Omega Seamaster-tråden

Fin video om den nye Seamaster 300. Jeg må si jeg liker denne veldig godt. Om de bare hadde laget en HE-ventil uten krone ville den blitt en innertier etter min mening. Denne nye kronen kan nå åpnes under vann, så man kan virkelig undre seg over hvilken funksjonell begrunnelse den har?

 
Redigert:
Fin video om den nye Seamaster 300. Jeg må si jeg liker denne veldig godt. Om de bare hadde laget en HE-ventil uten krone ville den blitt en innertier etter min mening. Denne nye kronen kan nå åpnes under vann, så man kan virkelig undre seg over hvilken funksjonell begrunnelse den har?


Så den IRL i vinduet på Askeland i dag, veldig fin sak.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Man kan undres på hvor vanskelig det er å lage en "smooth" helium valve som Rolex og andre gjør. Det hadde definitivt vært lekkert på den nye 300'en.

Jeg har ikke prøvd den på armen enda, og er vant til PO 8500 XL 45.5 mm, så tykkelsen ville ikke plaget meg. Mer de pussige sverd-viserne jeg ikke får til å stemme med stemmene i hodet ...
 
@Callahan Jeg synes den klær det, men det er jo en smaksak. Hva angår ventil, synes jeg den klær det ekstra elementet. Blir litt mer tool, imo.
 
He-ventilen er jo absolutt blitt et markant kjennetegn på Seamaster 300 serien. Bare se på GMT utgaven uten He, det er noe som mangler der. Liker slanke kasser, at den har lagt på ser er negativt i min bok. Og hvorfor ikke sverdvisere, det hadde løftet den. Så får det heller være at bezelen er håpløs å dreie.
Synes 2018 utgaven henter mer og mer fra min klassiker... som selvsagt har bølgemønstret skive.
9C2D8475-A60A-439B-8A7F-3C278AF79B5C.jpeg
 
Redigert: