Oppdatert: Rolex Explorer II, speedmaster eller alternativer?

Noen synspunkter, innspill eller forslag?
Kan hende jeg villig til å øke potten litt, spesielt vi snakker brukt og minimalt verditap..
Men fortsatt viktig med sportslighet, men samtidig passer dress/byen, og ikke for stor og tung...

Hva med Certinas nye DS Podium fra årets Basel, alukasse med frekk farge og gummireim?

image_zps28c10ee6.jpg

Takk for innspill!

De jeg heller mest mot (som vist tidligere) Citizen AT8044-56E - men må finne et fornuftig sted å bestille fra - enten ebay eller direkte fra en japansk forhandler...

Det andre alternativet er å vente på Certina DS-2 i titan/rød (som vist tidligere).

Tenkte også å se litt mer på porsche design klokkene da jeg kanskje kan få litt rabatt på disse.

Men har også sett på dyrere alternativer, i stedet for å kjøpe en til 5-7000 nå, og så sikle enda mer og kjøpe enda en i den prisklassen osv, og så om 2 år vil jeg selge alle og kjøpe en dyr - typ Omega, Tag Heuer, Oris eller lignende. Men de er både veldig dyre - spesielt i titan og evt carbon, og ganske store..

Eksempler på noen (litt for) dyre jeg liker:

omega-speedmaster-hb-sia-co-axial-gmt-chronograph-watch-1.jpg

ZP_TT3_Oris_24Edit3.jpg

2.jpg

_6074091.jpg

$_12.JPG

$_12.JPG

$_57.JPG

Redigert:
Da mottok jeg klokken i går, dvs. ca 7 hverdager fra Japan.

Veldig fornøyd med shoppinginjapan.net! :)

Og klokken! :)

(Det eneste negative er at den ikke har funnet tidssignalet fra tyskland enda).

11-Zawatch-6050034.jpg

01-Zawatch-6050003.jpg

03-Zawatch-6050011.jpg

16-Zawatch-6050045.jpg

Gratulerer! Klokken var knalltøff den! Hvor i landet bor du? Har du sjekket at det er dekning for tidssignalet der du bor?

Grattis. :) Som acnorway sier, så er det vel dårlig med signaler ikke så alt for langt nord i Norge.

Takker!
Veldig fornøyd, fin til skjorte på jobb og er lett og ikke klumpete.
Blir nok en DS 2 i titan/rødt etter hvert og for litt mer "sporty" design (eller om jeg finner noe annet i samme gata), når den forhåpentligvis dukker opp. Men er fortsatt åpen for tips, også brukte dyrere klokker (men helst titan fortsatt!!).

Bor i Akershus, så det burde virke. I hvertfall har andre vekkerklokker etc. mottatt signalet.
Jeg setter den i "manuell" mottak, og det står den skal holde på 2-30min, men går tilbake til vanlig modus på under et halvt minnutt..
Synes det var litt rart. Den skal jo også automatisk søke etter å ha vært tom for strøm (hvilket den var når jeg fikk den. Visere måtte også kalibreres). Og den burde ha funnet signalet i natt synes jeg. Vi får sjå om det skjer noe i natt. Mer strøm, og ikke forstyrrende lampe som lader den (hadde den under en lampe i natt). :)
Skal også til danmark i helgen, får se om det skjer noe da..

Et par bilder til:

10-Zawatch-6050030.jpg

14-Zawatch-6050042.jpg

15-Zawatch-6050043.jpg

(For de som er litt fototinteressert er bildene tatt med speilløst mFT kamera Olympus E-M5 med FT 50mmf2 objektiv). :)

Redigert:
Ja, da kan jeg vel kanskje si at jeg var bitt av klokkebasillen igjen..

Ønsket meg BMW-klokke i bursdagsgave (vel det vare vel før jeg handlet Citizen-klokken), og fikk den (etter jeg handlet Citizwen) :mrgreen::

07-ThomasHolm.no-6230068.jpg

:D

Og så fikk jeg en telefon fra Protid på Stovner i dag, han var veldig overrasket over at han stod med en klokke i hånden som jeg hadde snakket om (funnet på nett), men som enda ikke fantes i noen katalog/websiden til Certina.. (Forøvrig super service!)

