OP - den fargerike tråden

Han må vel strengt talt legge til moms i sin lille urhandelbutikk...?
Eller er jeg på bærtur..?

-Nå er det noen år siden dette var en aktuell problemstilling for meg, men jeg mener å erindre at ved bruktsalg (som dette jo er, host) må du kun innbetale moms på avansen din - så om uret kostet 56' hos Bjerke og selges for 69', så skal fyren betale inn 2600kr til statskassa for å holde kemneren lykkelig.

-Nå er det noen år siden dette var en aktuell problemstilling for meg, men jeg mener å erindre at ved bruktsalg (som dette jo er, host) må du kun innbetale moms på avansen din - så om uret kostet 56' hos Bjerke og selges for 69', så skal fyren betale inn 2600kr til statskassa for å holde kemneren lykkelig.
Ikke meningen å starte en diskusjon om moms her... og tenkte ikke på vanlig brukthandel som vi alle driver med på Finn i ny og ne.
Det var mer greia med egen butikk og storstilt salg av - i praksis - splitter nye klokker.
Men, det får bli hans sak

Noen med oppdatering på leveringstid?
Lian i Trondheim forventer det om tidligst 2. uker etter dialog med dem på lørdag(OP41). De vil sette dem i ruten så alle får prøve dem før de sporadisk starter å selge dem.. ;)

Bjerke venter jeg ennå svar fra, hørte med dem på lanseringsdagen. Men med liten historikk hos dem kommer jeg nok ikke fremst i køen...

• Liker
Reaksjoner: Lilac