Omega Seamaster-tråden

IMG_2361.PNG

Tenker å kjøpe meg en blå Omega Seamaster 300m.. Hvilken og hvorfor? Quartz/automatic/co-axial?
Takker for svar da jeg ikke blir klok på forskjellene..

Tenkte på Omega Seamaster Professional. Electic Blue er jo magisk, enig i den :)
Er ikke 2255 Professional nok altså?

Tipper du tenker på Bond. :) Litt vanskelig valg, 2541 med malte markører får fort et litt mer vintage og arbeidsklokke-preg som er attraktivt, men jeg hadde nok gått for en coaxial.

Er ikke 2255 Professional nok altså?

Tipper du tenker på Bond. :) Litt vanskelig valg, 2541 med malte markører får fort et litt mer vintage og arbeidsklokke-preg som er attraktivt, men jeg hadde nok gått for en coaxial.

Tenker Bondklokken ja! Syns historien bak er kul, men dersom enn ikke får noe igjen for en quartz vs auto som vintage om noen år, så er vel sistvalgte beste alternativ?:)

Melder min ankomst med denne:
po.jpg

Er en Limited Edition PO 2500 (kun 1948 laget av den) med sort LiquidMetal med røde detaljer. Hatt den i 6 år nå og er strålende fornøyd. Kom innom forumet da jeg var på jakt etter sted å levere den inn på service nå og er ute etter anbefalinger i Oslo/Bærum-området. Er også på jakt etter en fin gummi-/sportsrem om noen har tips.

Noen erfarne her på forumet som tør estimere verdi på denne nå? Vanskelig å finne siden det ikke finnes så mange av den...

Tenker Bondklokken ja! Syns historien bak er kul, men dersom enn ikke får noe igjen for en quartz vs auto som vintage om noen år, så er vel sistvalgte beste alternativ?:)

Jeg ville uten tvil kjøpt brukt Omega Seamaster Professional Automatic Ref: 2531.80.
Dette er klokken Pierce Brosnan brukte i filmene etter Golden Eye. Klart mye mer spennende med mekanisk urverk fremfor Quartz. Fordelen med denne fremfor noen nyere CoAxial er at du får bølgene på skiven + den er antimagnetisk (så vidt jeg vet). Den er litt billigere også. Ser for meg du må ut med alt fra 15.000-21.000 kr for en komplett boks og papirer med grei service historie. Eneste negative for de som ikke liker det er kanskje lenken. Den er vel også ETA urverk.

Ingen av urverkene som sitter i diver 300M er såvidt meg bekjent antimagnetisk. Det er vell kun forbeholdt de nyere urverkene til Omega som ikke sitter i denne klokken.

Ingen av urverkene som sitter i diver 300M er såvidt meg bekjent antimagnetisk. Det er vell kun forbeholdt de nyere urverkene til Omega som ikke sitter i denne klokken.

Skal ikke si at jeg er helt sikker men trodde Ref: 2531.80 er antimagnetisk. Tror at om du åpnet denne klokken har den en antimagnetisk beskyttelse over 1120 urverket.

Jeg ville uten tvil kjøpt brukt Omega Seamaster Professional Automatic Ref: 2531.80.
Dette er klokken Pierce Brosnan brukte i filmene etter Golden Eye. Klart mye mer spennende med mekanisk urverk fremfor Quartz. Fordelen med denne fremfor noen nyere CoAxial er at du får bølgene på skiven + den er antimagnetisk (så vidt jeg vet). Den er litt billigere også. Ser for meg du må ut med alt fra 15.000-21.000 kr for en komplett boks og papirer med grei service historie. Eneste negative for de som ikke liker det er kanskje lenken. Den er vel også ETA urverk.

2220.80.00 har coaxial og bølgeskive :) Ellers er forskjellene at denne har applied markers og noe rød skrift.

https://www.omegawatches.com/planet-omega/cinema/james-bond/

22208000.png

IMG_0779.JPG

Første gang på lenge uten en seamaster..
Ser nå på "The world is not enough" og han ardbeg sier meg at jeg burde gjøre noe med det.
Er det noen som har en pen 2531.80 for salg? :rolleyes::)

• Liker
Reaksjoner: Preacher