Det var tidligere nevnte Certina DS 2 Precidrive titanium C024.447.44.051.00, så jeg dro til butikken og kom hjem med denne (en av de første solgte?):

:D:D:D

08-ThomasHolm.no-6230015.jpg

10-ThomasHolm.no-6230021.jpg

17-ThomasHolm.no-6230071.jpg

29-ThomasHolm.no-6230100.jpg

23-ThomasHolm.no-6230085.jpg

Grattis med flott Certina. Har den der i stål (liker ikke titanklokker selv) og er superfornøyd. Bra kvalitetsfølelse, sprekt design og anvendbar størrelse, og så går de visst rett. Min er spot on ennå, men er ikke lenge siden jeg hentet min. Jeg har den cosc-versjonen, men alle har vel samme verk såvidt jeg vet. :)

Zawatch sin samling :) (Certina, Rolex, Invicta, Citizen +div)

En liten oppdatering, og henvisning til en ny tråd der jeg skriver om samlingen min.
Ja det har faktisk blitt en liten samling, inkludert denne godsaken:

01-Zawatch-9030937_zpsabbd397c.jpg

Rolex Submariner 116610LN

Se denne tråden for mere info og bilder:

Zawatch sin samling :) (Certina, Rolex, Invicta, Citizen +div)

Jeg har rett og slett blitt hektet, og nå vurderer jeg en til litt dyrere klokke.

Litt i samme gate som jeg har sett etter i denne tråden, en klokke som er litt tøff/røff/sporty/racing og gjerne en "normal" 43mm, har nemlig vendt meg til normalt store klokker (og må ikke lenger være i titan). Typ Seamaster/speedmaster. Det MÅ heller ikke være chrono, har blitt litt mer fan av enklere/renere klokker.

Suben kan selvsagt brukes til det meste, men vil ha en klokke til som jeg kan bruke uten at folk skal tenke/kommentere at det er en dyr Rolex han har på armen. Og som ikke er sååå opplagt valg for en newbie (som sub og seamaster), altså litt mer personlig vri enten eller liten men anerkjent produsent.. Gjerne en klokke som er fin med gummi eller skinnreim også. Den kan gjerne være litt dyr, men kun klokkeinteresserte trenger vite hva det er.

Skal kunne brukes på jobb til skjorte og jeans, og til fritidsaktiviteter og fest. Prisklasse alt under 50-60k kan vurderes, men ser for meg 8-20k. Har bl.a. sett på Oris Aquis 40mm med gummirem (Oris sin 43mm er nok i største laget), men siden sommeren nå er over lurer jeg på å vente litt med denne diveren.

Ønsker gjerne noe som ikke alle andre har (ergo er jeg ikke så giret på akkurat speedmaster eller seamaster). Liker utseende på Tag Heuer, men virker som om det er et merke litt i mellom to stoler som ikke er så lettsolgt brukt.. Noen andre merker som jeg synes var litt spennende er Tudor, Vulcain, Hamilton, Longines, Bulova. Delvis skeleton kan vurderes (men ikke for rotete/glorete).

Ønsker også en klokke som holder seg bra i verdi og er relativt lettsolgt.

Skulle kanskje laget en ny tråd, men tar gjerne imot flere innspill her..

Redigert:
Kanskje Rolex Explorer II Sort er noe jeg vil ha?

Det jeg liker:
-Passe stor, litt mer sporty/uformell enn sub
-Sort og oransje detaljer
-Holder seg i verdi
-Funker fint med gummireim og skinnreim
-Kan brukes til det meste
-"Trygt" valg

Negativt(?):
-Litt usikker på stål bezel, både med tanke på utseende og riper
-Litt forutsigbart/kjedelig/newbie/"trygt"
-Fortsatt Rolex med mulig negativ prat og misunnelse (men du skal jo være litt interessert og se på navnet for å tenke over det).
-Litt dyr for å være daglig beater og til ymse festbruk..
-For lik sub (f.eks. ikke Chronograf)
-Kun 100m vanntett (tenker på noe med mer, med gummireim). Men den tåler kanskje normal bading i uansett?
-Cyclops

Redigert:
Hva med Maurice Lacroix

Heisan

Siden du er litt svak for kronografer hadde jeg sett på Maurice Lacroix Pontos. Prøvde et par hos forhandler i Sandnes og ble svært betatt...

Den fås i flere versjoner, med og uten farger, og er på 43 mm. Koster ca. 23k tror jeg.

Du er forresten innmari flink til å ta bilder!!!

Alf

Redigert: