Omega Seamaster-tråden

Må slå et slag for denne i 41,5 mm. Kanskje noe av det som gir mest «value for money»? For snaut 50 lapper får man in-house, anti-magnetisk urverk med 60 timers kondis - og fantastisk finish! Går like nøyaktig som min Rolex med mindre enn 1 sek. avvik pr. døgn. Andre Aqua Terra fanboys her inne? ;)
Vis vedlegg 126657
Enig, veldig flott klokke. Balanserte mellom Aqua Terra og Speedmaster for et par år siden, men endte med sistnevnte siden de kun hadde 38mm på lager akkurat der og da. Strålende fornøyd med Speedmaster, men hadde garantert vært like happy med AT.

• Liker
Reaksjoner: eidehelg
Må slå et slag for denne i 41,5 mm. Kanskje noe av det som gir mest «value for money»? For snaut 50 lapper får man in-house, anti-magnetisk urverk med 60 timers kondis - og fantastisk finish! Går like nøyaktig som min Rolex med mindre enn 1 sek. avvik pr. døgn. Andre Aqua Terra fanboys her inne? ;)
Vis vedlegg 126657
Lekker klokke! Dette er noe av det fineste Omega har laget etter min mening.

• Liker
Reaksjoner: EirikH og eidehelg
Vis vedlegg 126657
Liker denne veldig godt. Eldre modell med "ramme" rundt datovinduet. 38,5 mm. DSC_0373.JPG

• Liker
Reaksjoner: Preacher og eidehelg
Jaggu savner jeg et Omega-underforum. Og Panerai. I gamledager var alt bedre:)

Uansett. Syns denne klokken, utgående modell av SMPc er superflott, men syns jeg ser lite til den her, tar jeg feil eller hvorfor?
9BE836E7-8FA4-47A2-A021-7EA8F63961A3.png

Jaggu savner jeg et Omega-underforum. Og Panerai. I gamledager var alt bedre:)

Uansett. Syns denne klokken, utgående modell av SMPc er superflott, men syns jeg ser lite til den her, tar jeg feil eller hvorfor?
Vis vedlegg 128292

Er jo en del av de her? Blir jo omsatt en del på "brukten" også. :)
Jeg har hatt både den sorte og den blå. Flotte klokker, men mange som ikke liker lenken. Jeg synes ikke den er så verst. På lanken kan den føles litt "tung" med en lenke som er 20/20.

Ser jo unektelig bra ut på lær også!

20170319_114808.jpg

3DC3720D-9CD3-4435-95C4-6C5CE2D34455.jpeg

Av alle iterasjoner av Seamaster pro omega har kommet med opp gjennom årene, mener jeg den originale er den mest vellykkede. Dette designet var i utgangspunktet noe overdesignet (som mye på 90-tallet) med sine korte twisted lugs, scaloperte bezel, bølgeskive, skeleton visere, heliumventil, fire rader med tekst på skiva....OG tidenes mest flashy og kompliserte lenke (kanskje sett bort i fra beads of rice). Istedet for å tone ned i tiårene som har gått, bare fortsetter de å pynte på brura. Jeg har gitt opp omega og innser at 2531.80 og Speedmaster pro er de to eneste omegaene jeg behøver.

Vedlegg

• 34D5562B-0AAC-442E-A001-007DBA223294.jpeg
    34D5562B-0AAC-442E-A001-007DBA223294.jpeg
    134,7 KB · Visninger: 0
Vis vedlegg 128525
Av alle iterasjoner av Seamaster pro omega har kommet med opp gjennom årene, mener jeg den originale er den mest vellykkede. Dette designet var i utgangspunktet noe overdesignet (som mye på 90-tallet) med sine korte twisted lugs, scaloperte bezel, bølgeskive, skeleton visere, heliumventil, fire rader med tekst på skiva....OG tidenes mest flashy og kompliserte lenke (kanskje sett bort i fra beads of rice). Istedet for å tone ned i tiårene som har gått, bare fortsetter de å pynte på brura. Jeg har gitt opp omega og innser at 2531.80 og Speedmaster pro er de to eneste omegaene jeg behøver.

Veldig enig!
Bortsett fra at jeg må ha Seamaster med sverdvisere og har derfor landet på en 2230.50 og Speedmaster Pro (hesalite).
Og en f300 hummer til spesielle anledninger.
IMG_2072.JPG

Vis vedlegg 128525

Enig, "MÅ" være med bølger!

Vis vedlegg 128525
Åssen fikk du speedy-lenka på Seamasteren? Mente bestemt å huske at endestykkene ikke matcher..
Edit: Låsen ligner ikke på Speedmasteren min heller når jeg ser nærmere etter :)