Omega Seamaster-tråden

Riktig tråd for noen råd? Har en Seamaster 300 Spectre jeg skal selge. Disse selges sjeldent her og derav vanskelig å sette en salgspris. Hva tenker dere om pris og vil den være vanskelig å selge? Billigste på Chrono er 79k, og de har gått en del opp den siste tiden. Vis vedlegg 104412
Jeg ville tippet mellom 40-60k avhengig av tilstand og dokumentasjon. Er ikke disse «limitert» til over 7000 stk eller noe? Chrono er vanskelig å sammenligne, og at denne vil gå til samme pris som en ny Sub har jeg vanskelig å tro på. Men for all del, jeg kan ta feil.
 
Jeg blir bare mer og mer glad i denne!

20180811_154410-01.jpeg
 
Vurderer å selge en Seamaster 300 , 1966 Mod med nytt glass og extract of archives omega. brukt av norsk dykker i nord-norge, 100% orginal bortsett fra glasset, gammel krakkelert glass følger med. Ingen service behov. Historie, navn på tidligere eier følger også med. Har noen noe formening om pris? Dette har vært en bruksklokke som har blitt dykket med i over 30år. Bilde er fra før glassbytte
Skjermbilde 2018-07-02 kl. 19.46.35.png
 
Vurderer å selge en Seamaster 300 , 1966 Mod med nytt glass og extract of archives omega. brukt av norsk dykker i nord-norge, 100% orginal bortsett fra glasset, gammel krakkelert glass følger med. Ingen service behov. Historie, navn på tidligere eier følger også med. Har noen noe formening om pris? Dette har vært en bruksklokke som har blitt dykket med i over 30år. Bilde er fra før glassbytteVis vedlegg 106621
Jeg ville ha forhørt meg høflig på Omegaforums' vintage-avdeling. Legg ved bilde av Extract. Det liker de.
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth og amundn
Hmmm...
Har hatt 3 stk Speedmastere, 2 stk Seamaster Smp og 1 Smpc. Men aldri en PO. Før nå..... denne er snadder IMO. Særs overraska kor bra den ligg på mine forholdsvis spinkle håndledd. (Dette er 45.5mm varianten). Om det er nyforelskelse er usikkert, men gid kor bra den føles just nu
20180826_152648_001.jpg
 
F1512506-7DA1-4DD6-8E6F-77B63C21ED26.jpeg
Noen som har erfaringer med å matche en Ploprof foldelås med tykk lærreim på en PO XL? Ser for meg at det kunne vært bølletøft :D Føler den originale foldelåsen hverken står i forhold til kasse eller lenke...... :rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Jeg hører du skal melde deg som frivillig til å teste ut dette. Vi gleder oss til bilder av ferdig resultat.
He he! Testet custom lærreim på Ploprof. Funket fint, og tenker det vil være enda enklere på PO, som har mye mer rom/plass for tykt lær mellom luggsene. Vi får se...... ;)
 
Ploprof-clasp på stål og gummi er prøvd før og ser bra ut. Usikker om du får det på lær. Hvis det aldri er prøvd før er det kanskje fordi noen ser på det som en litt selvmotsigende kombinasjon. Lykke til!

350235_867_attachment.jpg

350235_818_attachment.jpg

erutaned.jpg


122781-780b5cdd6f505f606b141a01420edc18.jpg


qydevu5y.jpg
 
Prøvde noe litt gøy her i går. Jeg har en 1610/930 lenke til min seamaster 2531.80 da jeg ikke fikser den orginale bond lenken som totalt mangler innsnevring.. Synes det ser feildimensjonert ut, ihvertfall til en så tynn kasse som seamaster smp. Uansett, har begynt å føle på at selv 1610 lenken som har innsnevring 20-18 er litt for lite. Koblet derfor endlinksene opp mot en 1498 speedmaster lenke som har 20-16. Mine antakelser stemte. Dette er perfekt kombo :)
IMG_2739.JPG
IMG_8185.JPG
 
Prøvde noe litt gøy her i går. Jeg har en 1610/930 lenke til min seamaster 2531.80 da jeg ikke fikser den orginale bond lenken som totalt mangler innsnevring.. Synes det ser feildimensjonert ut, ihvertfall til en så tynn kasse som seamaster smp. Uansett, har begynt å føle på at selv 1610 lenken som har innsnevring 20-18 er litt for lite. Koblet derfor endlinksene opp mot en 1498 speedmaster lenke som har 20-16. Mine antakelser stemte. Dette er perfekt kombo :) Vis vedlegg 108861 Vis vedlegg 108862
Sjå der ja! Snadder! Bond lenka er no-go. Enige der...
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas
Hei alle

Har bestemt meg for at jeg vil ha en 2254.50 og det er jo relativt sjeldent til salgs her på forumet. Så jeg ser litt på chrono24, er det andre steder jeg også burde følge med?
Har fått meg med at det gjerne prises litt høyt der så er det noen som har en formening om ca pris jeg kan prøve å prute ned til hvis man går ut ifra at det ikke er noe service behov?