Omega Seamaster-tråden

Noen tanker rundt denne? Er ikke så stødig i å spotte fake, så greit å sjekke her først :D

http://forums.watchuseek.com/f29/fs...ional-36mm-2253-80-electric-blue-2023385.html

Fake er den sikkert ikke, men det spørs om du egentlig har lyst på en 36mm-utgave av denne klokken. Det blir veldig smått, selv om det tydeligvis fungerer for engelske prinser (hvis jeg husker riktig) :)

Dyr er den også, asking price blir oppunder 10.000 kroner og det er før du har shippet den hjem og betalt moms. (Riktignok er det stort prutningsmonn her.) Og det du sitter igjen med da er en noe sliten og liten variant av electric blue, uten boks og papirer, sannsynligvis med servicebehov (3,5 kNOK) og med feil lenke for modellen (der de polerte områdene i tillegg er børstet ned).

Stay away, sier jeg :) Og lykke til videre med jakten, dette er fantastiske klokker.

Edit: Når jeg kaller den dyr er det nettopp fordi det er den mindre attraktive 36mm-utgaven i tillegg til det andre jeg nevner. Det kan for øvrig godt hende at denne modellen kom med bond-lenke originalt, tidlige utgaver av fullsize-utgaven gjorde i hvert fall det. Men da er det oppgitte modellnummeret feil.
 
Jeg så det var den lille utgaven, jeg tenkte den som en gave til dama. Jeg ville også bruke service og mangel på papirer til å kutte ned prisen en del. Får se hva det blir til.
 
Som gave til dama egner den seg nok mye bedre ja. Litt googling forteller meg forresten at 2053.80.00 er det riktige modellnummeret for en mid-size electric blue på bond-lenke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Monster113
Nydelig i titan også:
1gbfgkk.jpg


Har lyst på en sånn, men 25 laken ferdig tollet er vel litt i overkant for en 2006 modell.
Hva mener dere?
http://www.juwelierburger.com/EN/we...04=&f05=&f06=&f07=&f08=&f09=&orderBy=&sortBy=
 
Det er da ikke så galt med 25 laken. Det kommer alltid litt ekstra med toll etc, og så er det en fin sak også!

8
 
"Pusset opp"... Jeg får noen stygge bilder av en flekkete maler som graver med malingflekker på pølsefingre ned i urverket... Ruller på et lag til med blå maling på skiven og lager lekkert bølgemønster på skiven....
(Vel, det er ikke fredag den 13 enda.... mener ikke å skremme...)

Det var mye penger. OK det er CoAxial, men jeg har sett disse, med boks etc for 16/18 også. En service ligger vel på 3-4000. 16 for klokke og 4 for service? Da har du prutet ok og får for 20?

8
 
Jeg sitter selv på en Electric Blue 2255.80 med boks og papirer. Den hadde sist service i desember 2013. Selve klokken er superfin, og jeg vil klassifisere den som mint. Hva går disse for om dagen? Har ikke sett noen selv til salgs selv på en stund.
Liker den veldig godt, så sjansen for ett salg er minimalt. Men greit og ha ca markedsverdi i hodet.
 
Jeg var egentlig på jakt etter en 36mm Rolex Explorer. Men på veien fikk jeg øynene opp for Seamaster AT 36mm i sort. Den hadde i grunn alt jeg ønsket meg ved Explorer + dato.

Jeg fant en i Japan som jeg bestilte på fredag og den var jammen meg her i dag. Dette kan godt være "the one" som kan brukes til allt. Så det kan hende min Speedmaster 3570.50 havner ut på markedet her i løpet av de nærmeste ukene.

 
Jeg var egentlig på jakt etter en 36mm Rolex Explorer. Men på veien fikk jeg øynene opp for Seamaster AT 36mm i sort. Den hadde i grunn alt jeg ønsket meg ved Explorer + dato.

Jeg fant en i Japan som jeg bestilte på fredag og den var jammen meg her i dag. Dette kan godt være "the one" som kan brukes til allt. Så det kan hende min Speedmaster 3570.50 havner ut på markedet her i løpet av de nærmeste ukene.

Den er fin, jeg kjøpte akkurat en 41mm Railmaster av en goodguy her på ks, den bærer veldig stort på armen.
Er redd 36mm blir for liten for min arm. Kjenner at jeg er litt nysgjerrig på 39mm utgaven ;)
41 millimeteren ble flippet videre til en kamerat med store armer. Så både jeg og lommeboka er klare for 39mm Railmaster.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann


Datoskift starter tidlig på denne.....

Idag på oransj Isofrane....
Herlig med sommer da en kan ha litt "freshe" farger.

Ønsker meg pina en Isofrane i gul også...:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Jeg sitter selv på en Electric Blue 2255.80 med boks og papirer. Den hadde sist service i desember 2013. Selve klokken er superfin, og jeg vil klassifisere den som mint. Hva går disse for om dagen? Har ikke sett noen selv til salgs selv på en stund.
Liker den veldig godt, så sjansen for ett salg er minimalt. Men greit og ha ca markedsverdi i hodet.

Hei,
virker som folk har fått øynene opp for denne modellen. Typisk nå når sommeren er rett rundt hjørnet :) Skulle ikke forundre meg om du får 18-19 tusen nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Knekkebrødknekk
  • Liker
Reaksjoner: c--f
  • Liker
Reaksjoner: Grendel