Omega Seamaster-tråden

Nokon her som har erfaring med den nye 39.5 mm Planet Ocean? Eventuelt erfaring med cal 8800? Vurderer å oppgradera fra SMPc, men har ikkje fått prøvd den sjølve endå.:rolleyes:
Har prøvd den på armen og syntes den ble for liten. Og så er den fortsatt høy så syns den så lit merkelig ut på armen. Men det er jo bare min mening:)

Nokon her som har erfaring med den nye 39.5 mm Planet Ocean? Eventuelt erfaring med cal 8800? Vurderer å oppgradera fra SMPc, men har ikkje fått prøvd den sjølve endå.:rolleyes:
Sier meg enig med @Olando hva størrelse angår, den blir for liten i diameter kontra høyde.
Selve urverket er det samme som 8500-verket, med unntak av at det nye har en antimagnetisk motstand på 15000 gauss.
Så om du tenker at 43,5mm blir for stort, gå for forrige modell på 42mm. Det ligger vel er slik(LNIB) til salgs her i K/S også, om jeg ikke husker feil. Urmaker Gjertsen i Bergen har 20% på denne også, om du bor i nærheten her.
Uansett er PO en utrolig flott klokke :)

• Liker
Reaksjoner: morbra
20161020_165017.jpg

Noen som har klådd på/prøvd den nye PO 39.5mm? Jeg syns den ser bra ut, men skiven ser en smule sammentrykt ut og den er visstnok kun 19mm mellom lugs.

Edit: ser at det er diskutert litt lengre oppe her.

Fra MW:
Omega-Seamaster-Planet-Ocean-600m-39.5mm-6.jpg

Redigert:
Noen som har klådd på/prøvd den nye PO 39.5mm? Jeg syns den ser bra ut, men skiven ser en smule sammentrykt ut og den er visstnok kun 19mm mellom lugs.

Fra MW:
Hvis du befinner deg i Stavanger så kan du prøve den hos oss. Vi har for tiden inne de fleste varianter.

Fra MW:

Du blir lurt av smalere lenke. En ekte PO ser jeg på som 45mm. Når den kom som 42 var den nok kanskje mer passe til mine nye håndledd. Den blir litt mindre, men proposisjonene er bedre bevart.

Selv ville jeg vurdert 42....

8

vurdert 42....
Det er snart ikke et alternativ lengre, da 43,5 erstatter både 42mm og 45mm(dette med 8500-verket). 39mm er ny, og skal appellere til damene primært, med edle stener og mer bruk av feminine farger.
45mm består som GMT(GoodPlanet) og kronograf.
Korriger meg om jeg tar feil @JørgenO.