Omega Seamaster-tråden

A7C60EDD-5375-4C8C-8EF3-AA3637C0F18A.jpeg

88A3EDFB-A05E-468F-BE59-A877198D068C.jpeg
Jeg må slå et slag for denne som har blitt omtrent den eneste klokka jeg bruker om dagen, til tross for masse moderne snacks i klokkeboksen.
For klokkesamlere er den sikkert litt faux-pas, da den har service-skive, nye visere, bezel og vært polert. Den har til og med et donorverk Omega cal. 562, da bortimot hele klokka bortsett fra kassen og baklokk var i råtten tilstand før service.
Den sitter til og med på en lånt Speedmasterlenke.
Alt dette driter jeg i, for den er bare så digg å bruke hver dag. Konsistent +2,8 sek per dag på det gamle verket hjelper også til med den gode opplevelsen.

Såpass ja. Hadde vært kult å sett et bilde av den originale skiven, visere og urverk før service.

Det har jeg desverre ikke, men jeg mistenker at Naiad kronen (Omega skiftet til Screw-down kroner mot slutten av 60-tallet) har skyld i at både denne, og mange andre SM 300 fra den tiden er, eller har vært i begredelig tilstand sammenlignet med Rolex Sub.

Redigert:
Vis vedlegg 125529 Jeg må slå et slag for denne som har blitt omtrent den eneste klokka jeg bruker om dagen, til tross for masse moderne snacks i klokkeboksen.
For klokkesamlere er den sikkert litt faux-pas, da den har service-skive, nye visere, bezel og vært polert. Den har til og med et donorverk Omega cal. 562, da bortimot hele klokka bortsett fra kassen og baklokk var i råtten tilstand før service.
Den sitter til og med på en lånt Speedmasterlenke.
Alt dette driter jeg i, for den er bare så digg å bruke hver dag. Konsistent +2,8 sek per dag på det gamle verket hjelper også til med den gode opplevelsen.
Ser utrolig flott ut! Skjønner godt at den får mye armtid :)

• Liker
Reaksjoner: JonasV
Må slå et slag for denne i 41,5 mm. Kanskje noe av det som gir mest «value for money»? For snaut 50 lapper får man in-house, anti-magnetisk urverk med 60 timers kondis - og fantastisk finish! Går like nøyaktig som min Rolex med mindre enn 1 sek. avvik pr. døgn. Andre Aqua Terra fanboys her inne? ;)
87698183-B8B4-410A-91BF-ABA76EA0074D.jpeg