Omega Seamaster-tråden

omega_210_92_42_20_01_001_jpg-1.jpg


Meninger?


En oppdatert 2254.50 med faux patina og uten dato hadde vært enda kulere.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
Den var steintøff og ville kommet rett inn på ønskelisten, hadde det ikke vært for faux patina
 
omega_210_92_42_20_01_001_jpg-1.jpg


Meninger?



Pris og "fauxtina "til tross (eller kanskje på grunn av?) så må jeg si denne falt i smak. Spesielt på NATO! Nå kunne man selvsagt gått for den tradisjonsrike størrelsestiraden om at 42mm kun egner seg for personer med bjørner blandet inn i slektstreet, men la gå. Tommel opp.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Må si det buede glasset og den matte, nesten litt brune fargetonen på bezel og skive gjorde seg bra.
Men som flere over her påpeker: faux patina og prisen trekker mye ned.
Er egentlig ikke motstander av fauxtina, men her var fargen litt vel overdrevet for min del.

Noe litt på siden: i følge Hodinkee har Omega bekreftet at bezelen og skiven vil fade over tid. Kan bli artig å se hvordan dette blir over tid :)
 

Tydelig ørken-tema i denne reklamefilmen, og det ser ut som om fargene i skiven/bezel skal etterligne gyllen sand - ikke faux patina. Ser mer ut som en moderne "tactical" militærklokke, ikke som den prøver å gjenskape en svunnen æra.

Dermed blir fargevalget mindre problematisk etter min mening. Joda, det er litt LARP, men ingenting i forhold til Bond-temaet - og det er her jeg faller av. Prisen var også ganske voldsom, spesielt sett i lys av hva en vanlig SMP 300 koster.

Ellers liker jeg den! Matt skive og bezelinsert er digg.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Artig når første ripe i aluminiuminserten med lume kommer, da vil det ikke se så kult ut lenger. Ja til aluminiuminsert uten lume. Har man lume i insert, må den være laget av noe mer bestandig enn aluminium. IMHO.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321 og Oscr
Flott ur, men prisen forsvares ikke på noen som helst måte. Det er og blir en SMP, og for 89k? Da hadde jeg kjøpt meg en dykker fra VC eller BP hver dag hele uka og to på søndag.

For så vidt enig, men hvilken dykker får du fra VC til 89k?
 
Jeg liker den, jeg, men de kunne fint ha moderert fargen på lume. Synes den har et mer dempet utseende mye pga urskiven som ikke har de der «in your face» bølgene.
 
Liker klokken veldig godt, hadde kjøpt den hvis den ikke hadde vært linket til 007, fremstått som militær og hadde keramisk dykkerkrans fremfor i aluminum.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Synes den var utrolig fin! Kanskje finere enn spectre-klokken, er foreløpig touch and go for meg der. Om jeg liker den godt nok til å ville kjøpe, det er foreløpig usikkert. Prisen er høy ja...
 
  • Liker
Reaksjoner: Kenneth R
etter at førsteinntrykket har satt seg, har jeg kommet frem til at klokken er nydelig. Uten dato, pen skive, steintøff lenke, gråaktig preget i titanet, buet glass....., Hadde det ikke vært for fauxtina ville den gått rett inn på må-ha listen