Omega Seamaster-tråden

10808982_747870828616923_553204880_n.jpg

Ikke bare lenke som kler denne ;)
 
poevolution.jpg


Har lurt på om jeg ikke skal forsøke å finne en watchco SM300. Nå lurer jeg på om jeg ikke heller skal forsøke finne en førstegenerasjon PO. Jeg var faktisk ikke klar over hvor mye PO har arvet av de gamle Seamasterene.
 
Hva er deres erfaringer på service kostnader for denne varianten eller lignende (priset i nyere tid)?
Ev. servicetid hos Swatch?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Hva er deres erfaringer på service kostnader for denne varianten eller lignende (i nyere tid)?
Ev. servicetid hos Swatch?
2-3000kr bør du regne for å serve en slik. Var i hvert fall det jeg fikk forespeilet for min, før jeg solgte den.
Følte jeg måtte legge til at dette var hos Gjertsen i Bergen, og han server de selv. Derav prisen.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: titan
3500 inkl polering hos Omega /Swatch. Med forbehold om prisøkning ila siste par år. Dette er for øvrig standardpris for Omega trehånds urverk av noenlunde nyere dato.

Edit: ser at @dab har ferskere info :)
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
3500 inkl polering hos Omega /Swatch. Med forbehold om prisøkning ila siste par år.
Hørtes ut som at jeg burde gå for det, takk for hjelpa!
Snakker vi da at de gjør som de vil, som om uret skulle vært deres eller hører de på mine ønsker som polering, ikke bytte av skive og visere og slikt?

Edit: Hva med lenka, ble baretter og stifter byttet også foresten?
 
@titan Ser det oppgis priser på rundt 2-4000,- her.
Selv måtte jeg ut med kr 6000,- for full service inkl. polering av en Seamaster TT 120m automat med 1120-verket. Antar din har samme verk, så da blir nok prisen tilnærmet den samme hos Swatch.
Den var "borte" i cirka 7 uker. Det ble byttet baretter og et par stifter i lenka. Pakninger, og noen deler av verket ble også skiftet ut.
Delene som ble byttet ut lå ved når jeg fikk den tilbake, med Omega's kjente, røde reise-etui på kjøpet.

Edit: Siden min har 18k gull-bezel og gulldetaljer i lenka er det mulig prisen ble/blir høyere (?).
 
Oi, god økning dette. :eek:
Kostnaden på dette tilsvarer jo halvparten av urets verdi :eek::D:D:D
Jau. Tror ikke min TT piepan skal til Swatch heller, når den tiden kommer. Da snakker vi nærmere helparten av verdien :) (Ikke er jeg spesielt interessert i at den skal poleres heller..)
 
Hvorfor holder Omega fast på lenken til SmpC? Elsker klokken men eneste grunn til at jeg ikke kjøper den er lenken. Hadde den hatt en mer "moderne" børstet lenke med innsmaling til 18mm ved clasp ville det vært tidenes klokke. Rant over..:)
 
Nokon her som har erfaring med den nye 39.5 mm Planet Ocean? Eventuelt erfaring med cal 8800? Vurderer å oppgradera fra SMPc, men har ikkje fått prøvd den sjølve endå.:rolleyes: