Omega Seamaster-tråden

Service pris?

Jeg har i lengre tid hørt en liten ulyd fra seamasteren, noe jeg mistenker kommer av at rotoren er litt løs. Har ikke gjort noe med det enda, da den fortsatt går godt, men vil ikke gå med det lengre. Noen som har anelse på hvor mye jeg må ut med for å fikse det?
 
Bestefars gamle klokke. Trolig 50-tallet vil jeg anta.
Noen som har peil på år og mulig verdi. Klokka er litt "herpa".... Men funker fint når den trekkes opp. Glasset må trolig byttes.

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net...=7f44d5215e0f269bf7937d4072f71637&oe=5501C6B2

Mvh Jon

Ser ut som en manuell kal 283. Sansynligvis ref. 2792. Ca. 1960. Originale visere og krone. Den trenger sikkert service og nytt glass. Ikke poler den eller skift skive/visere/krone. Og skift ut lenka til ei skinnreim, eller nato.
 
slenger ut noe seamaster po bilder.

DSC_0006_zps73a117e6.jpg


DSC_0007_zpsb530c8ff.jpg


DSC_0011_zps5efd157e.jpg
 
Redigert:
Håper Omega har noe mer spennende i ermet til Baselworld, enn James Bond coat-of-arms... Har aldri fått fot for 007 koblingen.
 
Omega kommer nok med en del ny greier: Det er uten tvil.

Rolex eller Omega på Bond, helt ærlig...Jeg gir f@n. Bond er ingen tøffing: Han eksisterer ikke.
Je liker å se på filmene men det er ingen klokke referanse for meg.

Hvis man burde "leve" seg i filmene...
Rambo bruker Panerai også: Han kjøpte den ved å fanger giftige slanger han selger på en små marked i Thailand... Pfff.....
 
  • Liker
Reaksjoner: miczer
Jeg liker at Bond har Omega, og synes alltid det er spennende å se hvilke klokker han har i filmene - men jeg synes det blir litt useriøst med Bond-utgavene av klokkene, spesielt når det blir så voldsomt at det er coat-of-arms og 15-007 Gauss..

Synes for øvrig også alltid at det var stas med nye Sony Ericsson-telefoner i Bond-filmene :cool:
 
En pen bukett. Noe overraskende, er min favoritt på akkurat dette bildet, gode gamle Planet Ocean gen. 1. på venstre flanke.

attachment.php

Hvor kan man få tak i den flotte reimen som du har på første gen PO til venstre der? Så meget comfy ut:p

Ellers så prøvde jeg den nye Seamasteren forleden dag. Flott klokke, men på min arm ble det helt feil med en så "blingy" lenke på den klokken.. Selger mente jeg bare måtte slå til før prisen gikk opp fordi den alikevel kom til å bli slitt ganske fort. Er desverre ikke slik jeg kjøper klokker sa jeg. Litt sånn som når bruktbilselgeren sa at den lyseblå bilen kom til å virke sølvgrå i det rette lyset..
 
Jeg liker at Bond har Omega, og synes alltid det er spennende å se hvilke klokker han har i filmene - men jeg synes det blir litt useriøst med Bond-utgavene av klokkene, spesielt når det blir så voldsomt at det er coat-of-arms og 15-007 Gauss..

Synes for øvrig også alltid at det var stas med nye Sony Ericsson-telefoner i Bond-filmene :cool:

Som jeg har forståt det Bond ble "gitt" en Omega fordi varemerket var mer "folkelig" enn det Rolex er blitt over tidene.
Men klart det: Omega var villig til å sponse;)
Mye produkt plassering i filmene...
Hvorfor "folkelig" ? : J.Bond er foreldreløs rundt 11 år gammel og levde ikke luksuslivet...Blabla, han er en enkelt man med en spesielt skjebne.

Men la oss tar det i tidligere tider:
I "Live and Let Die" boken(1954) Rolex navnet duker opp og i 1963 "On HerMajesty's Secret Service" Ian Fleming snakker mye om at Bond har kjøpt seg en Rolex etc...
Også fant jeg det : "...in correspondence with a fan in 1958 Fleming asserted that Bond's preference "is, in fact, to use fairly cheap, expendable wristwatches on expanding metal bracelets...".
James Bond bruker en billig "beater" som jeg forstår det.
Men i disse tider var Rolex ganske "billig".

Rolex nektet å støtte Bond filmene med en klokke og produsenten da tiden: A.Brocolli lånte sin egen Rolex til S.Connery for filmen.
I filmene Bond har brukt Seiko, hamilton, Breitling....

Senere, noen produsent tenkte seg: Rolex er ikke mer noe symbol av en folkelig "beater" da Bond skal få seg en annen klokke og siden Omega er villig til å sponse....
Vel det er det jeg leste omkring.

Jeg er ingen ekspert på Bond og sin affær mellom Rolex og Omega men hvis noen har bedre fakta...Værsågod.
 
Som jeg har forståt det Bond ble "gitt" en Omega fordi varemerket var mer "folkelig" enn det Rolex er blitt over tidene.

Er nok mye riktighet i det. Jeg har også hørt at grunnen til at Bond fikk Omega SM på 90´tallet var et naturlig valg av klokke grunnet Bond sin millitærebakgrunn i marinen.

Og var selfvølgelig en stor PR-kampanje fra Omega sin side. Ikke noe å legge skjul på. :p
 
Da jeg var purung i klokkeinteressen var jeg veldig nær ved å slå til på en butikkny, svart "Bond" med sånt 007-mønster i skiven. Hovedsakelig fordi "den er jo limited, så dette blir vel rene investeringen".

Heldigvis er jeg bare impulsiv når jeg får tenkt meg fryktelig godt om først, så det ble noen måneder med katalogsikling og TS-henging før jeg konkluderte med at en brukt PO eller 2254 måtte være et bedre valg :)
 
Er nok mye riktighet i det. Jeg har også hørt at grunnen til at Bond fikk Omega SM på 90´tallet var et naturlig valg av klokke grunnet Bond sin millitærebakgrunn i marinen.

Og var selfvølgelig en stor PR-kampanje fra Omega sin side. Ikke noe å legge skjul på. :p

Ja, Omega hadde nok en stor fordel siden Rolex var ut fra anbudet. Men noen andre mener at det ble et valg som stemmer fra den "costume designer"...
Det fins sikkert en del fortelinger der...

"The association between James Bond and the Omega watches began with GoldenEye when Lindy Hemming, the costume designer chose not to equip Bond with the customary Rolex that we had seen so many times before with Connery, Lazenby, and Moore. Hemming thought that the Rolex had become a bit common in the marketplace and was not as distinct and unique as it had been back in the 60’s. She felt the Omega gave Bond a more ‘Euro’ look, matching his needs as a sophisticated British gentleman."

http://commanderbond.net/2314/james-bonds-choice-the-omega-seamaster.html
 
Da jeg var purung i klokkeinteressen var jeg veldig nær ved å slå til på en butikkny, svart "Bond" med sånt 007-mønster i skiven. Hovedsakelig fordi "den er jo limited, så dette blir vel rene investeringen".

Heldigvis er jeg bare impulsiv når jeg får tenkt meg fryktelig godt om først, så det ble noen måneder med katalogsikling og TS-henging før jeg konkluderte med at en brukt PO eller 2254 måtte være et bedre valg :)

Markedet for Bond-klokker er for små... Da blir det lettere å omsette en vanlig SM eller PO;)