Omega Seamaster-tråden

Har noen fæle tanker som har begynt å surre i bakhodet.. Er det mulig å gjøre et godt kjøp på utgående SMPc nå når nye modellen kommer i hyllene tro? Hva kan man forvente å betale ut døra?
 
  • Liker
Reaksjoner: tkjoerlaug
Du er ikke den eneste som har hatt disse tankene i hodet, har lurt på det samme selv. Dette er jo en brød og melk-klokke så jeg vil anta at det går an å få den utgående modellen til en hyggelig penge. Jeg tipper mellom 25 og 35% avslag når den nye har kommet seg på plass.
 
  • Liker
Reaksjoner: tkjoerlaug
Speedylenke, oldschool svart bølgeskive, keramisk svart bezel, nytt urverk. Typ 2254.50 med ny bezel, nytt urverk og safir x2.
Nye omega seamaster ltd edition kan det gå?:p
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas
Men vil man ha den soon2be gamle smpC bare pga rabatt?o_O

Nei, det er for mye jeg ikke liker med den nye. Det oppgraderte urverket er igrunn det eneste voldsomt positive, og lenka ser kanskje noe bedre ut også.. Mulig den nye tar seg bedre ut på hånden enn på bilder, men jeg er ikke overbevist.. Når man bor på andre siden av landet fra nærmeste AD av alt annet enn Seiko og Certina så får man ikke sett slikt før man eventuelt har betalt og fått pakken i posten :\
(Nåværende SMPc fikk jeg prøve når jeg var hos bjerke i fjor, og den likte jeg godt)
 
Ny versjon av railmaster, inspirert av denim(!):

«Omega says this material is actually a specific nod to the historical origins of the Railmaster itself. On the railroads, farms, and factory floors – places in which the hard-working, anti-magnetic watch was intended to be worn – working people routinely encountered machinery that might magnetize certain other watches. And in many cases, these workers would have been wearing denim» (lol!):rolleyes:

https://www.hodinkee.com/articles/omega-railmaster-denim-introducing
 
Ny versjon av railmaster, inspirert av denim(!):

«Omega says this material is actually a specific nod to the historical origins of the Railmaster itself. On the railroads, farms, and factory floors – places in which the hard-working, anti-magnetic watch was intended to be worn – working people routinely encountered machinery that might magnetize certain other watches. And in many cases, these workers would have been wearing denim» (lol!):rolleyes:

https://www.hodinkee.com/articles/omega-railmaster-denim-introducing

Men klokken var jo lekker ;)

DA0B3056-CCF9-4B28-BA6E-25AE6B3E1ACC.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg har den siste tiden blitt fristet til å gjøre noen grep med min SMP 2232.80 ved å skifte ut nåværende "electric blue"-skive til non-ac-skive (2230), samt skifte ut sekundviser til railmaster-type for å matche minutt-/timeviser bedre. Har gått noen runder på nettet men finner ingen som tilbyr salg av dette. Søker derfor råd her i ekspertpanelet - noen som har tips til hvor jeg kan finne disse delene?
 

Vedlegg

  • 20180730_095114.jpg
    20180730_095114.jpg
    120,8 KB · Visninger: 0
  • 6991441187_03758b2012_b.jpg
    6991441187_03758b2012_b.jpg
    241,4 KB · Visninger: 0
Ahhh - en slik chronostop har stått på ønskelisten min en god stund.
Fornøyd med den @Haffmaistro ?
Etter en god uke på armen, og lenka justert inn riktig så må jeg bare si jeg er imponert. Kassen ligger utrolig godt på håndleddet til tross for at jeg egentlig best liker 38/39mm kasser. 1170 lenka sitter som et skudd. Eneste jeg ikke er helt fan av er bezel krona som er litt vrien å justere når den sitter på håndleddet. Men det kan jeg leve med!
 

Vedlegg

  • IMG_20180730_211657_276.jpg
    IMG_20180730_211657_276.jpg
    74,9 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: jonska
Riktig tråd for noen råd? Har en Seamaster 300 Spectre jeg skal selge. Disse selges sjeldent her og derav vanskelig å sette en salgspris. Hva tenker dere om pris og vil den være vanskelig å selge? Billigste på Chrono er 79k, og de har gått en del opp den siste tiden.
IMG_0801.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Dr.Yes og Pondus72