Omega Seamaster-tråden

Utrolig tøff @krille!! Gidder du et lite review/presentasjon? :)

Ja, jeg skal forsøke å lire av meg litt mer info om denne på et tidspunkt. Det er forsåvidt begrenset hvor mye det kan bli, denne modellen er litt i skyggen av en del storebrødre, så det er ikke så veldig mye å finne!
 
Redigert av en moderator:
Superkul, krille! :cool::cool::cool:

Seamaster her i dag på meg og, men ikke fullt så toolwatchy :mrgreen:

 
Kom over denne saken i et butikkvindu i Burlington Arcade. Noen som har noe info om denne modellen?

bild1_zpsba3f1a5e.jpg


bild_zps22c80d76.jpg
 
Kom over denne saken i et butikkvindu i Burlington Arcade. Noen som har noe info om denne modellen?

bild1_zpsba3f1a5e.jpg


bild_zps22c80d76.jpg

Det er en 166.073, kaliber 565. Produsert seint 60- tidlig 70-tall. 1977 virket litt seint? Hadde sjekket serienummeret. :) De kom med hhv. blå, sunburst blå og svarte skiver. En bortgjemt perle fra Omegas 70-tallskolleksjon. Noen skiver sier Seamaster 120, andre kun Seamaster.

Er du i Burlington Arcade? Veeeeeldig dyrt, hvis dette er den derre vintage Omega-sjappa. Jeg har sett etter disse en stund nå, og eksemplarer er mulig å oppdrive for en $2-3000 avhengig av tilstand/service. Å ja, de er litt sjeldne, men dukker opp av og til.
 
Redigert:
Det er en 166.073, kaliber 565. Produsert seint 60- tidlig 70-tall. 1977 virket litt seint? Hadde sjekket serienummeret. :) De kom med hhv. blå, sunburst blå og svarte skiver. En bortgjemt perle fra Omegas 70-tallskolleksjon. Noen skiver sier Seamaster 120, andre kun Seamaster.

Er du i Burlington Arcade? Veeeeeldig dyrt, hvis dette er den derre vintage Omega-sjappa. Jeg har sett etter disse en stund nå, og eksemplarer er mulig å oppdrive for en $2-3000 avhengig av tilstand/service. Å ja, de er litt sjeldne, men dukker opp av og til.

Takk for svar:) Jeg kom meg bort med lommeboka i behold..... Var bare litt nyskjerrig da jeg aldri hadde sett denne modellen før.
 
Omega Seamaster Aqua Terra Co-Axial 2500 (2803.30.37)

Nettopp tilbake fra service i Sveits, ankom samme dag som reim fra Gunny Straps. Det ble da ganske lekkert? Den skal egentlig ha en kokesjokoladefarget alligatorrem, men jeg hadde mer lyst på honningfarget, så da ble det det!

OmegaIdag.jpg
 
Kjøpte (dvs. byttet til meg) en Ploprof for noen uker siden. Det er en klokke jeg har hatt lyst til å prøve lenge, men det er jo ikke så ofte de dukker opp til salgs. Forrige gang det dukket opp en her på TS, forsøkte jeg meg, men lyktes ikke. Det gjorde jeg heldigvis nå. :)

Den bel levert med både mesh og svart gummi. Den svarte gummireimen er forsåvidt OK, men på Ploprof skal det nå liksom være enten mesh eller Isofrane, og i dag kom Isofranereimen i posten.

Meshen ser veldig bra ut, men det er jo ikke en lettvekter med den på.

EB52FB0C-615C-4404-A267-FD38454F9B3F_zpsqbk91iee.jpg



Ingen lettvekter selv med Isofranen heller, for den saks skyld.

EB7830A2-88B9-4B90-B479-6123EC8A27EB_zpss37g6zex.jpg



Skulle kanskje ikke tro det, men de 65 grammene, merkes veldig på armen.
 
Nettopp tilbake fra service i Sveits, ankom samme dag som reim fra Gunny Straps. Det ble da ganske lekkert? Den skal egentlig ha en kokesjokoladefarget alligatorrem, men jeg hadde mer lyst på honningfarget, så da ble det det![/IMG]

Et godt valg - honningfargen er meget lekker!
 
Kjøpte (dvs. byttet til meg) en Ploprof for noen uker siden. Det er en klokke jeg har hatt lyst til å prøve lenge, men det er jo ikke så ofte de dukker opp til salgs. Forrige gang det dukket opp en her på TS, forsøkte jeg meg, men lyktes ikke. Det gjorde jeg heldigvis nå. :)

Den bel levert med både mesh og svart gummi. Den svarte gummireimen er forsåvidt OK, men på Ploprof skal det nå liksom være enten mesh eller Isofrane, og i dag kom Isofranereimen i posten.

Meshen ser veldig bra ut, men det er jo ikke en lettvekter med den på.

EB52FB0C-615C-4404-A267-FD38454F9B3F_zpsqbk91iee.jpg



Ingen lettvekter selv med Isofranen heller, for den saks skyld.

EB7830A2-88B9-4B90-B479-6123EC8A27EB_zpss37g6zex.jpg



Skulle kanskje ikke tro det, men de 65 grammene, merkes veldig på armen.

Nydelig klokke!
Send meg en PM når du vil bytte den mot en Pelagos;)
 
Begynner å bli veldig gira på en Planet Ocean 8500 jeg, men er usikker på tykkelsen. Jo mer jeg ser "rett på" bilder jo mer kommer kjøpelysten susende, men så kommer jeg over et bilde fra siden hvor det vises hvor vannvittig høyt den bygger på armen, så forsvinner den igjen. En av de absolutt flotteste klokkene jeg vet om med et av de mest irriterende designvalgene som trekker den ned. Dumt at de nye klokkene til Omega er så tjukke...

Hvordan takler dere som eier PO tykkelsen i det daglige? Blir man lei etterhvert?
 
Redigert:
Har hatt min PO 42mm siden i mars, og brukt den hver dag. Jeg synes ikke det er noe stort problem, men hvis du går med trange skjortemansjetter hver dag så vil du nok merke at den er der. Jeg synes det er en fantastisk klokke, men har for så vidt lite å sammenligne med fra denne prisklassen.
 
Det nærmer seg et års bruk med min PO 8500. Jeg tenker heller ikke over tykkelsen. Jeg bruker skjorter stort sett hver dag og den glir overraskende godt under manskjettene. MEN jeg vil anbefale 42mm. Jeg vinglet mellom den og 45,5mm og er strålende fornøyd med at jeg klarte å overbevise meg selv om at 42mm var den riktige størrelsen:)