/attesa/lineup/rcw/at8044-56e.html
 
Redigert:
Noen synspunkter, innspill eller forslag?
Kan hende jeg villig til å øke potten litt, spesielt vi snakker brukt og minimalt verditap..
Men fortsatt viktig med sportslighet, men samtidig passer dress/byen, og ikke for stor og tung...
 
Takk for innspill!

De jeg heller mest mot (som vist tidligere) Citizen AT8044-56E - men må finne et fornuftig sted å bestille fra - enten ebay eller direkte fra en japansk forhandler...

Det andre alternativet er å vente på Certina DS-2 i titan/rød (som vist tidligere).

Tenkte også å se litt mer på porsche design klokkene da jeg kanskje kan få litt rabatt på disse.

Men har også sett på dyrere alternativer, i stedet for å kjøpe en til 5-7000 nå, og så sikle enda mer og kjøpe enda en i den prisklassen osv, og så om 2 år vil jeg selge alle og kjøpe en dyr - typ Omega, Tag Heuer, Oris eller lignende. Men de er både veldig dyre - spesielt i titan og evt carbon, og ganske store..

Eksempler på noen (litt for) dyre jeg liker:

omega-speedmaster-hb-sia-co-axial-gmt-chronograph-watch-1.jpg


ZP_TT3_Oris_24Edit3.jpg


2.jpg


_6074091.jpg


$_12.JPG


$_12.JPG

$_57.JPG
 
Redigert:
Da mottok jeg klokken i går, dvs. ca 7 hverdager fra Japan.

Veldig fornøyd med shoppinginjapan.net! :)

Og klokken! :)

(Det eneste negative er at den ikke har funnet tidssignalet fra tyskland enda).

11-Zawatch-6050034.jpg


01-Zawatch-6050003.jpg


03-Zawatch-6050011.jpg


16-Zawatch-6050045.jpg
 
Gratulerer! Klokken var knalltøff den! Hvor i landet bor du? Har du sjekket at det er dekning for tidssignalet der du bor?
 
Grattis. :) Som acnorway sier, så er det vel dårlig med signaler ikke så alt for langt nord i Norge.
 
Takker!
Veldig fornøyd, fin til skjorte på jobb og er lett og ikke klumpete.
Blir nok en DS 2 i titan/rødt etter hvert og for litt mer "sporty" design (eller om jeg finner noe annet i samme gata), når den forhåpentligvis dukker opp. Men er fortsatt åpen for tips, også brukte dyrere klokker (men helst titan fortsatt!!).

Bor i Akershus, så det burde virke. I hvertfall har andre vekkerklokker etc. mottatt signalet.
Jeg setter den i "manuell" mottak, og det står den skal holde på 2-30min, men går tilbake til vanlig modus på under et halvt minnutt..
Synes det var litt rart. Den skal jo også automatisk søke etter å ha vært tom for strøm (hvilket den var når jeg fikk den. Visere måtte også kalibreres). Og den burde ha funnet signalet i natt synes jeg. Vi får sjå om det skjer noe i natt. Mer strøm, og ikke forstyrrende lampe som lader den (hadde den under en lampe i natt). :)
Skal også til danmark i helgen, får se om det skjer noe da..

Et par bilder til:

10-Zawatch-6050030.jpg


14-Zawatch-6050042.jpg


15-Zawatch-6050043.jpg


(For de som er litt fototinteressert er bildene tatt med speilløst mFT kamera Olympus E-M5 med FT 50mmf2 objektiv). :)
 
Redigert: